• חדש מאיגוד האברכים והקהילות: חוברת בחומרת איסור הגיוס לצבא ובשבח לימוד התורה בישיבות הקדושות, ממרן רשכבה"ג רבינו עובדיה יוסף זיע"א ומנהיג הדור מרן רבינו יצחק יוסף שליט"א. לקריאה והפצה לחצו כאן

חידה: ברכה שעדיף לא לברך

אפשר אבל הוא צריך להמנע מכך, {לפחות לדעת הרמב"ם} (נכון שההמנעות לא מעצם הברכה, אלא מהסיטואציה...)
השאלה איך הוא יכול להשתדל ולהיזהר מכך.
במה שאני מדבר זה תלוי באדם, והוא יכול למנוע עצמו מלהגיע למצב שיצטרך לברכך את הברכה.
 
על מצות תפילין
עוד 2 ברכות זה ברכת אשר נתן שבתות למנוחה ואשר נתן מועדים לשמחה שבברכת המזון
@בנימין לוריא
עכשיו רק ראיתי שכתבת.
אכן, אלו ב' הברכות שהתכוונתי.
"אשר נתן" למי ששכח להזכיר בברהמ"ז, ו"על מצוות תפילין" לספרדי שדיבר בין תש"י לתש"ר.
(אם יש למישהו רעיון לתשובה נוספת נשמח לשמוע).
 
למה עדיף לא לברך?
שימו לב, לא כוונתי שיש להימנע מלברך, אלא שיש לו להיזהר ולמנוע שלא יגיע למצב שיתחייב לברך ברכה זו.
כדי לא להכנס לספקות שיש כמה וכמה תנאים לברכה זו
ונדמה לי שכך דעת מרן שליט"א
 
כדי לא להכנס לספקות שיש כמה וכמה תנאים לברכה זו
ונדמה לי שכך דעת מרן שליט"א
ועל כך אמרתי שאין כוונתי שיש עניין להימנע מלברך בגלל איזה ספק וכד', אלא שיש עניין להימנע מלהגיע למצב שיתחייב בברכה, וכמו שנכתב לעיל ברכת אשר נתן וברכת על מצוות תפילין.
(וראה עוד בעניין הנ"ל כאן וכאן וכאן ואכמ"ל)
 
אם כוונתך שעדיף שלא יהיה קשת וכו', הרי שזה לא בכוחו.
ואם כוונתך שלא יביא עצמו למצב שיראה קשת ויצטרך לברך - למה לא? הרי למעשה אנחנו כן מברכים ואין בעיה לראות.
 
חזור
חלק עליון