יישר כח, והיכן אמצאנו?@הרב שמעון ללוש באור השבת לפני שבועיים כמדומה ביאר את זה בטוטו"ד.
יישר כח, והיכן אמצאנו?@הרב שמעון ללוש באור השבת לפני שבועיים כמדומה ביאר את זה בטוטו"ד.
אפשר לשמוע את התוכנית ע"י כתיבה הרב ללוש אור השבת, או קול תבונה, ואי"ה שייצא העלון אולי בהמשך השבוע אם אזכור אעלה לכבודו.יישר כח, והיכן אמצאנו?
הרשלצ מתרה כמה פעמים שלא לסמוך על שמועות ובודאי לא יחלוק בהדיא על אביו ואולי הכוונה שמי שרוצה לחשוש יכול אך לא צריך.מה שראיתי מקופיא שלכאורה הראש"ל שליט"א חולק בזה על מו"א זצ"ל, שהביא ששאלו את מו"א מו"ר זצ"ל אם אמרינן סב"ל נגד רבו והשיב שאומרים, ואילו דעת הראש"ל שליט"א שלא אומרים סב"ל נגד מו"א זצ"ל היות והוא בגדר רבו.
ועדיין לא נחה דעתי איך משקלו של גדול בדורו מהאחרונים יהיה יותר ממרן הב"י שקיבלנו הוראותיו, ולכאורה הוא יציבא בארעא וכו'.
אבל כל מה שכתבתי הוא שלא בעיון כלל, מחמת העייפות ובל"נ למחר נשנה פרק זה.
הוא עצמו שליט"א בילקו"י הנ"ל הביא השמועההרשלצ מתרה כמה פעמים שלא לסמוך על שמועות ובודאי לא יחלוק בהדיא על אביו.
גם הרב הכותב שם הי"ו מתחבט בזה.אם תרצה עי'בקובץ המצורף שהרחיב בזה עמ' סב
יש גם הרב ברכה שדן בזהגם הרב הכותב שם הי"ו מתחבט בזה.
ונראה שהספר חשוב ומעניין.
אולי תעלה זאת כאןבד''כ כי יש לי רשימה של כמה דברים שלא פסקו באותו קו אך אני לא יודע אם מתאים להעלות
אז למה זה לא עושה רעשאני אומר את זה מידיעה ממקור מאוד מוסמך
הרב יצחק יוסף חזר בו בחודשים האחרונים אחרי שבירר שוב את תהליך הייצור ועכשיו דעתו לברך שהכל על הבמבה
לא יודעאז למה זה לא עושה רעש
איזה מציאות השתנתה,לא יודע
תשאלו אותו
המקור שלי הוא מאחד שהוא בקשר אתו יוםיום
לא יודעאיזה מציאות השתנתה,
אדרבה כל מי שבדק את המציאות, ולא מסברת הכרס בעלמא הסכים והשתכנע לברך האדמה, ולא איפכא.
איזה מציאות השתנתה,
אדרבה כל מי שבדק את המציאות, ולא מסברת הכרס בעלמא הסכים והשתכנע לברך האדמה, ולא איפכא.
היום עשיתי בדיקה וכמדומני שצריך לדון מחדש בסוגיית הבמבה לאור המציאות שעלתה בידי.
הפרדתי בסכין את השכבה החיצונה של הבוטנים מהשכבה הפנימית של התירס ואכלתי כל אחד בנפרד. מתברר שהטעם של התירס הוא תפל מאוד, והטעם המשובח של הבמבה הוא דוקא של החמאת בוטנים.
לא הסתפקתי בזה, ונתתי לבני בן ה10 לטעום ג"כ, ללא שיודע כלל מה הנידון ומה אני רוצה לדעת אלא שאלתי אותו מה יותר טעים, הוא אמר על המקום שהטעם של התירס הוא לא טעים והבוטנים [הוא אפילו לא יודע מה זה כל דבר] הוא המשובח. שאלתי אותו אם היה לו אפשרות לאכול ממתק מזה או מזה מה היה מעדיף ואמר בפשיטות מהציפוי. כל אחד יכול לנסות בעצמו ולשאול את ילדיו בזה.
לאור זה נראה שלכו"ע הבוטנים הם העיקר גם בכמות [54 אחוז] וגם באיכות [בטעם], התירס הוא טפל גם בכמות וגם באיכות.
ולכן כל האריכות בענין התירס וגידולו המיוחד וכו' - לא רלונטי כלל כיון שדנים בחלק הטפל של הבמבה.
לפ"ז מובן מאוד מדוע החברה קוראת לזה חטיף 'בוטנים', הם יודעים יותר טוב מאיתנו מה העיקר במוצר ומה הטפל.
נראה שהתירס הוא בסה"כ בשביל 'לנפח' את המוצר 'באויר' ולשבור ולמזג את הטעם של הבוטנים, אבל העיקר הוא הבוטנים.
וא"כ הנידון צריך לעבור מהתירס לבוטנים מה ברכתם.
לפי דברי הברכת יוסף נראה שמברכים עליו שהכל שהרי השתנה שמו וצורתו וטעמו, וממילא ברכת הבמבה בכללותה היא שהכל.
כמדומני שאם יעבירו את הנתונים הנ"ל לרב יצחק יוסף ויתנו לו לטעום בעצמו את ב' החלקים הנ"ל - יקיים בעצמו הדר הוא לכל חסידיו שכן ראוי להיות חוזר לאור הנ"ל.
זה דבר חדש שפעם ראשונה שאני מתראה ורואה כמותו, לא שאני זקן ורגיל, אלא פעם ראשונה ממש. פעם לברך אדמה ופעם שהכל...והרב חיים רבי הנהגות שאלה יפה עמ' 160) כתב מעניין מאד ומדבריו יש ללמוד שהעיקר לא לעשות מחלוקת כאשר רואים מישהו במשפ' או בחברים מברך לא כמונו.
הצג קובץ מצורף 3994
הרשלצ מתרה כמה פעמים שלא לסמוך על שמועות ובודאי לא יחלוק בהדיא על אביו ואולי הכוונה שמי שרוצה לחשוש יכול אך לא צריך.
אם תרצה עי'בקובץ המצורף שהרחיב בזה עמ' סב
למי התכוונת?תן חזה מקור.
במכתב מחודש ניסן של השנה הוא כתב האדמה על במבהאני אומר את זה מידיעה ממקור מאוד מוסמך
הרב יצחק יוסף חזר בו בחודשים האחרונים אחרי שבירר שוב את תהליך הייצור ועכשיו דעתו לברך שהכל על הבמבה
איפה אפשר להשיג את המכתב הזה?במכתב מחודש ניסן של השנה הוא כתב האדמה על במבה