• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

דברי מו"ר רבי בן ציון מוצפי שליט"א על ראשי הישיבות המשוכנזים.

לצערי לא הבנתי על מה המהומה, בשום ישיבה (מה שידוע לי לפחות) אין משגיח שכופה את בני הישיבה ללמוד גמרא. ובישיבה שלמדתי רוב הספרדים היו מוצאים את הזמן, מי בחצי הראשון של הלילה ומי בשני, לומר את התיקון.
התחושה שלי שיש מי שמרגיש מאויים בתחושה של שטחי או לא מספיק ברמה אם הוא אומר תיקון. טיפה בטחון בצדקת הדרך (הצודקת ללא ספק), תהיה אפקטיבית הרבה יותר מהניסיון לשנות את מי שאי אפשר לשנות.
(אגב, לדעתי נכון גם בעוד כמה עניינים כאן בפורום שיש המנסים להוכיח את האמת לעצמם בשגיאות -לטעמם- של האחרים...).
אנחנו צודקים יען כי אנו צודקים. לא כי האחרים טועים. ותן לחכם וכו'.
אני נמצא בישיבה משוכנזת שכופה ללמוד גמרא
 
אגב - בספר תורה בציון עמוד תיז' כתב: [הלכה אחרי מה שכתב ללמוד רק את התיקון].
בסדר הלימוד בלילה הזה כתבו המקובלים שבשום אופן אין ללמוד משניות וכו' כמו"כ אין לעסוק בלימוד גמרא. עי"ש.
מעניין. ידוע רק על משניות.
 
משום שזה שוא בראש מילה ולכן היא צריכה להיות שוא נע [כמו צירי]

אלא מה שיש לי להשיב דיש מלא מילים שצריך להגות אותם כשוא נע והעולם נוהג לאומרה [כולל הרב מוצפי שליט"א] בשווא נח.

"צבי"- צריך להגותה עם שוא נע [כצירי] ולא מצינו שמישהו הוגה כך, ויתרה מזו נ"ל שגם הרב מוצפי שהוא מזכיר "החכם צבי", הוא לא אומר צבי כצירי אלא כשוא נח.
וכן "גדי"- שצריך להגותה כשוא נע וכולם הוגים אותה כשוא נח.

וכן בגמ' שמקשים "סתירה" צריך לאמר סתירה עם נע ואף אחד לא אומר כן [וכן החכם הנ"ל בשיעוריו אומר סתירה עם שוא נח].
ויש עוד כהנה וכהנה רבות

ולאור הנ"ל- הה"נ כשאומרים "זביד", ואין הבדל, ומי שמזדעק ב"זביד" צריך להזדעק ולתקן בעוד מלא מילים שאומר בשוא נח.

המורם מכל האמור- אם זה לא קריאת שמע או קריאת התורה יצא לכו"ע
[לא ידונו אף אחד אם אמר בלימוד כך או כך, והעיקר שיכווין לבו לשמים]
 
חזור
חלק עליון