• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

ברוך דיין האמת - הגאון הגדול רבי ברוך מרדכי אזרחי זצ"ל

אני זוכר שנפטר מרן הגראי"ל בחנוכה ואח"כ בפורים מרן הגר"ש אויערבאך (ופטירתו היתה בשבת כי תשא)
אמר מרן חכם שלום הכהן זי"ע: "כי תשא את ראש בני ישראל" רא"ש ר"ת ר'בי ש'מואל א'ויערבאך, ר'בי א'הרן ש'טיינמן.
הכל רמוז בתורה פלאי פלאים!
 
נערך לאחרונה:
אולי התחלף לכת"ר עם הרב שבתאי אטון זצ"ל
של חכם יהודה מועלם גם היה בשישי? וכמדומה גם של ר' אלעזר אבוחצירא.
ואני נזכר שבלויה של חכם שבתאי אטון אנשים הלכו בסמיכות לחכם שלום הכהן זכר צדיקים לברכה וגער בהם לכו מעלי..
 
של חכם יהודה מועלם גם היה בשישי? וכמדומה גם של ר' אלעזר אבוחצירא.
ואני נזכר שבלויה של חכם שבתאי אטון אנשים הלכו בסמיכות לחכם שלום הכהן זכר צדיקים לברכה וגער בהם לכו מעלי..
של רבי אלעזר אבוחצירא היה ביום שישי, וכן בנו של מרן הרה"ג רבי יעקב יוסף זצוק"ל.
 
היום שמעתי ברדיו מאוחד השדרנים שהיה בהכנסת ס''ת לרפואת אשת הרב דוד לאו, והמנוח זצ''ל יצא משם בכבדות גדולה ואהרון וחור תמכו בידיו מזה ומזה, וכבר נכנס לרכבו, ולפתע ראה את מו''ר הראש''ל שליט"א מגיע, ומיד קפץ ממקומו כנער צעיר לברך את רבינו לשלום, וכשאמר לו חכם יצחק מחילה מכבודו מדוע אתה טורח כל כך אין צורך אני רציתי להגיע אליך לברכך לשלום, ענה לו הגרב"מ ח"ו צריך לכבד את התורה!
עם מרן הראשון לציון שליט"א בשיעור השבועי

36ac2660-73c4-11ee-9683-e7feaeca834b__h600_w900.jpeg
 
אני זוכר שנפטר מרן הגראי"ל בחנוכה ואח"כ בפורים מרן הגר"ש אויערבאך (ופטירתו היתה בשבת כי תשא)
אמר מרן חכם שלום הכהן זי"ע: "כי תשא את ראש בני ישראל" רא"ש ר"ת ר'בי ש'מואל א'ויערבאך, ר'בי א'הרן ש'טיינמן.
הכל רמוז בתורה פלאי פלאים!
א' מהנוכחים בניחום אבלים בבית הגר"ש אוירבך כתב זאת כאן בפורום, שחכם שלום אמר זאת שם.
 
בכל יום יש לדרשו עלון נחמד,
היום האריכו על הגרב"מ זצ"ל
אבל יש שם עוד דברים מעניינים,
כגון בעמו' 10
ועוד
מומלץ להצטרף לרשימת התפוצה.
תהנו
 

קבצים מצורפים

  • הפותח_הניוז_יד_בחשון_יום_ראשון.pdf
    819.1 KB · צפיות: 20
אבל ביום פטירת מרן גדול הדורות זיע"א לא כתבו עליו אף לא מילה עצוב!!!:
אתה מדבר על ג' במר חשוון האי שתא ?
אם כן,
גם ביא"צ של הגרש"ז אורייבך זצ"ל (שאיני זוכר מתי היה), ג"כ לא כתבו כלום עליו
ועל עוד כמה גדולים, איני זוכר כעת.
קשה מאוד בגליון יומי לאחוז ראש כל כך.
צריך לראות את הטוב שבכל דבר ...
 
לפעמים אנו חושבים שאנשים שיודעים לכתוב טוב מאמרים רוחניים בעיתון, להיות מקורבים ל"גדולי ישראל" לדבר כל הזמן על ההשקפה, ולהתעסק כל היום רק בדקדוק הלכה ובמוסדות... ורק בטפל ולא במהות, זה אנשים נורמאליים שיש להם את "הטעם הנכון" למי להתחבר ומה לומר ורק הגדולים שלהם, מהז'אנר שלהם, ומהסגנון שלהם... רק הם יכולים להנהיג (וחלקם גורמים להטעייה כי יש להם כישורי שפשוף ורטוריקה...).
אנו צריכים להבין שהם אנשים מוגבלים (מבחינה מקצועית-התנהגותית...) גם אם הם מאוד מרשימים חיצונית ומדברים לעניין ומשכנעים, כי אנשים שרואים שחור לבן ולא יכולים להכיל גדולי עולם מז'אנר לא שלהם ומרן רבי ברוך מרדכי זצוק"ל לא היה מהז'אנר שלהם הרי היה לו ישיבה של "מודרנים"-(בחורים פתוחים...) רח"ל, ועוד יותר גרוע הוא יתייחס בכבוד לרשכבה"ג מרן הגר"ע יוסף זיע"א ולבנו ממשיך דרכו מרן פוסק הדור שליט"א ה"י ויציל, וחיצונית היה רושם שהוא מתגשמעק על עצמו וכולו אומר כבוד, וכל הרטוריקה סגנון "מנחם בגין" בעיניהם זה לא מתאים שיהיה צורה כזאת לגדול ישראל כך הוא לא יכול להנהיג, לא משנה שידידו ורעו מנעוריו הגאון האדיר ר"ד לנדו שליט"א אמר שהיו לו בישיבת חברון שני חברים רב"מ אזרחי, ורבי חיים סרנא, ולשוחח במילי דעלמא (נייעס של ר' דב....) היה לו רק עם ר"ח סרנא, כי עם רב"מ אזרחי זצוק"ל היה אפשר לשוחח רק בלימוד (!!!), ואנשים כאלו שלא יכולים לקבל ולשמוע מרב שהוא לא מהמגזר שלהם וכ"ש לקבל מרות מדמות כל כך ענקית גם אם יש לו לב ונשמה של ספרדים, חסר להם יכולת ענקית להכיל ו"ללמוד מכל אדם" ובעיקר חסר להם הערכה אמיתית לתורה כי דמות כזאת שרק ריבתה תורה בעמ"י מתוך מתיקות מתוך הנגשת המתיקות לכל כך המון בדור מתוך חיבור אמיתי וטהור זה אחת הדמויות שהכי מסמלות את ערך התורה ומסכנים מי שמקטין כל כך דוקא את הגדלות הזאת.
נ.ב. וכמה גדלות אישית וערך אמיתי לתורה יש, למי שיכול להכיל ולשמוע ולקבל גם מת"ח אחרים לא מהמגזר שלו, לא מהסגנון שלו, דבר שיותר נפוץ במגזר שלנו.
דברים חזקים ביותר!!! כל מילה בסלע!!!

להשלים את דבריך: יש איזה משגיח אחד בישיבה אחת ואני לא יגיד כאן מזה, שכמעט כל שבועיים היה מדבר כנגד מרן הגרמ"ב אזרחי... וטען שהוא מתנהג כמו אדמו"ר ומשבש את ההשקפה הישיבתית... וכו' וכו', דברי בלע ושטנה.... למרות שלא הגיע לעפר רגליו!!! ולמרות שהיה מתלמידיו של מרן הגרי"ז מבריסק זי"ע (שאותו משגיח כ"כ מחבב...)


מנהיג אמיתי זה לא מי שמתייחס רק למגזר מסויים ולאופי מסויים, מנהיג אמיתי זה אחד מחובר לכל יהודי באשר הוא... והולך לפי כל רוחו של כל אחד ואחד... היה לו עין רחבה לראות את היופי והפאר של כל יהודי באשר הוא... ודוקא הגרמ"ב זי"ע היה כזה, הוא היחיד שהיה מסוגל לעמוד אחרי פטירת מרן הגרע"י זיע"א ולומר "זה היה המנהיג האמיתי של כל עם ישראל"... לכולם היה קשה לראות את ההלוויה הגדולה העוצמית של המליון איש שצדעו אחרי מרן זיע"א בבכיות נוראות... הם לא האמינו... חשבו שמדובר בעוד 'ראשון לציון'... אבל הוא דפק על השולחן ואמר כן, גם לספרדים יש מנהיג, ולתורה אין בלעדיות לאף אחד...

ואגב במילה אחת אפשר לקרוא לכל זה "שנאת חינם".... סתם שונאים כי זה לא מתאים לשפיץ המחודד שלהם!!!

ורק ע"ז נחרב ביהמ"ק וכמ"ש בירושלמי: "רבי יוחנן אמא מצאנו שלא חרב בית השני שהיו יגעין בתורה וזהירין במצוות ומעשרות וכל מדה טובה היתה בהן, אלא שהיו אוהבין ממון והיו שונאין אלו לאלו שנאת חינם וקשה הוא שנאת חינם שהיא שקולה כנגד ע"ז ג"ע שפי"ד...."
 
חזור
חלק עליון