הרה"ג אברהם יוסף בעצמומי ערב שהכל מתנהל כשורה
והרב יוסף ג'וליאן.הרה"ג אברהם יוסף בעצמו
אם אפשר לצטט מקור כי אני לא מצאתי כאמור במשנ"ב ובביאור הלכה.ויש שהחמירו גם בכל שאר ימי הפסח כמו הגר"א ועוד (עיין בסימן הנ"ל בבאור הלכה)
אז כל השנה גם אוכלים הרבנות חולון?הרה"ג אברהם יוסף בעצמו
דפח"חמה אתה לא מבין, בעוגיות האלו יש השגחת 'מהדרין' של הרב + שכל שנה הוא מדבר שזה מהודר. נראה שההסתכלות שלך על 'כשרות' קצת לא נכונה, זה לא ה'חותמת' אלא מה שהיא אומרת. אם על רבנות של רב שאני סומך עליו כתוב 'מהדרין' אזי זה אומר שזה מתאים גם ל'מהדרין', ואם לא כתוב מהדרין היינו שהרבנות דואגת לכשרות רגילה בשביל מי שהוא לא 'מהדרין' ומי שמהדר לאכול 'מהדרין' יהדר.
גם אני מצטרף להנ''לדפח"ח
לא תמיד הרבנות היא בפיקוחו של רב העיר, בהרבה ערים יש רב אחראי על תחום הכשרות. כך שרבנות חולון לא בהכרח כלל שהיתה בפיקוחו של הרב אברהם, משא"כ פפושדו.בעוגיות האלו יש השגחת 'מהדרין' של הרב + שכל שנה הוא מדבר שזה מהודר. נראה שההסתכלות שלך על 'כשרות' קצת לא נכונה, זה לא ה'חותמת' אלא מה שהיא אומרת. אם על רבנות של רב שאני סומך עליו כתוב 'מהדרין' אזי זה אומר שזה מתאים גם ל'מהדרין', ואם לא כתוב מהדרין היינו שהרבנות דואגת לכשרות רגילה בשביל מי שהוא לא 'מהדרין' ומי שמהדר לאכול 'מהדרין' יהדר.
גם אם יש אחראי הרי שהוא מטעם רב העיר (אינני מכיר פיצול סמכויות שכזה) ואם כתוב את שם הרב על החותמת אזי כמובן שזהו המצב.לא תמיד הרבנות היא בפיקוחו של רב העיר, בהרבה ערים יש רב אחראי על תחום הכשרות. כך שרבנות חולון לא בהכרח כלל שהיתה בפיקוחו של הרב אברהם, משא"כ פפושדו.
ברשמיבנוסף, כיום הרב אברהם כבר לא רבה של חולון.
כמעט בכל עיר גדולה יש מנהל מחלקת הכשרות, ולא רב העיר מנהל זאת.גם אם יש אחראי הרי שהוא מטעם רב העיר (אינני מכיר פיצול סמכויות שכזה) ואם כתוב את שם הרב על החותמת אזי כמובן שזהו המצב.
ידוע לך שבפועל הוא מנהל?ברשמי
ודאי שכתב את הפתרון כל השאלה האם הפתרון פותר את הבעיהזה שהוא נאמן עליל כבי תרי לא קשור אלי.
וזה שבמציאות נשארים רטובים אחרי השטיפה זה בדיוק מה שכתב הרב נקי בבהלכה ובאגדה, אלא שכתב גם את הפתרון לזה.
הוא לא עובד שם מטעם הרבנות חולוןתגיד לחבר שלך שיתפטר ממקום עבודה כזה לפני פסח הבא. הוא נאמן כבי תרי אבל מכשיל את הרבים בחמץ גמור. שיברח.......
מה זה קשור מטעם מי עובד.הוא לא עובד שם מטעם הרבנות חולון
לאם הוא מכשיל את הרביםמה זה קשור מטעם מי עובד.
אדם שמכין חמץ או מפקח או מסייע להכנת חמץ שיאכל בפסח, אינו מכשיל את הרבים?!לאם הוא מכשיל את הרבים
יש לדון ע"פ תרי עברי דנהרא ועודאדם שמכין חמץ או מפקח או מסייע להכנת חמץ שיאכל בפסח, אינו מכשיל את הרבים?!
עי' ביחו"ד ועוד מספרי מרן (וכמדומה שכבר נידון בפורום זה תחת נידון לפני עור") שההיתר רק כשאין ברור לו שיעשה איסור, אבל כאן שברור לו שרבבות מעם ישראל יאכלוהו בפסח אין שום היתר.יש לדון ע"פ תרי עברי דנהרא ועוד
אדבר איתו על כך בלי נדר (ייתכן ששאל רב או שבירר את הסוגיא)עי' ביחו"ד ועוד מספרי מרן (וכמדומה שכבר נידון בפורום זה תחת נידון לפני עור") שההיתר רק כשאין ברור לו שיעשה איסור, אבל כאן שברור לו שרבבות מעם ישראל יאכלוהו בפסח אין שום היתר.
שיברר את הסוגיא של פפושדו גם. ושישאל רב גם לגבי אם מותר לו להכפיש את הפפושדו.אדבר איתו על כך בלי נדר (ייתכן ששאל רב או שבירר את הסוגיא)