יוסף דהן
Well-known member
ברור?
כי יש דברים שהם ליישב מנהג העולם כמו שפעם כתב בשות הרשלצ לשניצל וכתב למעלה בהלכה בילקוי שעתיד לצאת והביא זה הרב אושרי
ולכן גם כאן זה הפיתרון האידיאלי
עוד קושיות או מקורות למשהו?
אתה רואה שלא סובר כךאם המנהג שהכל אז כבר יהיה עדיף לברך שהכל על השוקולד לפני התפוח. ואכמ''ל.
כי יש דברים שהם ליישב מנהג העולם כמו שפעם כתב בשות הרשלצ לשניצל וכתב למעלה בהלכה בילקוי שעתיד לצאת והביא זה הרב אושרי
ולכן גם כאן זה הפיתרון האידיאלי
כתב לברך שהכל בכל ענין כמו אביו במעי' אומר. לר' בוטבול בלמעלה 50 אחוז כןלברך העץ גם כשאוכלו לבדו?
זה לא מדויק שיוצא בדיעבד אלא יוצא מעיקר הדין כי אף לרמ''א שברכתי על תמר מרוסק העץ זה בסדר רק המנהג לברך שהכל לרווחא דמלתאכשאוכלו לבדו אתה אומר לברך שהכל בגלל שלרמ''א העץ דיעבד, וכשאוכלו עם תפוח אתה אומר שיפטור בתפוח כי גם לרמ''א יוצא בדיעבד...
למעשה אתה רוצה לצאת ידי חובת הרמ''א לכתחילה או בדיעבד?
עוד קושיות או מקורות למשהו?