בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר. כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים. הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות). אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום. ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל. חזקו ואמצו!
זה עלון שקיבצתי בו בעבר את כל הווארטים והדברים המשעשעים לפורים שהיו לי.נראה שהמטרה היא וורטים ולא להביא עלונים לפה אלא דווקא מהחברים פה
בת ק' כבת כ'בשם רבי יונתן אייבשיץ:
כשחזר השליח לאסתר ואמר בשם מרדכי שצרה גדולה מתקרבת, השיבה אסתר למרדכי "לך כנוס את כל היהודים". ונשאלת השאלה, לשם מה יש לקנוס את כל היהודים ?
ענה רבי יונתן, יש מחלוקת בגמרא אם במקום שיש קנס יש מכר או אין מכר, ושיטת רבי מאיר היא שבמקום שיש קנס אין מכר. אם כן, כיון שהמן רצה למכור את כל היהודים ("כי נמכרנו אני ועמי"), הטיל מרדכי קנס על כל היהודים, ואז יתקיים ביהודים במקום שיש קנס אין מכר.
שאל רבי יונתן, הרי לא כתוב במגילה "קנוס", כתוב "כנוס" ?
והשיב - רבי מאיר לשיטתו ש"הקורא את המגילה על פה - יצא", וכשקוראים את המגילה על פה, אין הבדל בין "כנוס" ל"קנוס"...
כשאומרים כזו בדיחה ליד יהודי פרסי האם זה לא פוגע??הנס הכי גדול זה שפרסי עשה משתה לכולם כ"כ הרבה זמן על חשבונו...
כנראה הכוונה על גוי.כשאומרים כזו בדיחה ליד יהודי פרסי האם זה לא פוגע??
ידידי היקר אשריך שאתה דן לכף זכותכנראה הכוונה על גוי.