תלמיד מהרש"ך
Active member
בנו רבי עובדיה יעיד על כך תשוחח עימו.
אחר הוידוי בפיוט אשמנו מכל עם אומר תעינו כטסאון ואבדנודקה 18.6 פתח שמיא לצלותין.
חזק וברוך.אחר הוידוי בפיוט אשמנו מכל עם אומר תעינו כטסאון ואבדנו
אחרי שמביאים ראיות כולם מצטרפים.לגבי מרן רבינו עובדיה לא היה ויכוח מההתחלה, כתבתי שזה היה המבטא שלו
תועיל לעשות משהו מועיל ותעלעל להודעה השניה בשרשור זה ואח"כ תדבראחרי שמביאים ראיות כולם מצטרפים.
לפי הנ"ל המכתב צ"עיש את המכתב המלא?
בהמשך המכתב הרב כותב בעניין לשנות בניקוד בתפלה ממה שרגיל בפי כל.יש את המכתב המלא?
כנ"ל.אחרי שמביאים ראיות כולם מצטרפים.
מצורף מתוך אוצר החכמה (משום מה חסר שם עמוד אחד - תחילת מאמרו על האות צד"י).אני מציע ללמוד היטב את הפרק על האות צד"י בספר של הרב ב"צ כוהן ז"ל שפת אמת שפתי כוהןhttps://drive.google.com/file/d/1YvmkGTAfuZjFcmoycWcJ5QTBrzF0il32/view?usp=sharing
ויש לכת"ר ראיה לחי"ת?ועדיין אחד לא הביא ראיה לצא''ד הערבית.
בודאי, כתוב שהיא גרונית. לא מדובר בויכוח איך נשמעת האות, אלא בין צורה אחת למשניה. לבד מכך שמי שרוצה שהאחר ישנה את מנהגו צריך להביא ראיה. במיוחד שמדובר במשהו שנשמע כל כך לא טבעי, מה שסותר לעקרון של לשון הקודש.ויש לכת"ר ראיה לחי"ת?
לא הבנתילא מדובר בויכוח איך נשמעת האות, אלא בין צורה אחת למשניה
לכן אין לספרדים לשנות ממנהג אבותיהם.שמי שרוצה שהאחר ישנה את מנהגו צריך להביא ראיה