לכאו' עדיף לכוין להדיא שלא לפטור שהרי יש שס''ל בדעת מרן (שהביא את לשון הרמב''ם שמיעכן ביד) ששוקולד ברכתו שהכלדוגמ' נוספת לשרשור
שלדעת היבי''א כאשר יש לי פרי ושוקולד אני מכוון בפרי להדיא שלא לפטור השוקולד ואז מברך שהכל (כך הבין הרב ליוש שליט''א מהנדפס בגליון של המהדורא החדשה לגבי פרי ובננה).
ואילו הרשלצ בתשובה שהרב אושרי שליט'א העלה כאן סובר שיש לכוון להדיא לפטור בעץ את השוקולד והרי התשובה נכתבה לאחר יביע אומר זה.