• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

חידה: כיצד אדם מתפלל אחרי חצות ויוצא י״ח

לביא

Well-known member
מציאות שבה אדם מתפלל שחרית אחרי חצות ויוצא ידי חובת תפילה:
א. מי אומר זאת, בצירוף מקור
ב. מי חולק על זאת
ג. לא בהכרח מדובר שהמתיר, מתיר בשחרית דווקא אלא כל שעולה שגם בשחרית יהיה מותר

תשובה שלא מפורטת בהנ״ל לא תתקבל.
אף שזה לא רמז כ״כ, אך מי שיודע את המראה מקום של א׳, יימצא באותו מקום גם את ב׳.
 
נערך לאחרונה:
פִּתָרוֹן
רב פעלים ח״א סי׳ ה
נשאל אם מותר להתחיל להתפלל מנחה באופן בו התחיל התפילה בזמן תפילה אך רובו יהיה אחרי צאה״כ, העלה בסוף דבריו לאסור.
בתוך דבריו הוא כתב שה״ה לתפילת שחרית.

יבי״א ח״י סי׳ נה
על הרב פעלים הנ״ל (סי׳ ה) הביא את הרב האי גאון להתיר בנידון הנ״ל. כיוון שהתחיל בהיתר.
אז הוא לא מתפלל שחרית אחרי חצות. הוא מתפלל חצי שחרית אחרי חצות.

לפי"ז אני יכול לשאול עוד חידות:
ש. איך יכול להיות שיהיה מותר לאדם לכתחילה לאכול לפני הבדלה?
ת. אם התחיל סעודה שלישית ביום והמשיך ללילה.
ש. איך יתכן שאדם יאמר "רצה והחליצנו" ביום חול?
ת. שהתחיל סעודה שלישית בשבת והמשיך עד מוצ"ש וממילא הוא יום חול, ואעפ"כ אומר "רצה והחליצנו"
וכן ע"ז הדרך...
אבל כל הנידון שם מדובר רק בתפילה.
כל השאלות האחרות, אגב, נידונות בתשובות אחרות בספרי מרן.
 


כתוב את תגובתך
חזור
חלק עליון