אושרי רביב
Well-known member
בס"ד
שלום רב לאוהבי תורתך
תורת מרן זיע"א.
בדין מי שחושש שמא ישכח לברך בורא נפשות, ובירך בורא נפשות תוך כדי השתייה ולאחר מכן המשיך לשתות. האם מותר לעשות כן.
זכור לי שראיתי בילקוט יוסף שהביא שזה מותר בשם הגינת ורדים. זמן רב אני מחפש היום את זה ולא מוצא...
גם בדעת מרן זיע"א בזה, מצאתי שואלי'ם הולכים בו....
מצד אחד מביאים בתור ראיה מה שכתב בשו"ת יחוה דעת חלק ו (סימן יא) שלא צריך לברך.
ומצד שני, ראיתי לחכמי כ"ר שהביאו מה שכתבו במשנה ברורה שיצא לאור על ידיהם (סימן קצ הערה 1) שם דחו דברי הרב בשארית יוסף, והוכיחו מדעת מרן בשו"ת חזון עובדיה (סימן יח) שצריך לברך. ולא כדעת מרן הראש"ל שליט"א. ושכ"כ הגר"ד בהלכ"ב חלק ט' (סימן קעט בירור הלכה אות ו).
ראשית, אשמח למקורות בדין זה.
ובמיוחד, מהי דעת מרן זיע"א בזה?
@הרב שמעון ללוש @ראובן יוסף מיארה @בנימין לוריא @מורשת מרן @מוישי ס"ט @ישראל @ישיבישער של מרן @תורת מרן - אברכים @לשמור ולעשות ....
שלום רב לאוהבי תורתך
תורת מרן זיע"א.
בדין מי שחושש שמא ישכח לברך בורא נפשות, ובירך בורא נפשות תוך כדי השתייה ולאחר מכן המשיך לשתות. האם מותר לעשות כן.
זכור לי שראיתי בילקוט יוסף שהביא שזה מותר בשם הגינת ורדים. זמן רב אני מחפש היום את זה ולא מוצא...
גם בדעת מרן זיע"א בזה, מצאתי שואלי'ם הולכים בו....
מצד אחד מביאים בתור ראיה מה שכתב בשו"ת יחוה דעת חלק ו (סימן יא) שלא צריך לברך.
ומצד שני, ראיתי לחכמי כ"ר שהביאו מה שכתבו במשנה ברורה שיצא לאור על ידיהם (סימן קצ הערה 1) שם דחו דברי הרב בשארית יוסף, והוכיחו מדעת מרן בשו"ת חזון עובדיה (סימן יח) שצריך לברך. ולא כדעת מרן הראש"ל שליט"א. ושכ"כ הגר"ד בהלכ"ב חלק ט' (סימן קעט בירור הלכה אות ו).
ראשית, אשמח למקורות בדין זה.
ובמיוחד, מהי דעת מרן זיע"א בזה?
@הרב שמעון ללוש @ראובן יוסף מיארה @בנימין לוריא @מורשת מרן @מוישי ס"ט @ישראל @ישיבישער של מרן @תורת מרן - אברכים @לשמור ולעשות ....
נערך לאחרונה: