זה בדיוק מה שאני מנסה להסביר לך ללא הצלחה (אין לי את הסבלנות של הרב @פשוט )
הלא הגר"ח פאלאג'י חולק ופוסק לדינא דלא כהשו"ע בהרבה מקומות
ואם כן בהכרח לומר שכל דבריו אינם במשמעות שאתה מבין "קבלת הוראות מרן"
לא אמרתי שלא בשמים היא (כי באמת שיטת רוב הראשונים דתורה בשמים היא, עיין מנוחת שלום)
אתה ציטטת לשון זו כאמירה של "קבלת הוראות השו"ע"
והראתיך שמי שכתב כן, הוא עצמו חולק כסדר על השו"ע
כאן אתה מתרץ שהרמ"א לא חולק אלא מקיים מנהגים
אם כן אני מבין שלדעתך כל מי שבא לקיים מנהגים נגד השו"ע, זה לא נקרא נגד מרן ז"ל. ודברים אלו מנוגדים בעליל לשיטת מרן היבי"א זצ"ל
בשונה מ
@פשוט אתה כותב שטויות, וחוזר וניעור ושונה ומשלש דבריך. ופעם אחרונה שאני כותב לך.
א. המקומות שהגר"ח פלאג'י חלק על מרן, והמקומות שהשאר חלקו על מרן, אין בזה סתירה לקבלת הוראות מרן בתורת ודאי, והאריך בזה הרב עין יצחק בחלק מהמקרים, שבכל מקום יש לדון בו לגופו, יש מנהג קדום ויש סב"ל ויש אילו היה רואה ויש ספק ספיקא ויש דברים שאינם לעיכובא מדינא ויש ויש ויש. ואי אפשר לסתור את לשונותיהם המפורשים של קבלת הוראות מרן ברורה ומוחלטת.
ב. לא בשמים היא נכתב בהלצה כמובן עם ג' נקודות. למרות שלהלכה באמת נפסק דלא בשמים היא, ולא פוסקים הלכות ע"פ בת קול, וכמו שהאריך ביבי"א גבי שו"ת מן השמים.
ג. מה שכתבת שתירצתי שהרמ"א לא חולק אלא מקיים מנהגים וכו', לא אכפול הדברים, שזה רק כתבתי באגב וכו'. ומגוחך להשוות את הרמ"א שקיים את מנהגי אשכנז הקדומים, לכל מי שמקיים איזה מנהג שהוא, ועוד יותר מגוחך להשוות את הרמ"א שלא קיבל הוראות מרן כלל וכלל, על אף השבחים שכתב על מרן, לאחרוני עדות המזרח שכתבו שקיבלנו הוראות מרן ולכל הדעות קיבלו לכה"פ כהנהגה ולא סתם אמרו מה שאמרו בהתבטאויות שלא מצינו כדוגמתם כלפי אף פוסק קדמון וחשוב ככל שיהיה, בלשונות אזהרה כלליות שלא לעבור על דבריו, ושבפועל לא סרים מדבריו ימין ושמאל, ולא רק שבחים ששכינה דיברה מגרונו וכד' שניכר מהלך תשובת הרמ"א שם למה התכוון וכנ"ל.
לא מנוגד לשיטת מרן היבי"א ולא בעליל, ומעכשיו לך תנגן בחליל ותפייט ילל יליל.