לסיכום יוצא שמרן אמר אבינו מלכנו עשרה ימים אחר שמח"ת, ואח"כ לא אמר.לא אמרתי "רק" עשרת ימי תשובה.
אלא שבעיקר מה שאומרים זה עשרה ימים, כי ככה תיקנו, ואיך אנחנו נתקן לומר יותר מעשרה ימים.
היכן כתוב שהמקור זה עשרה ימים? - מעשי"ת?לא אמר שאסור. גם לא מורה לציבור לא לומר.
לענ"ד זה נובע מענווה, איך אני יתקן לומר יותר ימים מהמקור.
כן, בסידור.היכן כתוב שהמקור זה עשרה ימים? - מעשי"ת?
עיין תענית כ"ה ע"ב, שם מבואר שרבי עקיבא ייסד אמירת אבינו מלכנו, ואין מדובר שם על עשי"ת כלל.כן, בסידור.
לא כתוב יסד, אמר בתפלה שהייתה שם.עיין תענית כ"ה ע"ב, שם מבואר שרבי עקיבא ייסד אמירת אבינו מלכנו, ואין מדובר שם על עשי"ת כלל.
בכל אופן דברי הראשון לציון שליט"א הם פלא! כפי שכבר הקשיתי
לענ"ד זה נובע מענווה, איך אני יתקן לומר יותר ימים מהמקור.
ילקוט יוסף קיצור הלכות אבלות, במכתבים בסוףבאיזה ספר מרן מעיין?
אני שמעתי ממו"ר מרן שליט"א שזה בשביל שלא יהיה טירחא דציבורא, ודי במה שאומרים תהלים ולעולם ה' וכו'.אבל עדיין לא מובן, מרן היה צריך לומר שאבינו מלכנו אומרים רק עשרה ימים!, הוא לא אמר זאת. ומה שונה ההנהגה שלו מההנהגה של הציבור, הרי אם לדעת מרן א"א לומר אחר עשרה ימים, מדוע שלציבור כן יהיה מותר?
אשמח לתשובה מפורטת בענין כי זה נושא שחשוב לי.
תהילים ולעולם יותר ארוךאני שמעתי ממו"ר מרן שליט"א שזה בשביל שלא יהיה טירחא דציבורא, ודי במה שאומרים תהלים ולעולם ה' וכו'.
לא מחפשים מה יותר ארוך.תהילים ולעולם יותר ארוך