• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

דברי חיזוק מגדולי ישראל לאור המצב, תשרי תשפ"ד

הסרטון הוא במנהרה בפנים.
לא ידוע איך מעלים.

ראיתי את התמונה הזו בעיתון.
1699741730967.png

כנראה שזה מה שהתכוונתי.
השאלה אם יש למישהו את הסרטון.
 
שוב פעם אני רואה הודעה כאילו אחרונה בפורום, עליה אני מצטט...
אחר כך פתאום נפתח כל ההודעות שאחרי, כולל של הרב @בנימין לוריא ועוד, שכבר הביאו את זה...
לא פעם ראשונה...
כנראה כי אתה לא עובר לעמוד האחרון.
גם אם ההודעות בדף נגמרו למטה, יתכן שיש הודעות חדשות בעמוד הבא.
 

הגה"צ רבי בנימין פינקל שליט"א​

חיזוק בתורה, שבת, וצניעות

בדברים שנשא המשגיח שליט"א בימים אלו, עורר על הטעות הגדולה במחשבה שבימים אלו מוטל על הבני תורה לצאת ולעזור כדי להיות 'נושאים בעול'. המשגיח שליט"א התבטא על כך "אוי, כמה טעות יש בזה, הלימוד והעמל בתורה של כל אברך וכל בחור, זה ההצלה הגדולה ביותר, ואם זה תורה מתוך הדחק ההצלה היא גדולה יותר".

"השמירה היא בישיבות ובכוללים, לימוד התורה וכח התפילה עולים על הכל, צריך שתהיה ההרגשה של ויגבה ליבו בדרכי ה', אנחנו המצילים והמגינים הגדולים, בן תורה צריך לדעת את התפקיד שלו ואת המעלה שבה הוא נמצא, זה זכות מצד אחד, ובד בבד גם חובה".

עוד עורר המשגיח שליט"א שיש להתחזק בימים אלו בקדושת השבת ובשמירת שבת, והוסיף ש"אם אנחנו נתחזק בשמירת שבת, זה ישפיע גם על הרחוקים יותר".

ודבר נוסף עורר "גם בעניני קדושה עלינו להתחזק, לבדוק שחלילה אין סדקים, הנסיונות כיום גדולים, ואם נתחזק בקדושה ובטהרה, זה ישפיע גם עליהם. מרן הרב שך זצ"ל כינס אברכים וצעק על צניעות, אמרו לו מה זה נוגע אלינו, צריך לדבר על זה עם הנשים, וענה, שעל פי רוב הבעל הוא הקובע והצניעות תלויה בו, האשה רואה מה מפריע לו ומה איכפת לו".

את דבריו סיים המשגיח שליט"א "הקב"ה רוצה שנתאמץ, אשרי מי שמוסיף עכשיו חיזוק בזמנים של סוף הגלות, הן להביא ישועות לכלל ישראל ברוחניות ובגשמיות, הן לקרב את הגאולה, הן להרבות כבוד שמים, אשריו ומה טוב חלקו, הוא יזכה לכל הברכות ולכל הנבואות שהבטיחו, כי הוא יהיה ממקרבי הגאולה".
 
בפרשת "מקץ" בפרק מ"ב פסוק ב' כתוב: "ויאמר הנה שמעתי כי יש שבר במצרים רדו שמה ושברו לנו משם ונחיה ולא נמות", על המילים "רדו שמה" אומרים המפרשים שהמילה "רדו" היא בגימטרייא 210 ורמז על 210 שנים שיהיו במצרים ואח"כ תהיה הגאולה.
אונקלוס מתרגם על המילים "רדו שמה" - "חותו לתמן", ואפשר לרמוז זאת על החות'ים מתימן שהפציעו בתקופה זו.
 
חזור
חלק עליון