זה מבטא ערבי שאין כל ראיה לקיומו
אין שום הוכחות לצא"ד הערבי.
היה נראה על פניו להביא ראיה לכינוי, "סאדי" [כמו הערבי]
מקומות שמצינו בתנ"ך שקורא ליצחק ישחק [בשין שמאלית] דנראה דביטוי הצ' קרוב לש' השמאלית.
א. ירמיה פרק ל"ג פס' כ"ו- אל זרע אברהם י
שחק ויעקב.
ב. עמוס פרק ז' פס' ט'- ונשמו במות י
שחק
ג. עמוס פרק ז' פס' ט"ז- ולא תטיף על בית י
שחק.
ד. תהילים פרק ק"ה פס' ט'- ושבעתו לי
שחק.
וכתב הרד"ק בפסוק הנ"ל שבירמיה- ישחק כתיב בשי"ן כמו בצד"י
כי שני השרשים שוים בעניין ושתי האותיות ממוצא אחד והא אחד מד' הכתובים בשי"ן כנוי ליצחק.
אמנם יש לדחות דאין ראיה מכל הנ"ל
משום דמצינו בתנ"ך שגם האות
"ז" מתחלפת הן לאות צ' והן לאות ס
איוב פ"כ פס' י"ח- ולא יעלו
ס, ופירשו המפרשים כמו יעלו
ז או יעלו
ץ, דשלשתן מתחלפות
איוב פ"מ פס' י"ז- יחפ
ץ זנבו, ופירשו המפרשים כמו יחפו
ז, כי האותיות מתחלפות.
דברי הימים א' פט"ז פס' ל"ב- יעל
ץ השדה, ופירשו המפרשים כמו יעלו
ז, כי האותיות ז' ו-צ' מתחלפות.
יחזקאל פ"א פס' יד- כמראה הב
זק, עיין מצודת ציון כמו ב
רק כי האותיות ז ו-ר מתחלפות [זסשר"ץ]
והיינו שהאותיות
זסשר"ץ שהם אותיות מהשיניים הם מתחלפות, וממילא אין ראיה שה- צ' בגלל שהוחלפה ל- ש [שמאלית] זה אומר שמבטאה קרובה אליה.
כמו שאין צד שאות ז' היא קשורה ל- ס או ל- ר