מחילה שאני מתערב, אבל אם הבנתי נכון הוא עובד במפעל לעיבוד ביצים ותו לא,אדם שמכין חמץ או מפקח או מסייע להכנת חמץ שיאכל בפסח, אינו מכשיל את הרבים?!
ביצים זה חמץ? חשש חמץ? קטניות?
מחילה שאני מתערב, אבל אם הבנתי נכון הוא עובד במפעל לעיבוד ביצים ותו לא,אדם שמכין חמץ או מפקח או מסייע להכנת חמץ שיאכל בפסח, אינו מכשיל את הרבים?!
נכון מאוד.מחילה שאני מתערב, אבל אם הבנתי נכון הוא עובד במפעל לעיבוד ביצים ותו לא,
ביצים זה חמץ? חשש חמץ? קטניות?
הוא פועל במפעל, הוא מוכר?נכון מאוד.
השאלה היא האם מותר למכור ביצים המעורבות עם מים לצורך אפיה בחג הפסח.
שייבש אותם.הוא פועל במפעל, הוא מוכר?
מותר לתפור חצאיות מיני, כפועל במפעל?הוא פועל במפעל, הוא מוכר?
אם אסור לו לספר את מה שרואות עיניו?שיברר את הסוגיא של פפושדו גם. ושישאל רב גם לגבי אם מותר לו להכפיש את הפפושדו.
לא יודע.מותר לתפור חצאיות מיני, כפועל במפעל?
זה לא שמא. אלא יש ימים שעושים ליין מיוחד בשביל פפושדו.לא יודע.
אבל ריבונא דכולי עלמא, מה הדמיון???
מלה"ד לפועל במחלבה שתאסור עליו לחלוב פרות שמא איזה אדם יקנה החלב ויבשלו עם בשר!
זה עדיין איסורא דרבנן (ראה תוס׳ ראשון בשבת ג ע״א)יש לדון ע"פ תרי עברי דנהרא ועוד
כן אבל הוא לא כפוף לרב העיר?כמעט בכל עיר גדולה יש מנהל מחלקת הכשרות, ולא רב העיר מנהל זאת.
לא יודע מה קורה עם שאר המוצרים בהכשר הרבנות וזה גם לא מעניין אותי יען כי לא כתוב עליהם 'מהדרין'. על פפושדו כתוב במפורש שהוא משגיח. (ועל הבמבה בפסח היה הכשר שלו והרב יצחק בנו אמר שזה טוב איני יודע מה היום).ידוע לך שבפועל הוא מנהל?
הוא חותם על תעודות כשרות וכד'?
ממה שידוע לי הרב האשכנזי מנהלך שם את כל ענייני העיר כיום.
ניכר שאותו משגיח סתמי במפעל לביצים לא קשור לפפושדו אלא סתם מתעסק במפעל בצים. כך אתה טוען. אז ריבונא דכולי עלמא, איך הוא שייך פתאום לפפושדו שהוא בא להשמיצו?לא יודע.
אבל ריבונא דכולי עלמא, מה הדמיון???
מלה"ד לפועל במחלבה שתאסור עליו לחלוב פרות שמא איזה אדם יקנה החלב ויבשלו עם בשר!
זה שהוא לא קשור לפפושדו לא אומר שנסתמו עיניו מלראות מה שנעשה במפעל שהוא עובד שם (במשך שנים ארוכות במשרה מלאה)ניכר שאותו משגיח סתמי במפעל לביצים לא קשור לפפושדו אלא סתם מתעסק במפעל בצים. כך אתה טוען. אז ריבונא דכולי עלמא, איך הוא שייך פתאום לפפושדו שהוא בא להשמיצו?
ממה נפשך. והבן!
ואז מה?זה לא שמא. אלא יש ימים שעושים ליין מיוחד בשביל פפושדו.
כאמור איני נכנס לענין זה של פפושדו כלל.ניכר שאותו משגיח סתמי במפעל לביצים לא קשור לפפושדו אלא סתם מתעסק במפעל בצים. כך אתה טוען. אז ריבונא דכולי עלמא, איך הוא שייך פתאום לפפושדו שהוא בא להשמיצו?
ממה נפשך. והבן!
לא הבנתי דבריך כלל.ואז מה?
הוא עובד בהיתר גמור ומייצר דבר שמותר באכילה, מה שאח"כ הקונים עושים מה שעושים אם עושים (איני נכנס כלל לענין כשרות הפפושדו, איני מבין בזה, ומי אני שאביע דעה) אינו באחריותו כלל.
כאמור איני נכנס לענין זה של פפושדו כלל.
מה שאני דן הוא האם מותר לאותו עובד לעבוד במפעל הביצים, כשידוע שלאחר מכן ישתמשו בביצים הללו עם קמח.
הנידון הוא האם פועל זה מכשיל באכילת חמץ (ע"פ דעתו).
מה אעשה?לא הבנתי דבריך כלל.
מה האיסור הגמור בחצאית מיני? זה אסור רק אם לובשת זאת ברחוב בלא חצאית מתחתיה...הפועל הזה עובד בדבר היתר גמור (ואין זה כחצאית קצרה ב"מ), שהוא הביצים הנ"ל, אם אח"כ יש מפעל שרוכש, ששביק היתרא ואכיל איסורא, אזי בעל המפעל הוא עוונו יישא, אבל מהיכ"ת לאסור על הפועל הזה לעבוד בהיתר?
כל דבר והייעוד שלו.מה האיסור הגמור בחצאית מיני? זה אסור רק עם לובשת זאת ברחוב בלא חצאית מתחתיה...
בדיוק אותו דבר הביצים עם המים!!!
מה משנה מה היעוד הרגיל שלו.כל דבר והייעוד שלו.
הייעוד הפשוט של מה שהזכרת הוא ללכת איתו ברחוב כפי שהוא.
משא"כ בביצים הנ"ל.
תמימים! ישראל!מה משנה מה היעוד הרגיל שלו.
אן הוא יודע שביום פלוני היעוד הוא בשביל זה, זה יותר גרוע מ'סתמא' בחצאית מיני. (כי אולי הולכת עם זה רק בחוג ספורט בחברת נשים בלבד, כשיש תחתיו מכנס, וכד').
מה הקשר תמימים ישראל?תמימים! ישראל!
אדיר כבודו הוד והדר.