ש"ע סי' קח סע' א ברמ"א שם כתב כי אסור לקנות פת מגוי שאפאה עם איסור. ומרן בבית יוסף סו"ס צח (אם אני זוכר טוב) כתב שמותר לקנות.
וכתבו באחרונים שכל זה אם אפאה גוי עם איסור מותר לקנות אבל אם אפאה ישראל אסור לקנות.
ש"ע סי' קח סע' א ברמ"א שם כתב כי אסור לקנות פת מגוי שאפאה עם איסור. ומרן בבית יוסף סו"ס צח (אם אני זוכר טוב) כתב שמותר לקנות.
וכתבו באחרונים שכל זה אם אפאה גוי עם איסור מותר לקנות אבל אם אפאה ישראל אסור לקנות.
אשריך צדיק
כל דין ריחא לא מילתא הוא בדיעבד אבל לכתחילה אסור, ולכן גוי שלכתחילה מותר לו לאפות אז ממילא מותר לקנות ממנו (הרמ"א חולק וסובר שלקנות מקרי לכתחילה). אבל כשיהודי אפאה עם איסור אז אסור כי אסור לכתחילה לאפות.
אם בטעות אפאה שרי,
וכאן לשאלה דבר שאם גוי הכין שרי זה בדיוק תשובה נכונה.