מרפסן איגרי
Well-known member
תמיד ביום הכיפורים שומעים שהרבה מהציבור לא מקפיד להפסיק בין ברוך לבין שם כבוד מלכותו. וצריך לחזק את העניין כפי שפסק מרן זיע"א ביביע אומר חלק ח' סימן יא אות ח וחזון עובדיה ימים נוראים עמוד רסט.
זה לשון היכין ובועז (חלק ב סימן מב)
וענין ברוך שם כשאנו עוברים לפני התבה אנו מאריכין בברוך כדי ליתן ריוח בין הדבקים להפסיק בין ברוך לשם וכן שמענו מפי אדוני אבי מורי הרב ז"ל בהתפללו בעד העם לכפר בעדם והיה גוער במי שסומך ברוך לשם. ואדוני אחי הרב ר' צמח ז"ל היה מכה בתבה כדי שלא יסמכו העם ברוך לשם. ובמחזור הקהל וגם במחזור אשר בכתיבת יד אדוני זקני הרשב"ץ ז"ל רשום פסק על ברוך. עכ"ל.
וכן פסק בכה"ח סימן תרכא סק"ל בשם עקרי הד"ט, פתחי תשובה ופתחי עולם.
חבל שחלק מהסידורים לא הוסיפו פסיק כפי שעשו כמה מהסידורים הנפוצים היום.
צרפתי הסבר לדברי התשב"ץ ע"ש בהערה מב
זה לשון היכין ובועז (חלק ב סימן מב)
וענין ברוך שם כשאנו עוברים לפני התבה אנו מאריכין בברוך כדי ליתן ריוח בין הדבקים להפסיק בין ברוך לשם וכן שמענו מפי אדוני אבי מורי הרב ז"ל בהתפללו בעד העם לכפר בעדם והיה גוער במי שסומך ברוך לשם. ואדוני אחי הרב ר' צמח ז"ל היה מכה בתבה כדי שלא יסמכו העם ברוך לשם. ובמחזור הקהל וגם במחזור אשר בכתיבת יד אדוני זקני הרשב"ץ ז"ל רשום פסק על ברוך. עכ"ל.
וכן פסק בכה"ח סימן תרכא סק"ל בשם עקרי הד"ט, פתחי תשובה ופתחי עולם.
חבל שחלק מהסידורים לא הוסיפו פסיק כפי שעשו כמה מהסידורים הנפוצים היום.
צרפתי הסבר לדברי התשב"ץ ע"ש בהערה מב