• שימו לב: ניתן לשלוח (בקובץ וורד) יישובים ומערכות בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, לקובץ בית יוסף תשפ"ו. למייל: office@moreshet-maran.com עד לחג השבועות תשפ"ה. אין התחייבות לפרסם, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום. ניתן גם לשלוח מכתבים והערות על הגליונות הקודמים.

אתם אוכלים עוגיות פפושדו בפסח?

האם את אוכלים עוגיות פפושדו ?

  • כן גם בפסח

    קולות: 43 23.9%
  • כן אבל רק לפני ואחרי פסח

    קולות: 77 42.8%
  • בכלל לא

    קולות: 59 32.8%
  • פעם לא היינו אוכלים והיום שהשתפר המצב כן

    קולות: 1 0.6%

  • סה"כ בוחרים
    180
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
ם ראיתי אברכים ששותים מים בלי כשרות ואנחנו לא אוכלים אוכל בי כשרות. וגם על עוגות שחמותי מכינה אין תעודת כשרות. בקיצור... הדברים פשוטים!)
שותא דמר לא ידענא מה כת''ר רוצה ממיים מה החשש במיים
ועוגיות שחמותך מכינה לא צריך הכשר כיון שאת המוצרים שמהם היא מכינה יש כשרות.
 
שותא דמר לא ידענא מה כת''ר רוצה ממיים מה החשש במיים
ועוגיות שחמותך מכינה לא צריך הכשר כיון שאת המוצרים שמהם היא מכינה יש כשרות.
גם למוצרים של הפפושדו יש כשרות ידועה, והעשיה נעשה בכשרות רבנים שאנו סומכים עליהם, ואת תהליך הייצור אנו יודעים, אז מה ההבדל?
 
גם למוצרים של הפפושדו יש כשרות ידועה, והעשיה נעשה בכשרות רבנים שאנו סומכים עליהם, ואת תהליך הייצור אנו יודעים, אז מה ההבדל?
כשרות ''ידועה''
האם בבשר אתה אוכל רבנות חולון
אני לא
ולכן גם כלפי חשש חמץ לא
ועוד אינו דומה כלל
תהליך ייצור בבית חמותך למפעל
ופשוט.
 
כשרות ''ידועה''
האם בבשר אתה אוכל רבנות חולון
אני לא
ולכן גם כלפי חשש חמץ לא
ועוד אינו דומה כלל
תהליך ייצור בבית חמותך למפעל
ופשוט.
בעניין הספציפי של הפפושדו הרב אברהם יוסף שליט"א בעצמו משגיח וזה לא סתם משגיחים וזה לא קשור אם הכשרות רבנות חולון או רבנות עזה זה הרב אברהם שליט"א בעצמו ולכן זה נקרא ידועה
 
ייש"כ.... נשמח אם כבודו יביא תמלול או אפילו קישור מדויק מהשיעור .....

"ומעניין על כולם אף אחד לא מדבר. על מה מדברים הרבה אנשים לאסור? על פפושדו. פפושדו, מרן הרב עובדיה יוסף ע"ה הוא הקים את זה. ואני דיברתי עם שני רבנים שהם היו ה'ידא אריכתא' של הרב - רבי אליהו שרים ע"ה והרב משה מאיה יבדל לחיים, ואני שאלתי אותם שאלות נוקבות".

"ואני לפני כשלוש או ארבע או חמש שנים (אני לא זוכר תאריך) הלכתי לשם כמה שעות מההתחלה ועד הסוף. ואני גם הייתי בכרמל כשהיו לוקחים משם, לראות איך לוקחים וכו'. ובד"כ כאשר אני הולך למקום, בכל מקום אני מוצא הערות (והרבה הערות!), שם לא הייתה לי אפילו הערה אחת! באמת הם עושים... מי שאוכל מצה שמורה, שם זה לא קמח של שמורה, אז הוא לא יכול לאכול את זה בפסח. אבל מלבד הבעיה הזאת של שמורה, אין שום חסרון! עשוי על הצד הטוב ביותר! והם עשויים בצורה מאד שונה מכל העוגיות, יש להם צורה ייחודית. ככה שזה לא מכשיל אף אחד. ודאי שאפשר לאכול. מי שהוא אוכל מצה רגילה, ודאי יאכלו וישבעו, בלי שום בעיה".

"כל הדברים ש... אני לא רוצה לפרט, היה לי ויכוח עם אחד הרבנים הראשיים בצורה גלויה ומפורסמת. ואני אין לי בזה שום מגע. רק אני אומר לכם זה דבר היחידי שאפשר לאכול. ועל כל השאר שיש בהם פיקפוקים עצומים, עצומים ממש, עליהם אף אחד לא מדבר. "כולם מותרים לכם, כולם שרויים לכם", רק על זה. זה חבל. זה טעות. זה כדאי להמנע מכולם, אבל אם אדם יש לו צורך או לילדים, יקח פפושדו, זה הכי היחידי שאפשר להמליץ עליו. השאר יש בהם בעיות, בעיות רבות לא מעט, והיום עושים גם וופל של פסח מקמח ועושים" וכו'.
 
בקיצור הלכה ולמעשה: נראה לי שכבר רוב הציבור מבין שאין את שאר הבעיות שרצו לומר והכל נעשה בהקפדה רבתי, ופשוט שאין בזה שום חשש חמץ, רק רוב ציבור בני התורה וגם בעלי בתים מקפידים בקמח מצה שמורה וזה העניין העיקרי שמונע מרוב הציבור לאכול עוגיות אלו. ולא מצאנו באמת יישוב לדבר זה, זו מציאות והקמח אינו נעשה ממצה שמורה. אם יש חידוש אשמח שיתקנו אותי.
 
שמעתי ממגיד אמת חברו של המשגיח, שביקר שם השנה ואמר: שאסור אפי' לירוק שם ושוטפים גם רצפה וגם את המכונות עם יין.​
לשטוף את הרצפה עם יין נשמע לי מופרך ובל תשחית, בפרט שזה לא ישטוף כמו שצריך אלא רק ילכלך יותר, וגם אין עניין בכך. אולי שוטפים בלילה ואח"כ זה מתייבש.
ידוע לך אם העובדים נמצאים כל הזמן עם מסכות על הפנים?
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חזור
חלק עליון