• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

אונאת דברים

ניר כהן

Well-known member
הסתפקתי, ואשמח לשמוע חוות דעתכם:
בבין הזמנים קורה שאוכלים ארוחה משותפת כולם ביחד הנשואים והנכדים ,
ואשתי - חשוב לה שיהיה סיבה למסיבה, ולכן מבקשת שמישהו יעשה סיום מסכת,
חשבתי אולי [גם כשאין לי סיום] ללמוד כמה שורות בסוף המסכת, ולומר את הסיום, וכך לשמח אותה,
הרי זה לא תשעת הימים שיש בזה נפק'מ לבשר ויין..
האם יש בזה גניבת דעת, או שמא אדרבא זכיתי להרבות שמחה ותורה [וגם שלום בית..]
 
שאלה מעניינת, סתם ככה מסברא לא נראה שזה רצון השם או התנהגות של בן תורה לרמות בדבר כזה ולא שמענו שנהגו ככה.. אבל אני מבין אותך..
אני יכול לתת לך עצה שאולי תעזור לך שאני עושה במקרים דומים שזה לעשות סיום מסכת של משניות שלוקח פחות זמן להכין ולהתכונן ועבור אנשים שאומרים סיום מסכת אף שמוסיפים משניות פעמים רבות זה נותן אווירה חגיגית של סיום..
 
לענ"ד בפשטות יש בזה משום גניבת דעת.
[וגם שלום בית..]
אולם ע' בשו"ת לב חיים פלאג'י סי' ה. ואולי ישפוך לך אור על סוגיא זו.
שם הוא דן באורך לגבי לשנות מפני השלום, ונכנס לעומק גדרי הדין, מהו מפני השלום, ויכול להיות שיהיה לזה השלכות לכאן. דו"ק.
 
הסתפקתי, ואשמח לשמוע חוות דעתכם:
בבין הזמנים קורה שאוכלים ארוחה משותפת כולם ביחד הנשואים והנכדים ,
ואשתי - חשוב לה שיהיה סיבה למסיבה, ולכן מבקשת שמישהו יעשה סיום מסכת,
חשבתי אולי [גם כשאין לי סיום] ללמוד כמה שורות בסוף המסכת, ולומר את הסיום, וכך לשמח אותה,
הרי זה לא תשעת הימים שיש בזה נפק'מ לבשר ויין..
האם יש בזה גניבת דעת, או שמא אדרבא זכיתי להרבות שמחה ותורה [וגם שלום בית..]
נראה שלא כך דרכו של בן תורה.
 
חזור
חלק עליון