• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

ברוך, שם כבוד מלכותו

מרפסן איגרי

Well-known member
תמיד ביום הכיפורים שומעים שהרבה מהציבור לא מקפיד להפסיק בין ברוך לבין שם כבוד מלכותו. וצריך לחזק את העניין כפי שפסק מרן זיע"א ביביע אומר חלק ח' סימן יא אות ח וחזון עובדיה ימים נוראים עמוד רסט.
זה לשון היכין ובועז (חלק ב סימן מב)
וענין ברוך שם כשאנו עוברים לפני התבה אנו מאריכין בברוך כדי ליתן ריוח בין הדבקים להפסיק בין ברוך לשם וכן שמענו מפי אדוני אבי מורי הרב ז"ל בהתפללו בעד העם לכפר בעדם והיה גוער במי שסומך ברוך לשם. ואדוני אחי הרב ר' צמח ז"ל היה מכה בתבה כדי שלא יסמכו העם ברוך לשם. ובמחזור הקהל וגם במחזור אשר בכתיבת יד אדוני זקני הרשב"ץ ז"ל רשום פסק על ברוך. עכ"ל.
וכן פסק בכה"ח סימן תרכא סק"ל בשם עקרי הד"ט, פתחי תשובה ופתחי עולם.
חבל שחלק מהסידורים לא הוסיפו פסיק כפי שעשו כמה מהסידורים הנפוצים היום.
צרפתי הסבר לדברי התשב"ץ ע"ש בהערה מב
 

קבצים מצורפים

  • אוצר החכמה_שיח תפילה - טשזנר, יהודה_137_138.pdf
    3.4 MB · צפיות: 1


כתוב את תגובתך
חזור
חלק עליון