בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר. כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים. הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות). אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום. ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל. חזקו ואמצו!
בשיעור לא אמר בודאות שזה דאורייתאשלום וברכה!
הרב יצחק יוסף שליט"א כתב בעלון האחרון פרשת שלח מנורת לד זה איסור דאוריתא אם משיהו יודע אם הרחיב על זה במקום אחר והאם ידוע עוד מגדולי הדור שסוברים ככה
תודה רבה!
אולי לפי החזון איש?אמר שיש חשש שזה דאורייתא ואין זה מוחלט לגמרי.
אמת! דקדקתי היטב בלשונו בשיעורבשיעור לא אמר בודאות שזה דאורייתא
אמר שיש חשש שזה דאורייתא ואין זה מוחלט לגמרי.
החזו''א אוסר כל פעולה חשמלית מדין בונהנראה לי שעדין לא היו לדים בזמנו
כנראה נקט כן עפ"י החזו"א דאסור משום בונה, [ולהחזו"א פשוט דגם זה בכלל כל הדלקת חשמל שהוא מדאו'].הרב יצחק יוסף שליט"א כתב בעלון האחרון פרשת שלח מנורת לד זה איסור דאוריתא אם משיהו יודע אם הרחיב על זה במקום אחר והאם ידוע עוד מגדולי הדור שסוברים ככה
ממתי מרן זצ"ל ויבדל"ח מרן שליט"א חוששים לחזו"א?? הרי לפי זה צריכים להחמיר בכל חשמל שהוא מדאורייתא ומפורש לא כך...כנראה נקט כן עפ"י החזו"א דאסור משום בונה, [ולהחזו"א פשוט דגם זה בכלל כל הדלקת חשמל שהוא מדאו'].
מסתמא כוונתו לא לכל נורת לד, אלא ר"ל דאם יש חוט להט וכו' הוי דאו', [אם מותר הי' לציין לשרשור המשתרשר במק"א כעת חיה?].מה הכוונה במה שכתב ליפוף של מתכת... שיש בו משום בישול, הלא לפי הרמב"ם שהוא ראש המדברים בעניין זה, אינו אסור משום בישול או עד שיתיך הקש/ה וייעשה רך, או עד שיאדים, ובלד שניהם לא שייכים..
מדין מבשלחימום דבר יהיה מדאוריתא