Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
הערה: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.
לא יודע מה קורה עם שאר המוצרים בהכשר הרבנות וזה גם לא מעניין אותי יען כי לא כתוב עליהם 'מהדרין'. על פפושדו כתוב במפורש שהוא משגיח. (ועל הבמבה בפסח היה הכשר שלו והרב יצחק בנו אמר שזה טוב איני יודע מה היום).
ולא התכוונתי במובן האמיתי של העניין אלא לזה שבפועל שמו נשאר צמוד לחותמת הכשרות של הרבנות כמו פעם.
ניכר שאותו משגיח סתמי במפעל לביצים לא קשור לפפושדו אלא סתם מתעסק במפעל בצים. כך אתה טוען. אז ריבונא דכולי עלמא, איך הוא שייך פתאום לפפושדו שהוא בא להשמיצו?
ממה נפשך. והבן!
ניכר שאותו משגיח סתמי במפעל לביצים לא קשור לפפושדו אלא סתם מתעסק במפעל בצים. כך אתה טוען. אז ריבונא דכולי עלמא, איך הוא שייך פתאום לפפושדו שהוא בא להשמיצו?
ממה נפשך. והבן!
ואז מה?
הוא עובד בהיתר גמור ומייצר דבר שמותר באכילה, מה שאח"כ הקונים עושים מה שעושים אם עושים (איני נכנס כלל לענין כשרות הפפושדו, איני מבין בזה, ומי אני שאביע דעה) אינו באחריותו כלל.
ניכר שאותו משגיח סתמי במפעל לביצים לא קשור לפפושדו אלא סתם מתעסק במפעל בצים. כך אתה טוען. אז ריבונא דכולי עלמא, איך הוא שייך פתאום לפפושדו שהוא בא להשמיצו?
ממה נפשך. והבן!
כאמור איני נכנס לענין זה של פפושדו כלל.
מה שאני דן הוא האם מותר לאותו עובד לעבוד במפעל הביצים, כשידוע שלאחר מכן ישתמשו בביצים הללו עם קמח.
הנידון הוא האם פועל זה מכשיל באכילת חמץ (ע"פ דעתו).
ואז מה?
הוא עובד בהיתר גמור ומייצר דבר שמותר באכילה, מה שאח"כ הקונים עושים מה שעושים אם עושים (איני נכנס כלל לענין כשרות הפפושדו, איני מבין בזה, ומי אני שאביע דעה) אינו באחריותו כלל.
כאמור איני נכנס לענין זה של פפושדו כלל.
מה שאני דן הוא האם מותר לאותו עובד לעבוד במפעל הביצים, כשידוע שלאחר מכן ישתמשו בביצים הללו עם קמח.
הנידון הוא האם פועל זה מכשיל באכילת חמץ (ע"פ דעתו).
מה אעשה?
הפועל הזה עובד בדבר היתר גמור (ואין זה כחצאית קצרה ב"מ), שהוא הביצים הנ"ל, אם אח"כ יש מפעל שרוכש, ששביק היתרא ואכיל איסורא, אזי בעל המפעל הוא עוונו יישא, אבל מהיכ"ת לאסור על הפועל הזה לעבוד בהיתר?
ושוב אדגיש, אינני נוקט שפפושדו זה איסורא, אין לי מושג כלל, רק אני מדבר לפי הדעות האוסרות וכו'.
הפועל הזה עובד בדבר היתר גמור (ואין זה כחצאית קצרה ב"מ), שהוא הביצים הנ"ל, אם אח"כ יש מפעל שרוכש, ששביק היתרא ואכיל איסורא, אזי בעל המפעל הוא עוונו יישא, אבל מהיכ"ת לאסור על הפועל הזה לעבוד בהיתר?
מה משנה מה היעוד הרגיל שלו.
אן הוא יודע שביום פלוני היעוד הוא בשביל זה, זה יותר גרוע מ'סתמא' בחצאית מיני. (כי אולי הולכת עם זה רק בחוג ספורט בחברת נשים בלבד, כשיש תחתיו מכנס, וכד').
ועי' ביחו"ד ח"ג סי' סז.
מה משנה מה היעוד הרגיל שלו.
אן הוא יודע שביום פלוני היעוד הוא בשביל זה, זה יותר גרוע מ'סתמא' בחצאית מיני. (כי אולי הולכת עם זה רק בחוג ספורט בחברת נשים בלבד, כשיש תחתיו מכנס, וכד').