• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • "המרכז למורשת מרן" שמח לבשר לציבור היקר על פתיחת קבוצת הצ'אט "מורשת מרן אונליין" בה יובאו חדשות ועדכונים מעולם התורה, וכן תכנים תורניים מעניינים כולל קטעי וידאו, תמונות והנעשה בעולם הישיבות.

    >> להתחברות לחצו עכשיו:

    https://news.moreshet-maran.com/

    לשליחת עדכונים לחצו כאן, או שלחו למייל: news@moreshet-maran.com

    נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.

במחיצתם של רבותינו גדולי ומנהיגי הדור שליט"א

מעניין למה באמת הפסיקו לומר אבינו מלכנו אצל מרן?
לא אומרים.
מרן שליט"א אמר שעיקר תקנת חכמים לאמירת "אבינו מלכינו" היא לעשרה ימים של ימי תשובה, ואיך אנחנו נתקן לומר יותר מזה.
ולכן הפסיק לומר אצלו, ומצד שני הוסיף עוד פרקי תהלים בסיום התפלה.
אבל הוא לא מורה את זה לציבור (כנראה שלא יהיה ריפיון בתפלות וכו').
 
לא אומרים.
מרן שליט"א אמר שעיקר תקנת חכמים לאמירת "אבינו מלכינו" היא לעשרה ימים של ימי תשובה, ואיך אנחנו נתקן לומר יותר מזה.
ולכן הפסיק לומר אצלו, ומצד שני הוסיף עוד פרקי תהלים בסיום התפלה.
אבל הוא לא מורה את זה לציבור (כנראה שלא יהיה ריפיון בתפלות וכו').
זה לא מובן לי, הרי מרן אמר לעשות אבינו מלכנו כמה וכמה פעמים בלווין, וגם הוציא על זה מכתבים. מה הפשט בזה? הרי אם א"א לתקן לומר זאת יותר מעשי"ת, מדוע מרן ועוד חכמי ישראל תיקנו זאת? זה לא מובן?
 
נו.
לא הבנתי מה קשה לך.
מה שכתבת שמרן אמר שאבינו מלכנו אומרים רק בעשי"ת.
וכתבת שמרן אמר אבינו מלכנו לעשרה ימים?
נכון, אמר לשעתו. כשעברו עשרה ימים, השתנה.
האם התכוונת שמרן אמר אבינו מלכנו עשרה ימים אחרי שמח"ת? או בעשי"ת?
 
חזור
חלק עליון