• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

מרן שליט"א בהסכמה תקיפה

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
גם אני מוחה בלשון החריפה שנקטו.
[אלא שלעניין גוף הדברים, לענ"ד דבריהם נאמנו מאד, בפרט בעניין על הכלכלה, שהביאו ראיה ברורה לזה מהמשך הב"י לגבי פרי הגפן. ע"ש. ולענ"ד היא ראיה שאין עליה תשובה (רק האמת שראיה זו לא הובא בספרים, ולכן לא מצינו למרן הראש"ל שהתייחס אליה. רק לעצם הטענה שאפשר לומר שעיקר החילוק הוא בעניין הוספת "על הארץ", ראיתי שמרן התייחס אליה בילקו"י פורים עמ' תקע, וכתב דזה אינו: "דהא זה מבואר בהדיא בגמ' דהיינו ארץ שמוציאה מחיה", ע"ש, אבל לענ"ד מהב"י הנ"ל מוכח בהדיא דהחילוק הוא לעניין הוספת על הארץ, ובגמ' רק כתבו כן על המזון, לא על המחיה ועל הגפן וכו' ועל זה הביא הב"י מהראשונים שיש שלא גרסו בהם על הארץ ויש שגרסו גם בהם. ועל ראיה זו לא התייחס מרן הילקו"י כי גם לא ראיתי למי שהביא אותה זולת באו"ת האחרון, ולענ"ד זה ראיה ברורה). למי שיש תשובות אשמח מאד לשמוע].
 
למרן היה הכרת הטוב מרובה לרב מאזוז על שעמד לצידו בשנים שרדפוהו.
אבל הרואה יראה שהסתייג מגישתו בכמה עניינים, ובפרט מדרך תלמידי ישיבתו המפורסמים ביותר, הגר"מ לוי זצ"ל, ולהבדיל חיים אמסלם. וכן מא' מרבני הישיבה לשעבר הרב ברדא.

הוא לימד בישיבה, ראה במכלול. ומגיע להשתתף בכל כנסיהם ויושב ראשונה במלכות.
גם הגר"מ מאזוז שליט"א יצא כנגדו
וגם מרן זצוק"ל קירב אותו קודם ש....
 
יש לי שאלה כללית על כל הדיון פה
למה שמגיעים לכסא רחמים ולהרב מאיר מאזוז שליט"א יוצאים כאן תמיד אנשים קבועים ותוקפים ועוקצים וכו' וכו'
אבל נגד אנשים שדיברו וביזו את מרן זיע"א שנים רבות גם בהלכה וגם בהשקפה לא יוצאים וכואבים כנ"ל אלא להפך אומרים שטוב היום שהם מתקרבים וכו' ומשבחים וכו' וכו' אע"פ שידוע שדעתם לא התהפכה [וזה גם מרן הראשון לציון שליט"א אומר לאברכים שמקורבים לו]
צריך לזכור שאע"פ שבכסא רחמים יש אברכים שכותבים בצורה לא נכונה וכו' - בכל זאת עוסקים בתורת מרן זיע"א ותמיד משבחים אותו ואת תורתו ולא מתביישים בתורתו ובהשקפתו וצריך תמיד לזכור שהרב מאזוז בשעות הכי קשות של מרן זיע"א הלך איתו באש ובמים כנראה שיש כאן הרבה כותבים צעירים שלא יודעים ולא זוכרים זאת לכן כותבים כן.
ואני חושב שאנשי כסא רחמים לא פחות טובים מאנשי המרביצי של היום [בדמות חדשה כמובן]
אך מה נעשה שנראה שהפוליטיקה הורסת כל חלקה טובה ודי בזה למבין.
 
יש לי שאלה כללית על כל הדיון פה
למה שמגיעים לכסא רחמים ולהרב מאיר מאזוז שליט"א יוצאים כאן תמיד אנשים קבועים ותוקפים ועוקצים וכו' וכו'
אבל נגד אנשים שדיברו וביזו את מרן זיע"א שנים רבות גם בהלכה וגם בהשקפה לא יוצאים וכואבים כנ"ל אלא להפך אומרים שטוב היום שהם מתקרבים וכו' ומשבחים וכו' וכו' אע"פ שידוע שדעתם לא התהפכה [וזה גם מרן הראשון לציון שליט"א אומר לאברכים שמקורבים לו]
צריך לזכור שאע"פ שבכסא רחמים יש אברכים שכותבים בצורה לא נכונה וכו' - בכל זאת עוסקים בתורת מרן זיע"א ותמיד משבחים אותו ואת תורתו ולא מתביישים בתורתו ובהשקפתו וצריך תמיד לזכור שהרב מאזוז בשעות הכי קשות של מרן זיע"א הלך איתו באש ובמים כנראה שיש כאן הרבה כותבים צעירים שלא יודעים ולא זוכרים זאת לכן כותבים כן.
ואני חושב שאנשי כסא רחמים לא פחות טובים מאנשי המרביצי של היום [בדמות חדשה כמובן]
אך מה נעשה שנראה שהפוליטיקה הורסת כל חלקה טובה ודי בזה למבין.
שאלה יפה שאלת, ולי נאה להשיב כי אני נראה לי יותר מבוגר מהרבה כאן וזוכר היטב את כל התקופות שהזכרת, וגם הייתי חלק מהמערכות דאז
נכון שהרבה רבנים בזמנו נלחמו במרן רבינו זיע"א, וגם נכון שמורנו חכם יצחק לא ניחא ליה במה שמקרבים אותם בפועל, אבל כיום בטלה התנגדותם לגמרי, ואתה רואה רבנים שפעם לא היו 'סופרים' את מרן רבינו עובדיה, מזכירים אותו היום בכבוד גדול, ואין טעם להמשיך את המחלוקת והטינא לחינם
משא"כ לגבי אור תורה שהזכרתי [אני מדגיש שוב שלא דיברתי על כסא רחמים, שאני לא מכיר אותם באופן אישי, ואם בחור מאצלינו ירצה ללכת לשם לא נפסול את הרעיון ונבדוק הכל לגופו כמו כל ישיבה אחרת שאנחנו מפנים אליה בחורים, רק שבפועל זה עדיין לא קרה], שמעולם לא נרגעו במלחמה העיקשת המרושעת והמטופשת נגד מרן רבינו יצחק, שהוא זה שמייצג כיום את המשך דרכו של מרן זיע"א, די שתראה מה הם כותבים עליו בגלוי, כדי שתבין מה הם פועלים נגדו בחשאי, אם לא תהיה לי ברירה אני יעלה לכאן עמודים מהכתבה שקוממה אותי, שתבינו שמי שלא מוחה ומתכסה במילים יפות זה לא נובע לא מחכמה ולא מיראת שמים
ומה שרמזת שזה קשור לפוליטיקה, זה נכון ולא נכון, כי אני לא קשור לפוליטיקי בכלל ושונא את התחום הזה, ולא מעניין אותי מה קורה שם בכלל, אבל מצד שני מה לעשות שהיום אנחנו לא יכולים להתקדם בהקמת התורה בלי הפוליטיק, ומי שנשאר בנושא הזה מהצד מראה בדיוק מה מידת האיכפתיות שלו מהמשך המורשת של רבינו עובדיה
 
יש לי שאלה כללית על כל הדיון פה
למה שמגיעים לכסא רחמים ולהרב מאיר מאזוז שליט"א יוצאים כאן תמיד אנשים קבועים ותוקפים ועוקצים וכו' וכו'
אבל נגד אנשים שדיברו וביזו את מרן זיע"א שנים רבות גם בהלכה וגם בהשקפה לא יוצאים וכואבים כנ"ל אלא להפך אומרים שטוב היום שהם מתקרבים וכו' ומשבחים וכו' וכו' אע"פ שידוע שדעתם לא התהפכה [וזה גם מרן הראשון לציון שליט"א אומר לאברכים שמקורבים לו]
צריך לזכור שאע"פ שבכסא רחמים יש אברכים שכותבים בצורה לא נכונה וכו' - בכל זאת עוסקים בתורת מרן זיע"א ותמיד משבחים אותו ואת תורתו ולא מתביישים בתורתו ובהשקפתו וצריך תמיד לזכור שהרב מאזוז בשעות הכי קשות של מרן זיע"א הלך איתו באש ובמים כנראה שיש כאן הרבה כותבים צעירים שלא יודעים ולא זוכרים זאת לכן כותבים כן.
ואני חושב שאנשי כסא רחמים לא פחות טובים מאנשי המרביצי של היום [בדמות חדשה כמובן]
אך מה נעשה שנראה שהפוליטיקה הורסת כל חלקה טובה ודי בזה למבין.
אני בעד התקרבות אמיתית, לא מזוייפת. אמנם אני שמח בהתקרבות אפי' קטנה, ואני יכול לשבח את ההתקרבות, אבל זה לא מוריד מאומה מההערה על המרביצי.
לדוגמא יש לי ילדים במוסדות של הרב זעפרני, ואני גאה בזה, אבל זה לא "בגלל" הרב זעפרני, אלא בגלל המצב כיום שאין במקום שלי מוסד לבני תורה כמו המוסדות שלו. וכמובן הייתי שמח אם היה מוסד של בני תורה ספרדים הגאים בדרכם ובדרך רבותינו לגמרי.
 
נכון שהרבה רבנים בזמנו נלחמו במרן רבינו זיע"א, וגם נכון שמורנו חכם יצחק לא ניחא ליה במה שמקרבים אותם בפועל, אבל כיום בטלה התנגדותם לגמרי, ואתה רואה רבנים שפעם לא היו 'סופרים' את מרן רבינו עובדיה, מזכירים אותו היום בכבוד גדול, ואין טעם להמשיך את המחלוקת והטינא לחינם
לצערינו חלקם העבירו את זה לבנו, כלומר משבחים את מרן אבל מתנהגים לבנו כמו שהיו מתנהגים עמו.
וישנם כאלה שמכבדים את מרן שליט"א בגלוי, מטעמים פוליטיים וכלכליים, אבל בסתר מחרפים. רח"ל. [יש ראש ישיבה ידוע שנעזר במרן שליט"א רבות להתרמות ישיבתו, ועם כל זה מחרפו בסתר].
וישנם כאלו שמרן שליט"א יודע דעתם ומעשיהם ובכל זאת מראה להם פנים, לרוב ענוותנותו. [וזה לאו דוקא ברבנים, אלא אפי' היה אברך כזה]. ודי בזה הערה.
 
יש לי שאלה כללית על כל הדיון פה
למה שמגיעים לכסא רחמים ולהרב מאיר מאזוז שליט"א יוצאים כאן תמיד אנשים קבועים ותוקפים ועוקצים וכו' וכו'
אבל נגד אנשים שדיברו וביזו את מרן זיע"א שנים רבות גם בהלכה וגם בהשקפה לא יוצאים וכואבים כנ"ל אלא להפך אומרים שטוב היום שהם מתקרבים וכו' ומשבחים וכו' וכו' אע"פ שידוע שדעתם לא התהפכה [וזה גם מרן הראשון לציון שליט"א אומר לאברכים שמקורבים לו]
צריך לזכור שאע"פ שבכסא רחמים יש אברכים שכותבים בצורה לא נכונה וכו' - בכל זאת עוסקים בתורת מרן זיע"א ותמיד משבחים אותו ואת תורתו ולא מתביישים בתורתו ובהשקפתו וצריך תמיד לזכור שהרב מאזוז בשעות הכי קשות של מרן זיע"א הלך איתו באש ובמים כנראה שיש כאן הרבה כותבים צעירים שלא יודעים ולא זוכרים זאת לכן כותבים כן.
ואני חושב שאנשי כסא רחמים לא פחות טובים מאנשי המרביצי של היום [בדמות חדשה כמובן]
אך מה נעשה שנראה שהפוליטיקה הורסת כל חלקה טובה ודי בזה למבין.
חזק וברוך
 
אולי תתחילו לדון בגוף הדברים, במקום לקשקש כל היום? [גם אני מוחה על הלשונות, אבל אין לנו להתעסק עם זה].
אני לא ראיתי מה כתבו בכדי להגיב.
ובכל אופן גם אם צדקו בטענותיהם, צריך למחות בהם אם כתבו בלשון מחוצפת. וזה לא ענין האשכול כלל, הטענות, הנידון כאן הוא החוצפה. של המתיימרים להקרא @חסידי מרן...
 
זה נותן את אוצר החכמה גירסה 20
האם זה האוצר החכמה המקורי?
איך יתכן שהוא פתוח ככה בלא לרכוש אותו?
זה פתוח עד עמ' חמישים בדרך כלל, ועל זה נאמר עם האכל בא התאבון - הם נותנים לך קצת לטעום ואחרי שאתה נהנה אתה רוצה לרכוש כבר את כל החבילה ולא רק חלקים בודדים.
 
תעלה שנבין
אני לא ראיתי מה כתבו בכדי להגיב.
ובכל אופן גם אם צדקו בטענותיהם, צריך למחות בהם אם כתבו בלשון מחוצפת. וזה לא ענין האשכול כלל, הטענות, הנידון כאן הוא החוצפה. של המתיימרים להקרא @חסידי מרן...
אולי תתחילו לדון בגוף הדברים, במקום לקשקש כל היום? [גם אני מוחה על הלשונות, אבל אין לנו להתעסק עם זה].

מכיון שאני לא מצליח להעלות את הקובץ ולשלוח למי שביקש אני מצרף כאן כמה טעימות ממה שהם כתבו על מרן, וגם אכתוב תגובה אחת או שתים לטענותיהם, אם כי אני חושב שמן הראוי שהתלמידי חכמים דכאן כמו @הרב שמעון ללוש שיחי' וכדו', ישבו לכתוב תגובה לכל דבריהם, שכפי מה שעברתי אין שם טענות כאלה מוכרחות וכל מטרתם רק לקנטר
ראשית כל, הם מטיפים מוסר חופשי למרן בלי טיפת בושה, לדוגמא:
1674951487245.png
ולפנ"כ הכותב הזה הצדיק את מי שכתב להחזיר עטרה ליושנה לברך אחרי ההדלקה [וטען שהמילים להחזיר עטרה ליושנה נאמרו על עצם ההדלקה ולא על הקדמתה לברכה, וכבר בזה מראה את סכלותו, דמה שייך להחזיר עטרה ליושנה בעצם ההדלקה בעוד שכולם מדליקים? וגם הערב חזר מרן וציטט מילים אלו, ואני לא ראיתי את המאמר המדובר]

בגוף המאמר של חברי המכון איש מצליח יש הרבה דברי בלע וחוצפה נגד מרן, ואני מצטט מה שאני רואה במרוצתי
1674951765383.png
1674951822042.png
1674951903555.png
1674951946313.png
1674951988308.png
1674952100882.png
1674952263519.png
 
עוד רגע אדבר על מה שהרעישו איך מרן אומר ללמוד גר"ח וגרי"ז שבכל הדורות התנגדו לשיטת לימוד, ובטרם אשיב תשובה פשוטה, אציגה נא את מקצת מדבריהם
1674952384583.png
והמשיכו להוכיח בכיוון הזה את מרן
וכבר בזה לבד הראו את גודל טיפשותם וצרות מוחם שאינם מבינים בכלל מה כוונת מרן אליהם
תחילה אשאל, האם מרן חכם יצחק עצמו כל לימודו זה בספרי הגר"ח והגרי"ז? ודאי שלא! כמה פעמים בשיעורו הזכיר את דבריהם? כמה פעמים בספריו מזכיר אותם ועושה מהם עסק?
כולם יודעים שבכל פעם צועק רבינו תלמדו בית יוסף פתח הדביר ברכי יוסף וכו'
אבל כוונתו פשוטה, שהמינימום שצריך להיות לכל ת"ח זה ההבנה לחלק בין דברים, שבלי הבנה מינימלית זו לא שווה כל הבקיאות והראיות שיביא [והקטעים הנ"ל הם ראיה הכי יפה לכך], ועל זה הוא מוכיח אותם, אם אין לכם שכל מעצמכם להבין ולחלק בין נידונים, לפחות תשפשפו את השכל שלכם בתורת הישיבות שזה יעזור לכם בכל חבילות הפוסקים שאתם מצטטים להבין בכלל אם דבריהם קשורים לכאן או לא!
לענ"ד זו כוונותו הפשוטה, והיום בתחילת שיעורו אמר שאביו היה לומד ש"ש וקה"י, וכאמור כוונתו פשוטה כנ"ל שכשלומדים ורואים צורת חשיבה למדנית יש בזה תועלת לכל מהלך הלימוד
 
אני לא ראיתי מה כתבו בכדי להגיב.
ובכל אופן גם אם צדקו בטענותיהם, צריך למחות בהם אם כתבו בלשון מחוצפת. וזה לא ענין האשכול כלל, הטענות, הנידון כאן הוא החוצפה. של המתיימרים להקרא @חסידי מרן...
אין עניין להאריך בזה יתר על המידה, הם מחו על כבוד רבם, ואתם מוחים על כבוד רבכם. וזהו.
תמשיכו הלאה.
הנחת רוח למרן זצ"ל היא המשא ומתן בהלכה ולא התמונות והגלריה וכו' ושאר דברי הבל וקשקוש שלכם.
וטען שהמילים להחזיר עטרה ליושנה נאמרו על עצם ההדלקה ולא על הקדמתה לברכה, וכבר בזה מראה את סכלותו, דמה שייך להחזיר עטרה ליושנה בעצם ההדלקה בעוד שכולם מדליקים?
כנראה אתה "מזדרז להשיג". תסתכל שוב, ותחזור לקרוא מה הם כתבו. [ואני יודע שעדיין תשאר בדעתך, אבל עכ"פ מוכח מכאן שאתה מזדרז להשיג. ודי בזה הערה].
אגב גם על מה שראיתי בעלון השיעור השבועי (השבת) לעניין מסטיק, בו כתב לדחות טענות הברכת ה', אבל צ"ע, דכבר השיבו על כך בטו"ט בסוף ברכת ה' ח"ה (במאמרים, סי' א) וביוסף לקח (ח"ג עמ' קסג) ועוד.
 

קבצים מצורפים

  • בעניין ויען שמואל.pdf
    52.6 KB · צפיות: 37
עוד רגע אדבר על מה שהרעישו איך מרן אומר ללמוד גר"ח וגרי"ז שבכל הדורות התנגדו לשיטת לימוד, ובטרם אשיב תשובה פשוטה, אציגה נא את מקצת מדבריהם
הצג קובץ מצורף 7093
והמשיכו להוכיח בכיוון הזה את מרן
וכבר בזה לבד הראו את גודל טיפשותם וצרות מוחם שאינם מבינים בכלל מה כוונת מרן אליהם
תחילה אשאל, האם מרן חכם יצחק עצמו כל לימודו זה בספרי הגר"ח והגרי"ז? ודאי שלא! כמה פעמים בשיעורו הזכיר את דבריהם? כמה פעמים בספריו מזכיר אותם ועושה מהם עסק?
כולם יודעים שבכל פעם צועק רבינו תלמדו בית יוסף פתח הדביר ברכי יוסף וכו'
אבל כוונתו פשוטה, שהמינימום שצריך להיות לכל ת"ח זה ההבנה לחלק בין דברים, שבלי הבנה מינימלית זו לא שווה כל הבקיאות והראיות שיביא [והקטעים הנ"ל הם ראיה הכי יפה לכך], ועל זה הוא מוכיח אותם, אם אין לכם שכל מעצמכם להבין ולחלק בין נידונים, לפחות תשפשפו את השכל שלכם בתורת הישיבות שזה יעזור לכם בכל חבילות הפוסקים שאתם מצטטים להבין בכלל אם דבריהם קשורים לכאן או לא!
לענ"ד זו כוונותו הפשוטה, והיום בתחילת שיעורו אמר שאביו היה לומד ש"ש וקה"י, וכאמור כוונתו פשוטה כנ"ל שכשלומדים ורואים צורת חשיבה למדנית יש בזה תועלת לכל מהלך הלימוד
אני ממש לא מחסידי כסא רחמים
אך אני קצת לא מבין את כבודו כמו שאתה מגן על רבותיך כך הם מגנים על רבותיהם
כמו שאתה מדבר קצת בחריפות כך הם מה לא מובן
אני חושב שצריך לעשות הפסקת אש מב' הצדדים
 
כנראה אתה "מזדרז להשיג". תסתכל שוב, ותחזור לקרוא מה הם כתבו. [ואני יודע שעדיין תשאר בדעתך, אבל עכ"פ מוכח מכאן שאתה מזדרז להשיג. ודי בזה הערה].
מה הם כתבו?
1675015317117.png1675015330436.png
ומה אני כתבתי?
ולפנ"כ הכותב הזה הצדיק את מי שכתב להחזיר עטרה ליושנה לברך אחרי ההדלקה [וטען שהמילים להחזיר עטרה ליושנה נאמרו על עצם ההדלקה ולא על הקדמתה לברכה, וכבר בזה מראה את סכלותו, דמה שייך להחזיר עטרה ליושנה בעצם ההדלקה בעוד שכולם מדליקים? וגם הערב חזר מרן וציטט מילים אלו, ואני לא ראיתי את המאמר המדובר]
אם אתה עם הבנה כזו קלושה שצריך להסביר לך יותר, אני מתנצל. לך תלמד גר"ח מבריסק....
 
אני ממש לא מחסידי כסא רחמים
אך אני קצת לא מבין את כבודו כמו שאתה מגן על רבותיך כך הם מגנים על רבותיהם
כמו שאתה מדבר קצת בחריפות כך הם מה לא מובן
אני חושב שצריך לעשות הפסקת אש מב' הצדדים
אין עניין להאריך בזה יתר על המידה, הם מחו על כבוד רבם, ואתם מוחים על כבוד רבכם. וזהו.
תמשיכו הלאה.
הנחת רוח למרן זצ"ל היא המשא ומתן בהלכה ולא התמונות והגלריה וכו' ושאר דברי הבל וקשקוש שלכם.
אתם שתיכם מדברים בחוסר דעת גמור, במחילת כבודכם
אני מחיתי על כבוד רבן של ישראל, אבל האם פגעתי בצורה כזו בוטה ברב אחר ששמו מפורש?
אתם משוים אותי לאנשים כאלה שפלים שמבזים תלמיד חכם דפקיע שמיה, ובדמגוגיה זולה נתפסים על דברים צדדיים ומנפחים אותם, ומתעלמים מהדבשות של עצמם? כאילו מרן לא התבטא עליהם כמה פעמים בחריפות. כאילו לא כתב נגדם בהקדמת יביע אומר. כאילו לא אמר לקרוע דפים מספר ויען שמואל.
תתביישו לכם על הרוגע והשוויון נפש שבו אתם מקבלים את הזלזול במרן
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חזור
חלק עליון