הלכות בעלון הידברות - צ"ע

כך אכן ראיתי בעבר פסק הלכה מהרב אלישיב [אז דובר על איש] שאם התפלל מיושב וחוזר לביתו ויש עדיין זמן להתפלל - יתפלל שוב מעומד.
[איני זוכר אם מדובר היה שם בתנאי נדבה].
ראשית, מדובר על אשה.
שנית, לא נכתב נדבה.
שלישית, גם א"כ, לא כך ההלכה למעשה.
?
 
כך אכן ראיתי בעבר פסק הלכה מהרב אלישיב [אז דובר על איש] שאם התפלל מיושב וחוזר לביתו ויש עדיין זמן להתפלל - יתפלל שוב מעומד.
[איני זוכר אם מדובר היה שם בתנאי נדבה].

בילקוט יוסף הלכות ספירת העומר הרב הביא מעשה רב ממרן זצוק''ל שבטיסה וכדו' אין לארגן מנין בציבור ושעדיף להתפלל ביחיד ובישיבה ע''ש וכן כמה פעמים אמר זאת בשיעור וכמדומני שם הרב הביא בילקוט יוסף שכן פסק הגרי''ש אלישיב זצוק''ל (הספר לא לפני..)
כרגע אני שומע את השיעור אחרי השיעור הלך לספרייה לחפש מקור מדויק ............
 
וודאי שמי שהתפלל בישיבה לא חוזר להתפלל.
ועוד יותר פשוט שאם מורים לכתחילה לאדם להתפלל בצורה מסויימת (אפי' מחמת אונס וכד') שלא יחזור אח"כ להתפלל.
[כגון מי שהיה אנוס והתפלל עם פיג'מה או בירך ללא כיפה וכד' שלא מורים לו שיתפלל או יברך שוב]
 
וודאי שמי שהתפלל בישיבה לא חוזר להתפלל.
ועוד יותר פשוט שאם מורים לכתחילה לאדם להתפלל בצורה מסויימת (אפי' מחמת אונס וכד') שלא יחזור אח"כ להתפלל.
[כגון מי שהיה אנוס והתפלל עם פיג'מה או בירך ללא כיפה וכד' שלא מורים לו שיתפלל או יברך שוב]

מהיכן הפסקנות הזו? מרן שו"ע למדת? הלכה ברורה למדת?

שולחן ערוך
אורח חיים הלכות תפלה סימן צד
סעיף ט
מי שהוכרח להתפלל מיושב, כשיוכל צריך לחזור ולהתפלל מעומד, ואינו צריך להוסיף בה דבר.
הגה: ומי שבא בדרך והוא סמוך למלון, אם יכול להסתלק מן הדרך במקום שלא יפסיקוהו עוברי דרכים, יסתלק שם ולא יתפלל במלון של עובדי כוכבים, שלא יבלבלוהו בני הבית; אבל אם א"א לו להסתלק מן הדרך במקום שלא יפסיקוהו, יתפלל במלון באיזה קרן זוית (תרומת הדשן סימן ה' /ו'/).

אמנם האחרונים כתבו להקל שאין לחזור, נגד השו"ע, אך בל נשכח שכך דעת מרן, ובודאי הפוסק כדעת מרן אינו נחשב ל'טועה', גם אם האחרונים חולקים עליו.
ובפרט שכך פוסק בהלכה ברורה - שיחזור להתפלל בתנאי נדבה.
.
.
1715496918014.png
 
מהיכן הפסקנות הזו? מרן שו"ע למדת? הלכה ברורה למדת?

שולחן ערוך
אורח חיים הלכות תפלה סימן צד
סעיף ט
מי שהוכרח להתפלל מיושב, כשיוכל צריך לחזור ולהתפלל מעומד, ואינו צריך להוסיף בה דבר.
הגה: ומי שבא בדרך והוא סמוך למלון, אם יכול להסתלק מן הדרך במקום שלא יפסיקוהו עוברי דרכים, יסתלק שם ולא יתפלל במלון של עובדי כוכבים, שלא יבלבלוהו בני הבית; אבל אם א"א לו להסתלק מן הדרך במקום שלא יפסיקוהו, יתפלל במלון באיזה קרן זוית (תרומת הדשן סימן ה' /ו'/).

אמנם האחרונים כתבו להקל שאין לחזור, נגד השו"ע, אך בל נשכח שכך דעת מרן, ובודאי הפוסק כדעת מרן אינו נחשב ל'טועה', גם אם האחרונים חולקים עליו.
ובפרט שכך פוסק בהלכה ברורה - שיחזור להתפלל בתנאי נדבה.
.
.
הצג קובץ מצורף 20404
יישר כח!
לפחות מובן מאיפה מקור ה'טעות'...
 
האם ידוע מי כותב את ההלכות הללו בעלון? לא מופיע שמו במדור הזה. [אולי לא כדאי כעת לכתוב כאן שמו משום לשה"ר, אלא רק פשוט לעורר תשומת ליבו שיתקן בפעם הבאה].
 
שוב הלכה מוטעית לספרדים בעלון הידברות [שרוב קוראיו ספרדים...]
לדעת מרן זלה"ה, וכן לדעת הבא"ח וכה"ח ולפניהם בקודש האר"י הקדוש - אין לברך אשר יצר אם לא התפנה.

הצג קובץ מצורף 21125
שאלו אותי ע''ז בשבת ומאוד התפלאתי על המכשול
 
שאלו אותי ע''ז בשבת ומאוד התפלאתי על המכשול
אולי תפנו לרב זמיר ותעוררו אותו על המכשולות החוזרים ונשנים בעלון הנ"ל, כמובא באשכול הזה, ושכדאי שכל ההלכות יעברו בדיקה של מורה הוראה מובהק לפני שיורדות לדפוס?
 
אולי תפנו לרב זמיר ותעוררו אותו על המכשולות החוזרים ונשנים בעלון הנ"ל, כמובא באשכול הזה, ושכדאי שכל ההלכות יעברו בדיקה של מורה הוראה מובהק לפני שיורדות לדפוס?
אולי תניחו כעת לרב זמיר כהן כעת עד שיקום מהשבעה?
 
אולי תפנו לרב זמיר ותעוררו אותו על המכשולות החוזרים ונשנים בעלון הנ"ל, כמובא באשכול הזה, ושכדאי שכל ההלכות יעברו בדיקה של מורה הוראה מובהק לפני שיורדות לדפוס?
יש כאן כמה שטוענים שהם קרובי משפחה שלו, תפנה אליהם
 
חזור
חלק עליון