נכון, אני מכירו רק מספריו, וכך הנלע"ד מתוך ספריו.אחר אלף המחילות, אתה לא יודע ולא מכיר. אני יודע וגם מכיר מקרוב... ודי בזה. מרן בעצמו נתן לו על הראש פעם... וגם הרב אברהם יוסף, וגם מרן שליט"א (דיברתי יותר מידי. מי שיודע יודע).
נכון, אני מכירו רק מספריו, וכך הנלע"ד מתוך ספריו.אחר אלף המחילות, אתה לא יודע ולא מכיר. אני יודע וגם מכיר מקרוב... ודי בזה. מרן בעצמו נתן לו על הראש פעם... וגם הרב אברהם יוסף, וגם מרן שליט"א (דיברתי יותר מידי. מי שיודע יודע).
יש הבדל גדול.... ואני עוצר במילים (למרות שבינתיים הוצאת ממני דברים... חח)נכון, אני מכירו רק מספריו, וכך הנלע"ד מתוך ספריו.
עיין בדברי הפתיחה בשו"ת יביע אומר חלק א וחלק ג, ודו"ק................................................ (לא סתם עשיתי הרבה ...)נכון, אני מכירו רק מספריו, וכך הנלע"ד מתוך ספריו.
בל"נ אעיין.עיין בדברי הפתיחה בשו"ת יביע אומר חלק א וחלק ג, ודו"ק................................................ (לא סתם עשיתי הרבה ...)
לא עליך, אלא על אותו אחד...בל"נ אעיין.
הרווח יהיה כולו שלי.לא עליך, אלא על אותו אחד...
אמת לאמתה. ואשרי מי שזכה. לא כמו הטועים שהולכים בדרך חושך, ענן וערפל.הרווח יהיה כולו שלי.
תורת רבינו הגדול זיע"א זה תענוג נפלא, גם עוה"ז וגם עוה"ב.
הוצאת שם רע ממש (ועוד ברבים).שהביא מדבריו של אחד שמטרתו היתה להתנגח בתורתו של מרן
לכאו' היה מקום להקשות יותר שהרי תמיד מרן זי"ע מביא את מרן החיד"א בשו"ת חיים שאל (ח"ב סי' טו) שאומר שמי שבירך כמו דעת מרן, אע"פ שיש פוסקים שאין לברך, והוא כן בירך ולא חש כלל לסב"ל דאמרינן אפי' נגד מרן אין מזניחין אותו משום שעשה כדעת מרן ע"ש, ותמיד מרן היה אומר שאילו היינו יכולים תמיד לעשות כמו מרן היינו עושים ואפי' בדברים שחולקים עליו.לכלל הרבנים הגאונים חברי מועצת חכמי פרום מורשת מרן שליט"א ובראשינו הגאונים חברי נשיאות פורם מורשת מרן שליט"א וכן ראש מועצת חברי פרום מורשת מרן הגאון רבי אליהו דניאל אוזן שליט"א ונשיא מועצת חכמי חברי פרום מורשת מרן מרן הגאון רבי יצחק יוסף שליט"א
איך מברכים ברכת "הנותן ליעף כוח" הרי מרן כתב שאין לברך
אע"פ שהאר"י והרמ"א כתבו לברך אבל מרן הגר"ע פוסק שלברך וקשה למה לא אומר סב"ל נגד האר"י גם כאן? ואם יש מנהג המנהג רק אצל אחינו האשכנזים?
אשמח לתשובה
כוונתך לו יצוייר?אם מרן פסק שלא יברך או שלא יחזור כמו בהמלך המשפט בעשרת ימי תשובה
מנין לך?(וכנראה טעמו ע"פ הקבלה)
נכון. לו יצוייר.כוונתך לו יצוייר?
מרן הראש"ל שליט"א סיפר שהגאון רבי אפרים הכהן זצ"ל העיד, שכאשר הרב בן איש חי דרש ברבים שאינו חוזר, נכח באותו מעמד הגאון רבי אברהם הלל זצ"ל, שהיה ראש הרבנים ואב בית הדין בבגדאד, וכששמע כן, קם מלא קומתו, וחלק על זה, בפני קהל ועדה, ואמר שאין המנהג בבגדאד כן, אלא נוהגים להורות שצריך לחזור לברכת השיבה, וכדעת מרן שקבלנו הוראותיו.מנין לך?
הא לך לשונו: "בברכת 'השיבה' אומר 'המלך המשפט', ואם טעה ואמר 'מלך אוהב צדקה ומשפט' כיון דזכר 'מלך' אינו חוזר, ואע"ג דמר"ן סבירא להו חוזר קימא לן 'ספק ברכות להקל' אפילו כנגד סברת מר"ן ז"ל וכמו שכתבתי בסה"ק 'מקבציאל'."
תיזהר מ"ארור מכה רעהו בסתר"... מה שמרן נתן לו על הראש זה כדרכה של תורה, אבל בודאי יש לו דין ת"ח.אחר אלף המחילות, אתה לא יודע ולא מכיר. אני יודע וגם מכיר מקרוב... ודי בזה. מרן בעצמו נתן לו על הראש פעם... וגם הרב אברהם יוסף, וגם מרן שליט"א (דיברתי יותר מידי. מי שיודע יודע).
השערה בעלמא.וא"כ היה פלא בעיניי שכיון שהיה המנהג בבגדד כן כדעת מרן מדוע חשש הבא"ח לסב"ל נגד מרן דהרי היה במקום מנהג, אלא ע"כ שטעמו היה ע"פ הקבלה
ואגב, שמועה זו היא לכאורה סתירה לשמועה הטוענת שבגדאד היתה מושפעת מגאון אשכנזי אחד שכיהן בה ברבנות ולימד אותם הלכות כמור"ם ז"ל ובכלל זאת שאם חתם מלך אוהב צדקה ומשפט אינו חוזר. וצ"ע.שהגאון רבי אפרים הכהן זצ"ל העיד, שכאשר הרב בן איש חי דרש ברבים שאינו חוזר, נכח באותו מעמד הגאון רבי אברהם הלל זצ"ל, שהיה ראש הרבנים ואב בית הדין בבגדאד, וכששמע כן, קם מלא קומתו, וחלק על זה, בפני קהל ועדה, ואמר שאין המנהג בבגדאד כן, אלא נוהגים להורות שצריך לחזור לברכת השיבה, וכדעת מרן שקבלנו הוראותיו
לא כתבתי שהוא תירץ.עכשיו עיינתי בדבריו
ולא תירץ מאומה וזה לא תורץ כלל
נכון ועל כן עומדת הקושיא במקומהלא כתבתי שהוא תירץ.
הוא אשר תירצתי, דהיכא דאיירי בברכות השחר שאי"ז חיוב על האדם לברך אלא הוי כברכות הראייה דאם ראה התרנגול מברך וכו' ממילא בהא אם היה מנהג לברך שפיר מברך ואי"ז ברכה לבטלה שאומר שה' נתן לו כח, ודוקא לגבי ברכת המצוות או הנהנין או ברכות התפילה אזי אם היה דעת מרן שלא לברך לא מברכין אפי' שדעת האר"י והרמ"א לברך דאיכא סב"ל.היום שאלתי את הגה"צ ר' בניהו שמואלי שליט"א על כך וענה לי שמברכים מפני המנהג (ולא הזכיר האר"י) ופלא הוא בעייני