יהודה בן דוד - משנת יוסף
Well-known member
איך יתכן שאדם מתקשר לשאול את הרב על האם מותר לו לאכול מאכל, והרב אומר לו שאם יהודי הכין אותו אסור באכילה ואם גוי הכין אותו מותר?
מכיון שזה ביטול איסור בכוונה אסור באכילה.אה"נ, אבל היכן כתוב שאם ישראל אפה אסור?
מקור.פרוה שבושל בסיר בשרי ע"מ לאוכלו בחלבי
לא לזה כוונתי.אולי הכוונה לביטול ע"ז. שרק הגוי עצמו יכול לבטל.
ומה עם בישולי גויים?פרוה שבושל בסיר בשרי ע"מ לאוכלו בחלבי
אדרבה תמצא דוגמא.ומה עם בישולי גויים?
אתה מתכוון רק למשהו שאין בו בישולי גויים?
אם לא הבנת איך אני אבין?בישל מים בשיר בשרי ע''מ לשתותם עם חלב (לא הבנתי מה החילוק בין יהודי לגוי אבל זה הדוגמא)
הבנתי שזה הדוגמא לבישל בסיר בשרי על דעת לאכול עם חלב שאין בישול עכו''םאם לא הבנת איך אני אבין?
אשמח למקור לחילוק שכתבת.הבנתי שזה הדוגמא לבישל בסיר בשרי על דעת לאכול עם חלב שאין בישול עכו''ם
לא הבנתי למה זה הדין שאם עכו''ם בישל מותר ואם יהודי אסור (אם אני זוכר נכון אולי יש חילוק כזה לבני אשכנז)
אני שואל על דברים שכתובים בפוסקים.אני כתבתי את החילוק והוא מסברא דלא שייך קנס או חשש בכי האי גוונא
כמדומה באור לציון חלק ד בהערות לשאלה אם בישל בסיר בשרי ורוצה לאכלו עם חלבאשמח למקור לחילוק שכתבת.
איזה איסור? (אכילה, הנאה, למה אם גוי מותר, לכאו' שבח עצים בפת/טעם כעיקר)פת שנאפתה עם איסור, אם אפאה גוי מותר לאכול ואם ישראל אסור.