• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

דברי חיזוק מגדולי ישראל לאור המצב, תשרי תשפ"ד

קריאת קודש מגדולי ישראל

"פרצו אנשי דמים מרמה שאיבדו צלם אנוש" בשעה הקרובה צפוי לצאת מכתב של גדולי ישראל, מועצת חכמי התורה וגדולי ראשי הישיבות לצד כלל רבני הערים בישראל לומר בכל בית כנסת בעולם כולו את תפילת אבינו מלכנו לאחר שחרית ומנחה ופרקי התהילים קכ"א וקכ"ד (יוסי שטארק).

בשעה הקרובה צפוי להתפרסם מכתב ההיסטורי של 50 גדולי ישראל ומועצת חכמי התורה על קיום יום צום ותפילה: בין החותמים הגר"מ צדקה, הראש"ל הגרש"מ עמאר, הגר"ד יוסף, הגר"ר אלבז, הגר"מ מאזוז, הגר"ש גבאי, הגר"ש זעפראני, הגר"י דרעי, הגרי"ד גרוסמן, הגר"ד אבוחצירא, הגר"ש מחפוד, הגר"י רצאבי ועוד (איתי גדסי).

הצג קובץ מצורף 12935
IMG-20231011-WA0001.jpg
 
‏מָרָן הָרִאשׁוֹן לְצִיּוֹן הַגָּאוֹן רַבִּי יִצְחָק יוֹסֵף: תְּפִלָּה לְאוֹמְרָהּ בְּעֵת "פְּתִיחַת הַהֵיכָל" בְּכָל יוֹם, מִיָּד לְאַחַר תְּפִלַּת הַחֲזָרָה, קוֹדֵם אֲמִירַת חֲצִי קַדִּישׁ, עִם אֲמִירַת "אָבִינוּ מַלְכֵּנוּ", וְג' פִּרְקֵי תְּהִלִּים, פְּרָקִים: קָכְּאִ, קַל. קַמְב

תְּפִלָּה לְהַצְלָחַת עַם יִשְׂרָאֵל


יְהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶיךָ ה' אֱלֹקֵינוּ וֵאלֹהֵי אֲבוֹתֵינוּ, שֶׁתִּתְמַלֵּא בְּרַחֲמִים עָלֵינוּ וְעַל כָּל עַמְּךָ יִשְׂרָאֵל וְתַצִּילֵנוּ וְתוֹשִׁיעֵנוּ מִיָּד כָּל אוֹיְבֵנוּ וְשׂוֹנְאֵינוּ, וּמִכַּף כָּל מְבַקְּשֵׁי רעתינו, הָפֵר עֲצָתָם וְקַלְקֵל מַחְשְׁבוֹתָם, וְלֹא תַעֲשֶׂינָה יְדֵיהֶם תּוּשִׁיָּה, וּכְמוֹ שֶׁנֶּאֱמַר עוּצוּ עֵצָה וְתוּפָר, דַּבְּרוּ דָבָר וְלֹא יָקוּם, כִּי עִמָּנוּ אֵל. וְנֶאֱמַר, ה' הָפֵר עֲצַת גּוֹיִים וְקַלְקֵל מַחְשְׁבוֹתָם, וִיהִי רָצוֹן שֶׁחַרְבָּם תָּבוֹא בְלִבָּם וְקַשְּׁתוֹתָם תִּשָּׁבַרְנָה.

אָנָּא ה' יֶהֱמוּ נָא רַחֲמֶיךָ עָלֵינוּ וְעַל כָּל עַמְּךָ יִשְׂרָאֵל, עֲמוֹד נָא מִכִּסֵּא הַדִּין וְשָׁב עַל כִּסֵּא רַחֲמִים, וְתִכָּנֵס לָנוּ לִפְנֵי וְלִפְנִים מִשּׁוּרַת הַדִּין, וּתְבַטֵּל מֵעָלֵינוּ כָּל גְּזֵרוֹת קָשׁוֹת וְרָעוֹת, וְתִגְזוֹר עָלֵינוּ גְּזֵרוֹת טוֹבוֹת, יְשׁוּעוֹת וְנֶחָמוֹת, לְמַעַן רַחֲמֶיךָ, וַתִּקְרַע רוֹעַ גְּזַר דִּינֵינוּ וְיִקָּרְאוּ לְפָנֶיךָ זְכוּיוֹתָיו.

"קוּמָה עֶזְרָתָה לָנוּ וּפְדֵנוּ לְמַעַן חַסְדְּךָ"

אָנָּא ה' שָׁמוּר וְהֵגֵן עַל עֲבָדֶיךָ צֹאן מַרְעִיתֶךָ, הַנִּמְצָאִים בּשְׁבִיָּיה בְּעַזָּה, הֵגֵן עַל חַיָּילֵי הַצָּבָא וכוֹחוֹת הַבִּטָּחוֹן, הִצִּילָם מִפַּח יָקוּשׁ, לֹא תְאוּנֶה אֲלֵיהֶם רָעָה, וְנֶגַע לֹא יִקְרַב בְּאָהֳלֵיהֶם, וְתַצִּילֵם מִכָּל מִינֵי פּוּרְעָנֻיּוֹת וּתְאוּנוֹת הַמִּתְרַגְּשׁוֹת לָבוֹא בָּעוֹלָם, וְשָׁלַח נָא רְפוּאָה שְׁלֵימָה לְכָל חוֹלֵי עַמְּךָ, לְכָל הַפְּצוּעִים, וּשְׁמַע נָא אֶת קוֹל תחינתינו, כִּי אַתָּה שׁוֹמֵעַ תְּפִלַּת כָּל פֶּה, בָּרוּךְ שׁוֹמֵעַ תְּפִלָּה. יִהְיוּ לְרָצוֹן אִמְרֵי פִי וְהֶגְיוֹן לִבִּי לְפָנֶיךָ ה' צוּרִי וְגוֹאֲלִי.

ה' עוֹז לְעַמּוֹ יִתֵּן ה' יְבָרֵךְ אֶת עַמּוֹ בַשָּׁלוֹם, אָמֵן וְאָמֵן.
 
‏מָרָן הָרִאשׁוֹן לְצִיּוֹן הַגָּאוֹן רַבִּי יִצְחָק יוֹסֵף: תְּפִלָּה לְאוֹמְרָהּ בְּעֵת "פְּתִיחַת הַהֵיכָל" בְּכָל יוֹם, מִיָּד לְאַחַר תְּפִלַּת הַחֲזָרָה, קוֹדֵם אֲמִירַת חֲצִי קַדִּישׁ, עִם אֲמִירַת "אָבִינוּ מַלְכֵּנוּ", וְג' פִּרְקֵי תְּהִלִּים, פְּרָקִים: קָכְּאִ, קַל. קַמְב

תְּפִלָּה לְהַצְלָחַת עַם יִשְׂרָאֵל


יְהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶיךָ ה' אֱלֹקֵינוּ וֵאלֹהֵי אֲבוֹתֵינוּ, שֶׁתִּתְמַלֵּא בְּרַחֲמִים עָלֵינוּ וְעַל כָּל עַמְּךָ יִשְׂרָאֵל וְתַצִּילֵנוּ וְתוֹשִׁיעֵנוּ מִיָּד כָּל אוֹיְבֵנוּ וְשׂוֹנְאֵינוּ, וּמִכַּף כָּל מְבַקְּשֵׁי רעתינו, הָפֵר עֲצָתָם וְקַלְקֵל מַחְשְׁבוֹתָם, וְלֹא תַעֲשֶׂינָה יְדֵיהֶם תּוּשִׁיָּה, וּכְמוֹ שֶׁנֶּאֱמַר עוּצוּ עֵצָה וְתוּפָר, דַּבְּרוּ דָבָר וְלֹא יָקוּם, כִּי עִמָּנוּ אֵל. וְנֶאֱמַר, ה' הָפֵר עֲצַת גּוֹיִים וְקַלְקֵל מַחְשְׁבוֹתָם, וִיהִי רָצוֹן שֶׁחַרְבָּם תָּבוֹא בְלִבָּם וְקַשְּׁתוֹתָם תִּשָּׁבַרְנָה.

אָנָּא ה' יֶהֱמוּ נָא רַחֲמֶיךָ עָלֵינוּ וְעַל כָּל עַמְּךָ יִשְׂרָאֵל, עֲמוֹד נָא מִכִּסֵּא הַדִּין וְשָׁב עַל כִּסֵּא רַחֲמִים, וְתִכָּנֵס לָנוּ לִפְנֵי וְלִפְנִים מִשּׁוּרַת הַדִּין, וּתְבַטֵּל מֵעָלֵינוּ כָּל גְּזֵרוֹת קָשׁוֹת וְרָעוֹת, וְתִגְזוֹר עָלֵינוּ גְּזֵרוֹת טוֹבוֹת, יְשׁוּעוֹת וְנֶחָמוֹת, לְמַעַן רַחֲמֶיךָ, וַתִּקְרַע רוֹעַ גְּזַר דִּינֵינוּ וְיִקָּרְאוּ לְפָנֶיךָ זְכוּיוֹתָיו.

"קוּמָה עֶזְרָתָה לָנוּ וּפְדֵנוּ לְמַעַן חַסְדְּךָ"

אָנָּא ה' שָׁמוּר וְהֵגֵן עַל עֲבָדֶיךָ צֹאן מַרְעִיתֶךָ, הַנִּמְצָאִים בּשְׁבִיָּיה בְּעַזָּה, הֵגֵן עַל חַיָּילֵי הַצָּבָא וכוֹחוֹת הַבִּטָּחוֹן, הִצִּילָם מִפַּח יָקוּשׁ, לֹא תְאוּנֶה אֲלֵיהֶם רָעָה, וְנֶגַע לֹא יִקְרַב בְּאָהֳלֵיהֶם, וְתַצִּילֵם מִכָּל מִינֵי פּוּרְעָנֻיּוֹת וּתְאוּנוֹת הַמִּתְרַגְּשׁוֹת לָבוֹא בָּעוֹלָם, וְשָׁלַח נָא רְפוּאָה שְׁלֵימָה לְכָל חוֹלֵי עַמְּךָ, לְכָל הַפְּצוּעִים, וּשְׁמַע נָא אֶת קוֹל תחינתינו, כִּי אַתָּה שׁוֹמֵעַ תְּפִלַּת כָּל פֶּה, בָּרוּךְ שׁוֹמֵעַ תְּפִלָּה. יִהְיוּ לְרָצוֹן אִמְרֵי פִי וְהֶגְיוֹן לִבִּי לְפָנֶיךָ ה' צוּרִי וְגוֹאֲלִי.

ה' עוֹז לְעַמּוֹ יִתֵּן ה' יְבָרֵךְ אֶת עַמּוֹ בַשָּׁלוֹם, אָמֵן וְאָמֵן.
הניקוד נעשה ע"י תוכנה אוטומטית ככה שחלק מהמילים לא נוקדו וחלק אחר נוקדו בצורה לא נכונה.
 
שמעתי שהרב קוק שליט''א אמר שבטבריה אין מה לפחד
אולי מקורבי ראב''ד טובה ראיתה יוכלו לאמת את העניין.
הוא אמר שלא יהיה אזעקות בטבריה ואם יהיה זה יהיה אזעקות שוא.
וראה זה פלא היה אזעקה אתמול והודיעו שזה אזעקת שוא.
מצורף קובץ שנשלח ביום שלישי.
 

קבצים מצורפים

  • עשרה ענינים בעקבות המלחמה ממרן הגרד קוק שליטא.pdf
    72.5 KB · צפיות: 13
כתוב במדרש שוחר טוב על פרק עט בתהילים, על הפסוק: נָתְנ֡וּ אֶת־נִבְלַ֬ת עֲבָדֶ֗יךָ מַ֭אֲכָל לְע֣וֹף הַשָּׁמָ֑יִם בְּשַׂ֥ר חֲ֝סִידֶ֗יךָ לְחַיְתוֹ־אָֽרֶץ׃ והובא ברש"י: "בשר חסידיך" - והלא רשעים היו? - אלא משקבלו פורענותם הרי הם 'חסידים', וכן הוא אומר (דברים כה) ונקלה אחיך כיון שלקה אחיך הוא. כן מפורש באגדה. עכ"ל.
נכון מאוד.
גם אני אמרתי את הדברים בשיחת חיזוק.
אך לאחר מכן אחד השומעים טען לי שזה דווקא אם עשו תשובה.
וחיפשתי ובדקתי, ומה שמצאתי בינתיים שבגמרא בסנהדרין מ"ז גם כן מבואר כעין זה, ובמאירי שם כתב שזה רק אם עשו תשובה [לעת עתה לא מצאתי עוד מי שדיבר בענין].
 
נכון מאוד.
גם אני אמרתי את הדברים בשיחת חיזוק.
אך לאחר מכן אחד השומעים טען לי שזה דווקא אם עשו תשובה.
וחיפשתי ובדקתי, ומה שמצאתי בינתיים שבגמרא בסנהדרין מ"ז גם כן מבואר כעין זה, ובמאירי שם כתב שזה רק אם עשו תשובה [לעת עתה לא מצאתי עוד מי שדיבר בענין].
כדבריך מבואר גם כן בשערי תשובה שער ד' אות כ'.
אמנם כל זה צ"ע מפשטות הל' שלא חילקו בין עשה תשובה ללא עשה?
ועל כרחך צריך לומר שיש בו ב' חלקים, א'- לגבי רעך אם מיקרי רעך מכלל ישראל שאז עצם מה שנהרג על ידי גויים חשיב רעך ואע"פ שלא עשה תשובה וכפשטות לשון המדרש. וחלק ב'- זה לגבי עוונותיו אם יהיה נידון עליהם בב"ד של מעלה ובזה דיבר השערי תשובה כמו שמשמע מלשונו שבזה אם עשה תשובה כבר נכנס בקלות לב"ד של מעלה ונידון כצדיק, כנלע"ד.
ומה שהבאת ראיה מהגמ' סנהדרין התם מיירי בב"ד של ישראל ולא דמי.
 
הוא צדיק נסתר לא מוכר (אני מכיר אותו אישית) פשוט הגיע אליו אחד (לאחר שנים רבות שלא הסכים שיעלו חידושיו על הכתב או שיצלמו אותו) שמו הרב אברהם אסולין נר"ו והחל לצלם שיעורים יפים שלו אם אתה רוצה אפתח נושא של חידושים שלו
פתחתי בשם "הגאון
 
חזור
חלק עליון