בשם רבי יונתן אייבשיץ:
כשחזר השליח לאסתר ואמר בשם מרדכי שצרה גדולה מתקרבת, השיבה אסתר למרדכי "לך כנוס את כל היהודים". ונשאלת השאלה, לשם מה יש לקנוס את כל היהודים ?
ענה רבי יונתן, יש מחלוקת בגמרא אם במקום שיש קנס יש מכר או אין מכר, ושיטת רבי מאיר היא שבמקום שיש קנס אין מכר. אם כן, כיון שהמן רצה למכור את כל היהודים ("כי נמכרנו אני ועמי"), הטיל מרדכי קנס על כל היהודים, ואז יתקיים ביהודים במקום שיש קנס אין מכר.
שאל רבי יונתן, הרי לא כתוב במגילה "קנוס", כתוב "כנוס" ?
והשיב - רבי מאיר לשיטתו ש"הקורא את המגילה על פה - יצא", וכשקוראים את המגילה על פה, אין הבדל בין "כנוס" ל"קנוס"...