• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

אתם אוכלים עוגיות פפושדו בפסח?

האם את אוכלים עוגיות פפושדו ?

  • כן גם בפסח

    קולות: 27 25.7%
  • כן אבל רק לפני ואחרי פסח

    קולות: 43 41.0%
  • בכלל לא

    קולות: 34 32.4%
  • פעם לא היינו אוכלים והיום שהשתפר המצב כן

    קולות: 1 1.0%

  • סה"כ בוחרים
    105
כמעט בכל עיר גדולה יש מנהל מחלקת הכשרות, ולא רב העיר מנהל זאת.
כן אבל הוא לא כפוף לרב העיר?
ידוע לך שבפועל הוא מנהל?
הוא חותם על תעודות כשרות וכד'?
ממה שידוע לי הרב האשכנזי מנהלך שם את כל ענייני העיר כיום.
לא יודע מה קורה עם שאר המוצרים בהכשר הרבנות וזה גם לא מעניין אותי יען כי לא כתוב עליהם 'מהדרין'. על פפושדו כתוב במפורש שהוא משגיח. (ועל הבמבה בפסח היה הכשר שלו והרב יצחק בנו אמר שזה טוב איני יודע מה היום).
ולא התכוונתי במובן האמיתי של העניין אלא לזה שבפועל שמו נשאר צמוד לחותמת הכשרות של הרבנות כמו פעם.
 
לא יודע.
אבל ריבונא דכולי עלמא, מה הדמיון???
מלה"ד לפועל במחלבה שתאסור עליו לחלוב פרות שמא איזה אדם יקנה החלב ויבשלו עם בשר!
ניכר שאותו משגיח סתמי במפעל לביצים לא קשור לפפושדו אלא סתם מתעסק במפעל בצים. כך אתה טוען. אז ריבונא דכולי עלמא, איך הוא שייך פתאום לפפושדו שהוא בא להשמיצו?
ממה נפשך. והבן!
 
ניכר שאותו משגיח סתמי במפעל לביצים לא קשור לפפושדו אלא סתם מתעסק במפעל בצים. כך אתה טוען. אז ריבונא דכולי עלמא, איך הוא שייך פתאום לפפושדו שהוא בא להשמיצו?
ממה נפשך. והבן!
זה שהוא לא קשור לפפושדו לא אומר שנסתמו עיניו מלראות מה שנעשה במפעל שהוא עובד שם (במשך שנים ארוכות במשרה מלאה)
 
זה לא שמא. אלא יש ימים שעושים ליין מיוחד בשביל פפושדו.
ואז מה?
הוא עובד בהיתר גמור ומייצר דבר שמותר באכילה, מה שאח"כ הקונים עושים מה שעושים אם עושים (איני נכנס כלל לענין כשרות הפפושדו, איני מבין בזה, ומי אני שאביע דעה) אינו באחריותו כלל.
ניכר שאותו משגיח סתמי במפעל לביצים לא קשור לפפושדו אלא סתם מתעסק במפעל בצים. כך אתה טוען. אז ריבונא דכולי עלמא, איך הוא שייך פתאום לפפושדו שהוא בא להשמיצו?
ממה נפשך. והבן!
כאמור איני נכנס לענין זה של פפושדו כלל.
מה שאני דן הוא האם מותר לאותו עובד לעבוד במפעל הביצים, כשידוע שלאחר מכן ישתמשו בביצים הללו עם קמח.
הנידון הוא האם פועל זה מכשיל באכילת חמץ (ע"פ דעתו).
 
ואז מה?
הוא עובד בהיתר גמור ומייצר דבר שמותר באכילה, מה שאח"כ הקונים עושים מה שעושים אם עושים (איני נכנס כלל לענין כשרות הפפושדו, איני מבין בזה, ומי אני שאביע דעה) אינו באחריותו כלל.

כאמור איני נכנס לענין זה של פפושדו כלל.
מה שאני דן הוא האם מותר לאותו עובד לעבוד במפעל הביצים, כשידוע שלאחר מכן ישתמשו בביצים הללו עם קמח.
הנידון הוא האם פועל זה מכשיל באכילת חמץ (ע"פ דעתו).
לא הבנתי דבריך כלל.
 
לא הבנתי דבריך כלל.
מה אעשה?
הפועל הזה עובד בדבר היתר גמור (ואין זה כחצאית קצרה ב"מ), שהוא הביצים הנ"ל, אם אח"כ יש מפעל שרוכש, ששביק היתרא ואכיל איסורא, אזי בעל המפעל הוא עוונו יישא, אבל מהיכ"ת לאסור על הפועל הזה לעבוד בהיתר?

ושוב אדגיש, אינני נוקט שפפושדו זה איסורא, אין לי מושג כלל, רק אני מדבר לפי הדעות האוסרות וכו'.

מקווה שהובנתי.
 
הפועל הזה עובד בדבר היתר גמור (ואין זה כחצאית קצרה ב"מ), שהוא הביצים הנ"ל, אם אח"כ יש מפעל שרוכש, ששביק היתרא ואכיל איסורא, אזי בעל המפעל הוא עוונו יישא, אבל מהיכ"ת לאסור על הפועל הזה לעבוד בהיתר?
מה האיסור הגמור בחצאית מיני? זה אסור רק אם לובשת זאת ברחוב בלא חצאית מתחתיה...
בדיוק אותו דבר הביצים עם המים!!!
 
כל דבר והייעוד שלו.
הייעוד הפשוט של מה שהזכרת הוא ללכת איתו ברחוב כפי שהוא.
משא"כ בביצים הנ"ל.
מה משנה מה היעוד הרגיל שלו.
אן הוא יודע שביום פלוני היעוד הוא בשביל זה, זה יותר גרוע מ'סתמא' בחצאית מיני. (כי אולי הולכת עם זה רק בחוג ספורט בחברת נשים בלבד, כשיש תחתיו מכנס, וכד').
ועי' ביחו"ד ח"ג סי' סז.
 
מה משנה מה היעוד הרגיל שלו.
אן הוא יודע שביום פלוני היעוד הוא בשביל זה, זה יותר גרוע מ'סתמא' בחצאית מיני. (כי אולי הולכת עם זה רק בחוג ספורט בחברת נשים בלבד, כשיש תחתיו מכנס, וכד').
תמימים! ישראל!
אדיר כבודו הוד והדר.
 
חזור
חלק עליון