אם כוונתך לדבריו האחרונים של הרב אברהם, הרי זה כי הרב חותה התייחס רק לעניין הזה, ודבריו באו כתגובה על דבריו.נכון. וזאת בדיוק הבעיה, שהרב אברהם יוסף מתייחס רק לביקור במפעל ולא לטענות על חומרי ההתפחה
אם כוונתך לדבריו האחרונים של הרב אברהם, הרי זה כי הרב חותה התייחס רק לעניין הזה, ודבריו באו כתגובה על דבריו.נכון. וזאת בדיוק הבעיה, שהרב אברהם יוסף מתייחס רק לביקור במפעל ולא לטענות על חומרי ההתפחה
אבל כבר כמה שנים יש טענות על חומרי ההתפחה, כולל מי שאומר שהמציאות שידועה כיום לא היתה ידוע בחייו של הגרע"י. והרב אברהם לא עונה להם תגובה מסודרת.אם כוונתך לדבריו האחרונים של הרב אברהם, הרי זה כי הרב חותה התייחס רק לעניין הזה, ודבריו באו כתדובה על דבריו.
כבר טענת זאת לעיל, והשיבו לך:שהכשרה היא רבנות וב''ה אנחנו לא אכלים רבנות
וכאן המקום האחר שהעיר זאת.גם אני הבאתי כך במק"א,
והשיב לי הרב @בנימין לוריא ,
כי דעת הראשל"צ שליט"א
דבעוגיות פפושדו מותר לאכול אפילו רבנות חולון...
וכמו שהשבתי לפני כמה הודעות (בלי לזכור את דבריי הקודמים שכבר כתבתי כן, אלא מסברא חדשה ופשוטה):(ומכיון שאין בזה עשרות חומרים כמו בשאר דברים גם רבנות זה מעולה ובפרט שיודעים מי עומד בראשה ומי הרבנים שם. ולא גרע מדבר שחבר יכין בביתו).
ונוראות נפלאתי שכבר שנתיים קודם כתבתי כדברים האלו,וגם על עוגות שחמותי מכינה אין תעודת כשרות
וכל פעם היה ממחשבה חדשה ולא שזכרתי שכתבתי כן!האם יעלה על דעתך שהשוחט לא יאכל בשר ששחט בגלל שאין עליו חותמת בד"ץ?! בוודאי שלא! הרי הוא בעצמו בדק וסומך ע"ע שהוא שחט ובדק כהוגן, ומה בכך שאינו בכשרות כלשהיא ואפי' לא רבנות...
גם על מים לא צריכים הכשר, והראיה, שאני מכיר רבים ששותים מים מהברז או מכל מיני מיניברים למיניהם שלוקחים את המים מהברז, ואין עליהם אפי' כשרות רבנות!
גם פירות בחו"ל נמכרים בלי כשרות, ורק שצריך לעשר וכו'.
דבר שלא יכול להיות בו בעיות ו/או אנו יודעים שאין בו בעיות (ו/או יש בעיות שאנחנו יכולים לפתור) בוודאי שאינם צריכים כשרות כלל, ופשוט שאם עוד יש עליהם כשרות של רבנות כלשהיא שאין שום בעיה בזה. (אחר הבדיקה שהוא אכן לפי החומרות שאפשר ואנו רוצים להחמיר, אם ישנם)
אני לא יודע אם לצחוק או לבכות וד''לולכן מרן קודש הקדשים זיע"א היה מותר לו לאכול פפושדו כיון שהוא היה מספיק בר סמכא לסמוך על ההיתר של עצמו,
ספק דאורייתא לחומרא. אל תאכל מצות מכונהנגד מרן? מחמיר יותר ממרן?
הרי היו רבנים גדולים שאסרו זאת וטענו שזה חמץ גמור, כגון הגר"מ אליהו, הגר"א בקשי דורון, ועוד.
לא מרביצי, לא משוכנזים, טוענים שמדובר באיסור כרת.
יש מצוה לאכול פפושדו? זה כתוב בתורה איפשהו?
אותי לימדו שבספק דאורייתא מחמירים, ולכן מרן קודש הקדשים זיע"א היה מותר לו לאכול פפושדו כיון שהוא היה מספיק בר סמכא לסמוך על ההיתר של עצמו, אבל אני קטן שבקטנים עפר תחת מצבתו הקדושה והטהורה, לא יאכל מהעוגיות הנ"ל, ולא כי אני מחמיר יותר ממרן זיע"א, אלא פשוט אני מפחד כי ישנם עוד אנשים ענקים וגדולים שאומרים שזה איסור כרת.
כמובן שאני נזהר.תיזהר מביזיון תלמידי חכמים!!!
יש כאן בסה"כ ויכוח אם הסכימו לרב חותה לבוא לבקר או לא
הרב אברהם הידוע בתקיפותו הגדולה, דיבר דברים חריפים ביותר
ובטוחני שגם הוא כעת מצטער על שהתבטא בצורה שכזאת
גם אם לא נתנו לו לבקר בגלל זה להוציא לעז על העוגיות האלה!?הרב חותה לא חשוד ח"ו לשקר, ומי שידבר נגדו, הוא משחק באש, כי הוא ת"ח גדול ואין רפואה למכתו!! ראו כי הוזהרתם...!
יש כאן בסה"כ ויכוח במציאות, אם לא הסכימו לו לבקר, ואל לנו ח"ו להכניס עצמנו בכל הסערה הזאת.
תמיד צריך להיות מתון, ולקבל את שני הצדדים בשיקול דעת נכון
ואני מכיר עשרות רבות של ת"ח גדולים ועצומים שאוכלים "פפושדו". (ועל צבאם מרן זצוק"ל. וה' ישמור איך מרן אכל "רבנות"... פשוט חסר לכם מושג מה זה המושג "כשרות".)א. אני לא מכיר אברך אפילו אחד שאוכל פפושדו בפסח עצמו ויש כמה סיבות הראשונה שהכשרה היא רבנות וב''ה אנחנו לא אכלים רבנות ויש עוד סיבה כיון שיש ת''ח גדולים שיצאו חוצץ נגד כדוגמת הרב יעקב יוסף ועוד.
הובא לעיל שאפי' המחמירים במצה שמורה יכולים לאכול מעוגיות אלה. (וכמו שאכל מרן זצוק"ל אפי' שנהג לאכול שמורה)ישנה עוד סבה [חוץ ממה שמנית]
דיש המקפידים [בעיקר אברכים ובני תורה] לאכול כל הפסח "מצה שמורה".
ולדעתי הביאור שלו נפלא ביותר! כי באמת כל הראשונים כתבו שיש עניין להחמיר רק בלילה הראשון במצה שמורה. ואם זה מצד "חשש חמץ" למה לא כתבו להחמיר גם בשאר הלילות?הגאון הרב שמעון ללוש שליט"א
מה שראיתי לעיל שכתבוהובא לעיל שאפי' המחמירים במצה שמורה יכולים לאכול מעוגיות אלה. (וכמו שאכל מרן זצוק"ל אפי' שנהג לאכול שמורה)
עיין בגר"א ועוד אחרונים שהטעם של שמורה כל שבעת הימים הוא משום שסוברים שכל כזית יש מצוה דאורייתא. ולפ"ז אין עניין להחמיר בעוגיות.מה שראיתי לעיל שכתבו
דטעם שמורה אינו משום חימוץ אלא משום חיבוב מצווה
אבל גם זה לא עונה, משום שהנושא לאלה שמקפידים לאכול שמורה זה לאו דווקא למצות מצווה של לילה הראשון אלא לכל ימי הפסח, אף מה שלא קשור למצווה [לחוש לשי' הרי"ף והרמב"ם וכמובא בברכ"י].
וא"כ- מי שמקפיד לאכול כל פסח ממצה שמורה זה לא בגלל חיבוב מצווה, ואין הבדל בין מצה רגילה בחול המועד ולבין מצה עשירה בחול המועד אם אני מקפיד על שמורה
אם כבר הגר"א, עיין בבה"ל סי' תנ"ג אות ד', דכתב דהגר"א היה מחמיר מאוד לשמורה משעת קצירה "מטעם שמא ירד עליהם מים לאחר שנתייבש התבואה"עיין בגר"א
הוא אומר שלא הולך לבדוק כי העיפו אותו כמו טישו. הם מספידים. וזה לא ייגמר.רדיו "קול ברמה" בתגובה על דברי הגאון הגדול רבי אברהם יוסף שליט"א
״הרב הגאון רבי בנימין חותה שליט״א הינו ממזכי הרבים הגדולים בדורינו. דרכו הייחודית בהנחלת ובהנגשת עולם ההלכה על פי תורת מרן הבית יוסף בסדרת ספריו ״כי בו שבת״, ״כי בא מועד״, ״אליבא דהלכתא״, ״ברית בנימין״, ״היחוד בהלכה״, ״תמצית עניני חושן משפט״, ״לבנימין אמר״ ועוד אחרים הפכו לשם דבר בהיכלי הישיבות ובכל בית יהודי.
תוכניותיו של הרב ברדיו ׳קול ברמה׳ עליו אמר מרן רבינו עובדיה יוסף זצ״ל כי הוא ״הישיבה הגדולה בעולם״ זוכות לשם ותהילה בבהירותן ובדיוקן בצורה השווה לכל נפש.
זיכוי הרבים שתוכניות אלו כמו יתר התוכניות התורניות ׳בקול ברמה׳ הינו מהגדול ומהמפואר שהיה בהסטוריה של העם היהודי.
מאות אלפי מאזינים ומאזינות בארץ ובעולם זוכים להינות מידי בוקר מפינת ההלכה בהגשתו ומתוכניתו השבועית בליל שישי ״מבט לשבת״ בהלכות שבת.
קטונו מלהכנס בין ארזי הבירה בענייני הלכה אולם חזקה עלינו היכרותנו רבת השנים עם הרה״ג בנימין חותה שליטא שאין דבר הלכה יוצא מפיו אלא אם כן דק בה דק דק במסננת וכברה.
בימים אלו בהם עם ישראל נמצא תחת מלחמה מבית ומבחוץ נשנס כולנו מתניים להרבות אהבה אחווה ורעות הכל במסילה העולה בית-אל
ויתקיים בנו מאמרם של חכמינו זכרונם לברכה ויחנו תחת ההר כאיש אחד בלב אחד
והאמת והשלום אהבו
קטונו מלהכנס בין ארזי הבירה בענייני הלכה
מעל 50 שנה מרן זצוק"ל התיר את העוגיות אפי' לירא שמים!מי ששמע את התוכנית האחרונה של הרב חותה כל הטענות שמרן התיר ואכל לא רלוונטי כי באמת לא ידע...
ואם יש לכם עוד מישהו קרוב למרן שאמר בארבע עיניים לו חצי שנה לפני פטירתו (של מרן (לא היה למרן אחרי זה עוד פסח לבדוק את זה...) שלא ידע את הבעיות האלה (שכנראה רובם אנחנו בכלל לא יודעים בגלל כל מיני סודות ייצור וכד') תביאו ונשמע...
הכל אמת ויציב...רדיו "קול ברמה" בתגובה על דברי הגאון הגדול רבי אברהם יוסף שליט"א
״הרב הגאון רבי בנימין חותה שליט״א הינו ממזכי הרבים הגדולים בדורינו. דרכו הייחודית בהנחלת ובהנגשת עולם ההלכה על פי תורת מרן הבית יוסף בסדרת ספריו ״כי בו שבת״, ״כי בא מועד״, ״אליבא דהלכתא״, ״ברית בנימין״, ״היחוד בהלכה״, ״תמצית עניני חושן משפט״, ״לבנימין אמר״ ועוד אחרים הפכו לשם דבר בהיכלי הישיבות ובכל בית יהודי.
תוכניותיו של הרב ברדיו ׳קול ברמה׳ עליו אמר מרן רבינו עובדיה יוסף זצ״ל כי הוא ״הישיבה הגדולה בעולם״ זוכות לשם ותהילה בבהירותן ובדיוקן בצורה השווה לכל נפש.
זיכוי הרבים שתוכניות אלו כמו יתר התוכניות התורניות ׳בקול ברמה׳ הינו מהגדול ומהמפואר שהיה בהסטוריה של העם היהודי.
מאות אלפי מאזינים ומאזינות בארץ ובעולם זוכים להינות מידי בוקר מפינת ההלכה בהגשתו ומתוכניתו השבועית בליל שישי ״מבט לשבת״ בהלכות שבת.
קטונו מלהכנס בין ארזי הבירה בענייני הלכה אולם חזקה עלינו היכרותנו רבת השנים עם הרה״ג בנימין חותה שליטא שאין דבר הלכה יוצא מפיו אלא אם כן דק בה דק דק במסננת וכברה.
בימים אלו בהם עם ישראל נמצא תחת מלחמה מבית ומבחוץ נשנס כולנו מתניים להרבות אהבה אחווה ורעות הכל במסילה העולה בית-אל
ויתקיים בנו מאמרם של חכמינו זכרונם לברכה ויחנו תחת ההר כאיש אחד בלב אחד
והאמת והשלום אהבו
אתה יורה בלי הבנה ובלי הבחנההוא אומר שלא הולך לבדוק כי העיפו אותו כמו טישו. הם מספידים. וזה לא ייגמר.
בדיוק הפוךאבל ככה לפקפק על מפעל בלי שבכלל ביקרת בו!?
תגיד לי אתה באמת רציני!?בדיוק הפוך
הוא טען [היינו הר' חותה] שרצה לבקר ולא הסכימו לו, ורק אח"כ ביקשו ממנו שיבוא, וע"ז אמר שזה אומר דרשני