• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

חידה: ברכה שעדיף לא לברך

אפשר אבל הוא צריך להמנע מכך, {לפחות לדעת הרמב"ם} (נכון שההמנעות לא מעצם הברכה, אלא מהסיטואציה...)
השאלה איך הוא יכול להשתדל ולהיזהר מכך.
במה שאני מדבר זה תלוי באדם, והוא יכול למנוע עצמו מלהגיע למצב שיצטרך לברכך את הברכה.
 
על מצות תפילין
עוד 2 ברכות זה ברכת אשר נתן שבתות למנוחה ואשר נתן מועדים לשמחה שבברכת המזון
@בנימין לוריא
עכשיו רק ראיתי שכתבת.
אכן, אלו ב' הברכות שהתכוונתי.
"אשר נתן" למי ששכח להזכיר בברהמ"ז, ו"על מצוות תפילין" לספרדי שדיבר בין תש"י לתש"ר.
(אם יש למישהו רעיון לתשובה נוספת נשמח לשמוע).
 
למה עדיף לא לברך?
שימו לב, לא כוונתי שיש להימנע מלברך, אלא שיש לו להיזהר ולמנוע שלא יגיע למצב שיתחייב לברך ברכה זו.
כדי לא להכנס לספקות שיש כמה וכמה תנאים לברכה זו
ונדמה לי שכך דעת מרן שליט"א
 
כדי לא להכנס לספקות שיש כמה וכמה תנאים לברכה זו
ונדמה לי שכך דעת מרן שליט"א
ועל כך אמרתי שאין כוונתי שיש עניין להימנע מלברך בגלל איזה ספק וכד', אלא שיש עניין להימנע מלהגיע למצב שיתחייב בברכה, וכמו שנכתב לעיל ברכת אשר נתן וברכת על מצוות תפילין.
(וראה עוד בעניין הנ"ל כאן וכאן וכאן ואכמ"ל)
 
אם כוונתך שעדיף שלא יהיה קשת וכו', הרי שזה לא בכוחו.
ואם כוונתך שלא יביא עצמו למצב שיראה קשת ויצטרך לברך - למה לא? הרי למעשה אנחנו כן מברכים ואין בעיה לראות.
 
חזור
חלק עליון