עכשיו רק ראיתי שכתבת.
אכן, אלו ב' הברכות שהתכוונתי.
"אשר נתן" למי ששכח להזכיר בברהמ"ז, ו"על מצוות תפילין" לספרדי שדיבר בין תש"י לתש"ר. (אם יש למישהו רעיון לתשובה נוספת נשמח לשמוע).
ועל כך אמרתי שאין כוונתי שיש עניין להימנע מלברך בגלל איזה ספק וכד', אלא שיש עניין להימנע מלהגיע למצב שיתחייב בברכה, וכמו שנכתב לעיל ברכת אשר נתן וברכת על מצוות תפילין. (וראה עוד בעניין הנ"ל כאן וכאן וכאן ואכמ"ל)
אם כוונתך שעדיף שלא יהיה קשת וכו', הרי שזה לא בכוחו.
ואם כוונתך שלא יביא עצמו למצב שיראה קשת ויצטרך לברך - למה לא? הרי למעשה אנחנו כן מברכים ואין בעיה לראות.