למה לא?! אם הוא קבור בהר הזיתים לא מופקע שהיה בבית המקדש...בדיוק כמו שהבן איש חי היה בבית המקדש...
למה לא?! אם הוא קבור בהר הזיתים לא מופקע שהיה בבית המקדש...בדיוק כמו שהבן איש חי היה בבית המקדש...
באמת ישנה חסידות (נראה לי שבסיסה באשדוד - אני זוכר שנתקלתי בהם הרבה שם )לפי מה ששמעתי המקור לפס הכחול בדגל ישראל הוא מהטלית הכחולה שהייתה נהוגה באשכנז וכנראה מחמת שזה מתקשר לציונות החרדים האשכנזים שינו ועברו לפסים שחורים
וראיתי לחסיד אחד בבית שמש שחוטיו בצבע שחור (ולא כחול )מרן ב"י סימן ט' כתב: "חוץ מן השחור מפני שנראה כתכלת" ולפי זה א"ש שעשו שחור שדומה לתכלת
1. יתכן שזו התמונה שאני ראיתי (ברוך ה' יש לי מספר ספרים על מרן זיע"א )בספר "שר התורה" ישנה תמונה של מרן הראש"ל שליט"א עם טלית עם פסים שחורים בעצרת בבני ברק שנערכה לרפואת מרן זצוק"ל.
(ואולי הביאו לו להתעטף בה ולא רצה לביישם..)
בעלזאבאמת ישנה חסידות (נראה לי שבסיסה באשדוד - אני זוכר שנתקלתי בהם הרבה שם )
שעד לימינו אנו הפסים בטליטות שלהם זה צבע כחול ... לא שחור לא הכחול המוכר עם כל מיני קישקושים וציורים נלווים
אלא כמו השחור רק בכחול
לכל הרבנים החשוביםבעלזא
מקור הפס הכחול ב "לקט יושר" בשם רבו של בעל ה – "תרומת הדשן"
טלית בעלזער - פסים כחול כהים » משכן התכלת
טלית צמר ייחודית מ 100% צמר רחלים טהור, פסים בגווני כחול כהה ייחודי כמנהג חסידות בעלזער - מיוצר בתכלית ההידור -מאושר בהשגחת הבד"ץ בא"י מחזיקי הדת בעלזא מקור הפס הכחול ב "לקט יושר" בשם רבו של בעל ה - "תרומת הדשן" בהשגחת בית דין מיוחד לענייני כשרות שע"י קבל מחזיקי הדת בא"י כנפות/פינות הטלית ארוגים...mishkan-hatchelet.co.il
משום מה "בנימין לוריא" הגיב לי למייל ואני לא רואה את זה כאן בשרשורלכל הרבנים החשובים
המקור לפסים בטלית כפי שכבר העלו כאן, מהלקט יושר לתלמיד תרומה"ד בשם רבו, ושם כותב שעשה פסים כחולים זכר לתכלת וכן הוא בפמ"ג ואליה רבה ומשנה ברורה.
אלא מאי- יעויין בקובץ שנקרא "הליכות" מס' 60 ישנו מאמר של אחד בשם "אברהם בר אוריין" ושם הביא קטע מעוזרו של הרצל בשם וולפסון שהוא בעצם הגה את הרעיון לעשות דגל עם פסים כחולים כמו הטלית ולעשות באמצע סימן מגן דוד כמו שיש בארון קדש שבחו"ל.
וכנראה שמאז- התחילו החרדים לדבר ה' לשנות את הפסים לשחור שזה מעין התכלת והכי קרוב לתכלת, וכפי שהובא בספר "בית ישכר" [לרב ישכר פרנקל] עמ' כט, וכן בספר "בנוהג שבעולם" של מכון נתיב הברכה עמ' סט.
ועוד באותו עניין- המקור לטלית לבנה בלא שום צבע הוא בכלל מהמרש"ל בים של שלמה ולא קשור לקבלה ובכלל לומד זאת מהמדרש "והיו העטופים ללבן" יעויין שם,
אלא מה שזה נכנס לספרדים- הוא מפני שמהר"ם לונזאנו העתיק את המהרש"ל הנ"ל, והחיד"א העתיק את הר"ם לונזאנו, ולכן יותר השתרבב עניין זה לספרדים, אע"פ שהמקור כלל אשכנזי [המהרש"ל]
ובכלל עיין בבא"ח שכותב להדיא שאם עושים פסים שחורים לנוי אין שום בעיה, וכן הוא בפמ"ג שם, ובמ"ב,
ואיה"נ מי שמקפיד על זה, זה לא קשור לספרדים או קבלה וככל הנ"ל
מצורף המשך למאמר הנ"ל.ועיינו במצורף מה שכתבו בזה.
כך האמת על פי ההלכה אך על פי הקבלה יש עיניין בכולו לבןשמעתי מחכם משה צדקה שליט"א שעד לפני 60 שנה כולם הלכו עם פסים שחורים ולא היה כלל לבן לגמרי. ואמר שהעיקר שהרוב לבן. והפסים השחורים רק להידור ויופי ואין בזה בעיה כלל.
הרבה מהמקובלים בעיקר מאזור צפון אפריקה לובשים עם פסים שחוריםכך האמת על פי ההלכה אך על פי הקבלה יש עיניין בכולו לבן
כמו שאפשר לראות כאן את הגר''פ אבוחצירא שלייט''א ובניו של הגר''י דרעי זצוק''להרבה מהמקובלים בעיקר מאזור צפון אפריקה לובשים עם פסים שחורים
לדוגמא משפחת אבוחצירא ועוד
ודרך אגב גם רבי יהודה דרעי זצ"ל לבש עם פסים שחורים
מש"כ בדעת הרב מוצפי כנראה לא קרא מש"כ והחליט באופן ברורועיינו במצורף מה שכתבו בזה.
גוזמא נקט!שהבבא סאלי חיפש בכל הארץ טלית שכולה לבן ולא מצא
גוזמא גמורהבמציאות שלפני חמישים שישים שנה לא נראה גוזמא
וסתם ככה, כל הארץ מסמתא זה לא באמת כל הארץ, אלא עד כמה שידו מגעת