אני יודע על משניות בלבד, ולא על גמרא.כן כי לפי הקבלה בעייתי ללמוד גמרא בלילה הזה
ובתיקון עצמו יש גמרא.
אני יודע על משניות בלבד, ולא על גמרא.כן כי לפי הקבלה בעייתי ללמוד גמרא בלילה הזה
תסתכל בתורה בציון הוא מאריך בראיותאני יודע על משניות בלבד, ולא על גמרא.
ובתיקון עצמו יש גמרא.
כן כי לפי הקבלה בעייתי ללמוד גמרא בלילה הזה
שאלה-286194
אני בישיבה משוכנזת שנה שעברה כהוראת מור לא הלכתי לישיבה בליל שבועות כי לומדים גמרא קיבלתי גערות מהר"י מתכנן ללמוד שעה גמרא ואח"כ ללמוד תיקון בצנעה האם בסדר ואפשר ברכת הרב
תשובה
מצויין. עשה והצלח ותהיה גדול בתורה וביראת השם טהורה ותזכה לשנים רבות נעימות וטובות.
הבעיה זה ללמוד גמרא שקשורה למשנה אבל גמרות כמו אגדות ודרושים זה בסדר. עיין תורה בציוןאני יודע על משניות בלבד, ולא על גמרא.
ובתיקון עצמו יש גמרא.
התכוונתי לפי מו"ר הרב מוצפי
מצוין שציינת את דעתו של מרן הראש"ל שליט"א. כל אחד יעשה כרבו. תזכה למצוותאה"נ ואני התכוונתי לפי מו"ר מרן שליט"א....
וזהו התיקון הגדול!כל אחד יעשה כרבו.
מי מונע ממך להתענג על כל פסוק ופסוק?מה שאין כן דורות הקודמים התענגו על כל פסוק שקראו בליל שבועות!
סליחה על הבורות את מי הרב מנחם שמה מי זה היה אחיו?בדקה 18:50
כן אחיו רבי אילן ע"ה.סליחה על הבורות את מי הרב מנחם שמה מי זה היה אחיו?
אמרתי שלא כולם מסוגלים להתענג על קריאת פסוקים, ואולי הרוב ככל!מי מונע ממך להתענג על כל פסוק ופסוק?
אדרבא בשביל זה תיקן האריז"ל את התיקון בשביל אלא שלא יודעים ללמוד אז תיקן להם שיקראוכתוב בפרקי אבות שיש סדר ללימוד התורה, בן חמש למקרא, שיהיה בקיא עד גיל עשר, ורק מגיל עשר המשנה עד גיל חמש עשרה, ומגיל זה תלמוד וכו' ועוד כהנה הרבה דוגמאות בהלכות ת''ת! ואנחנו לא עושים את זה כי השתנו המוחות ולא כולם יכולם ללמוד בצורה אחידה. וע''ז לית מאן דפליג.
והוא הדין לגבי הלימוד של ליל שבועות הרבה אנשים קוראים מהר בלי להבין ורק כדי להתפטר מזה, האם זה נקרא לימוד וקבלת התורה??? מה שאין כן דורות הקודמים התענגו על כל פסוק שקראו בליל שבועות!
העיקר להישאר ער ולעשות רצון אבינו שבשמים באותה לילה!
זו בעיה קשה שלא קשורה לליל שבועות.אמרתי שלא כולם מסוגלים להתענג על קריאת פסוקים, ואולי הרוב ככל!
מחילה אל תכניס ראשך לענינים שאינך מבין בהם, ואל תשער השערות שישא אותם הרוח.אדרבא בשביל זה תיקן האריז"ל את התיקון בשביל אלא שלא יודעים ללמוד אז תיקן להם שיקראו
מה שאמרתי זה החוק יעקב כותב (סי' תצד) את זה שזה נתקן לעמי הארצות בעיקר אבל ודאי שכולם צריכים להגיד את התיקוןמחילה אל תכניס ראשך לענינים שאינך מבין בהם, ואל תשער השערות שישא אותם הרוח.
המקור הוא כבר מהזוה"ק, ורבינו האר"י ז"ל פירט מה ללמוד, לא לאנשים שאינם יודעים ללמוד, אלא לכולי עלמא, בין מופלגים בתורה, ובין פשוטים כמוני.