• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

אתם אוכלים עוגיות פפושדו בפסח?

האם את אוכלים עוגיות פפושדו ?

  • כן גם בפסח

    קולות: 26 25.5%
  • כן אבל רק לפני ואחרי פסח

    קולות: 43 42.2%
  • בכלל לא

    קולות: 32 31.4%
  • פעם לא היינו אוכלים והיום שהשתפר המצב כן

    קולות: 1 1.0%

  • סה"כ בוחרים
    102
אם אפשר לצטט מקור כי אני לא מצאתי כאמור במשנ"ב ובביאור הלכה.
מקור למה? לזה שהגר"א היה מחמיר ואוכל כל ימות החג מצה שמורה, זה כתוב במפורש בביאור הלכה ס' תנ"ד ס' ד' בסוף ד"ה "טוב לשומרן וכו' משעת קצירה": ובשם הגר"א הביאו גם כן שהחמיר מאוד שלא לאכול רק מה ששמור משעת קצירה, והוא היה נזהר בזה כל ימי הפסח, ומטעם שמא ירדו עליהם מים במחובר לאחר שנתיבשה התבואה עיי"ש.
ועיין עוד ברמב"ם (פ"ה מהלכות חמץ ומצה ה"ט) שכתב: לפיכך אמרו חכמים צריך צריך אדם לזהר בדגן שאוכל ממנו בפסח שלא יבוא עליו מים אחר שנקצר, עד שלא יהיה בו חימוץ. (וכן נראה דעת הרי"ף כמו שכתב המגיד משנה שם)
 
אה"נ לא ראיתי, בכל אופן אני הבנתי שזה משום שהגר"א סובר שכל הפסח יש מצווה מדאו' לאכול מצה ולכן החמיר, וכן כל מי שהחמיר במצה בפסח, ולכן אין עניין להחמיר כן במצה עשירה שכן היא פשטות הסוגיא והפוסקים. אעיין בהקדם במש"כ בחזו"ע בעז"ה.
 
אני רוצה לומר שאחרי בדיקה מעמיקה, המחמירים למיניהם לעולם לא היו לבדוק במפעל מה קורה והמתירים הם אלה שנכנסו בעובי הקורה וראו מה קורה בממפעל , ואני מדבר על רבנים שמדברים על פפושדו, שהרבה מהם לא היו שם , אני סובר שהנכון לסמוך על מי שהיה , ובל נשכח שעד אחד נאמן באיסורין להקל... ולא להחמיר כ"פ השו"ע ביו"ד
ואני מציע לכם בלי בושה לדבר עם מחברי ספרים שיצאו נגד זה, ולשאול אותם ישירות האם הם היו שם ותופתעו לשמוע שהם לא היו בכלל!!! ואגב אני לא אוכל מזה כי לא מושך אותי שלא תחשבו שיש לי צד של נגיעה
לא נכון
אני שמעתי מחכם יעקב יוסף שביקר במפעל
והעלה באיסור גמור מכמה סיבות
 
איך הגעת לרוק? הגזמת...
הרמב"ם ומרן לא ידעו שרוק יכול להגיע?
זה מפעל עם עשרות אולי מאות עובדים זה חשש סביר מאד ומה ענין לשו''ע שפסק את עיקר הדין שמי פירות לא מחמיצים אבל אם יש חשש כל שהוא בוודאי שצריך להזהר ובוודאי בן תורה שלא מחפש להסתבך בחשש חמץ והוא פשוט.
 
שמועות כאלה בשם חכם שנפטר לפני כמה שנים, הם עוול גדול והפצת שם רע.
ואדרבה, תעלה את הסיבות ונתמודד איתם.
אני דווקא לא חושב כ"כ שיש עניין 'להתמודד איתם' שוב אחרי שכבר נידון כמה וכמה פעמים...
ראה כאן וכאן וכאן וכאן וכאןכאן] (בכל ההודעות!...)
 
זה מפעל עם עשרות אולי מאות עובדים זה חשש סביר מאד ומה ענין לשו''ע שפסק את עיקר הדין שמי פירות לא מחמיצים אבל אם יש חשש כל שהוא בוודאי שצריך להזהר ובוודאי בן תורה שלא מחפש להסתבך בחשש חמץ והוא פשוט.
תראה במקורות שהעלה הרב בנימין לוריא
 
לא נכון
אני שמעתי מחכם יעקב יוסף שביקר במפעל
והעלה באיסור גמור מכמה סיבות
מאז עבר זמן רב, וביקרו שם עוד הרבה חכמים מכת האוסרים ומכת המתירים וכולם שללו את טענותיו. כך שגם אם זה היה נכון בשעתו, אינו קשור לזמנינו כלל.
 
מאז עבר זמן רב, וביקרו שם עוד הרבה חכמים מכת האוסרים ומכת המתירים וכולם שללו את טענותיו. כך שגם אם זה היה נכון בשעתו, אינו קשור לזמנינו כלל.
יש סירטון שהוציאו פפושדו דרך בית לקולנוע מעלה
הנה הקישור
שם יש תיעוד של המפעל מקרוב אומנם ישנה שאלה אחת שלא נפטרה בעיני והיא שהתנור זה אותו תנור שאופים בו כל השנה ולכאורה הוא צריך לעבור לעבון חמור וזו בעייה דבר
שני ובכל מקרה אני לא מעניין אותי כי אני גם כך מחמיר לאכול רק שמורה אז אין לי נ"מ
 
חזור
חלק עליון