נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.
בשיעור לא אמר בודאות שזה דאורייתאשלום וברכה!
הרב יצחק יוסף שליט"א כתב בעלון האחרון פרשת שלח מנורת לד זה איסור דאוריתא אם משיהו יודע אם הרחיב על זה במקום אחר והאם ידוע עוד מגדולי הדור שסוברים ככה
תודה רבה!
אולי לפי החזון איש?אמר שיש חשש שזה דאורייתא ואין זה מוחלט לגמרי.
אמת! דקדקתי היטב בלשונו בשיעורבשיעור לא אמר בודאות שזה דאורייתא
אמר שיש חשש שזה דאורייתא ואין זה מוחלט לגמרי.
החזו''א אוסר כל פעולה חשמלית מדין בונהנראה לי שעדין לא היו לדים בזמנו
כנראה נקט כן עפ"י החזו"א דאסור משום בונה, [ולהחזו"א פשוט דגם זה בכלל כל הדלקת חשמל שהוא מדאו'].הרב יצחק יוסף שליט"א כתב בעלון האחרון פרשת שלח מנורת לד זה איסור דאוריתא אם משיהו יודע אם הרחיב על זה במקום אחר והאם ידוע עוד מגדולי הדור שסוברים ככה
ממתי מרן זצ"ל ויבדל"ח מרן שליט"א חוששים לחזו"א?? הרי לפי זה צריכים להחמיר בכל חשמל שהוא מדאורייתא ומפורש לא כך...כנראה נקט כן עפ"י החזו"א דאסור משום בונה, [ולהחזו"א פשוט דגם זה בכלל כל הדלקת חשמל שהוא מדאו'].
מסתמא כוונתו לא לכל נורת לד, אלא ר"ל דאם יש חוט להט וכו' הוי דאו', [אם מותר הי' לציין לשרשור המשתרשר במק"א כעת חיה?].מה הכוונה במה שכתב ליפוף של מתכת... שיש בו משום בישול, הלא לפי הרמב"ם שהוא ראש המדברים בעניין זה, אינו אסור משום בישול או עד שיתיך הקש/ה וייעשה רך, או עד שיאדים, ובלד שניהם לא שייכים..
מדין מבשלחימום דבר יהיה מדאוריתא