Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
הערה: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
ניתן לשלוח מערכות ויישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.
מה אתה מתפלא ותמיה כ"כ?
כמעט כל חופה שהייתי בה כך היה - לצערנו, שהיו נשים בסמוך לגברים, ורואים אלו את אלו, וגם אם לא מתערבבים ממש, מ"מ אין הפסק ביניהם.
(ב"ה בחתונתי היתה הפרדה מוחלטת, אבל ברוב החתונות שהייתי כך הוה)
וכן גם אצלינו ברוך ה' היתה הפרדה
למעט מרת אימי וחמתי ( מוכרחות)
כמעט שלא היתה אישה אחת כולן נשארו בכניסה לעזרת נשים
ואם כבר בזה הדיון יש עוד משהו כשהחתן נכנס לכסות את פני הכלה ישנם שמלווים אותו עד מול פני הכלה ...
( אין כוונתי לעדים שלחלק מהדעות מוכרחים לראות את הכיסוי אלא לעיתים אף החברים , שכנים וכד' )
וכאמור אף על זה יש לעורר
לצערנו יש הרבה מכשולות באירועים מכל הסוגים, וכל אחד צריך לדאוג לרוחניות שלו מכיון שאי אפשר לתקן את העולם באיבחת מקלדת... גם ביום כיפור בזמ"ן חז"ל תיקנו לקרא בפרשת עריות כי הנשים היו באות מקושטות לתפילה. ואין אפוטרופוס...
אז צריך להשתדל ולהתפלל וכולי האי ואולי ננצל
המנהג שהקהל נכנסים לכסות פני הכלה עם חשובי העם יסודתו בהררי קודש והוזכר בפוסקים ויש לו עניין וטעם בהלכה ובפרט למנהג אחינו האשכנזים שמכסים פני הכלה בכיסוי אטום ויש ראשונים דס"ל שזוהי החופה
ובכל אופן יש לנשים לנהוג בצניעות וגם על הגברים יש להתרגל לא להביט אף פעם באשה
ב"ח אבהע"ז ס"א א' ועי' דגו"מ יו"ד שמ"ב וב"ש נ"ה ה' ועין עוד בשאר הפוסקים שם
וכמובן שיש לשמור על הצניעות אך דברי הם לישב המנהג והנח להם לישראל אם אינם נביאים בני נביאים הם ומי שלא צריך להכנס לעזר"נ שלא יכנס וד"ל