• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

"לשחרר את החטופים עכשיו - פיקוח נפש"?!

הצג קובץ מצורף 26053עכשיו ראיתי שגם בילקוט יוסף ברכות החדש בעצמו כתוב בדיוק כמו שכתבתי לכל אורך האשכול,שאם זה רק לדיון בעלמא ולא להורות למעשה אין בזה שום איסור.. כל מי שיצא נגד צריך להודות על האמת,גם הרב עצמו כתב כן, ועוד בלשון "פשוט"!
דברי מרן זצל עצמו בענף עץ אבות .. מכניס צילום גם, לנוחיות הקוראים:

(כמה רחוק מהרבה תגובות בדיון הזה)(שאגב עד עכשיו לא קיבלתי ולו תשובה מיישבת אחת על הטענות עצמם..)

1730870849858.png
 

קבצים מצורפים

  • אוצר החכמה_-_ ענף עץ אבות - יוסף, עובדיה בן יעקב__ 46.pdf
    927.7 KB · צפיות: 0
נערך לאחרונה:
נפלא ביותר! מסכם את כל הסוגיא האקטואלית הזו בבחינת מעט המחזיק את המרובה
 
 
רבותי אם אפשר לעשות סיכום קצר
א. כולם מסכימים לכך שהעסקה גרועה מאוד
ב. כולם מסכימים לכך שאין אפשרות אחרת להוציא את החטופים משם בצורה אחרת עקב כך שאין לישראל עצמאות לולי ארצות הברית שכופה על ישראל לעשות את העסקה הזאת
ג. צריך תפילות ורחמי שמים מרובים
 
רבותי אם אפשר לעשות סיכום קצר
א. כולם מסכימים לכך שהעסקה גרועה מאוד
ב. כולם מסכימים לכך שאין אפשרות אחרת להוציא את החטופים משם בצורה אחרת עקב כך שאין לישראל עצמאות לולי ארצות הברית שכופה על ישראל לעשות את העסקה הזאת
ג. צריך תפילות ורחמי שמים מרובים
מסכים רק לסעיף א' וג'
 
רבותי אם אפשר לעשות סיכום קצר
א. כולם מסכימים לכך שהעסקה גרועה מאוד
ב. כולם מסכימים לכך שאין אפשרות אחרת להוציא את החטופים משם בצורה אחרת עקב כך שאין לישראל עצמאות לולי ארצות הברית שכופה על ישראל לעשות את העסקה הזאת
ג. צריך תפילות ורחמי שמים מרובים
סיכום יפה
לעניין ב' זה באמת שאלה בפני עצמה ויש שיגידו לא כך אבל סהכ סיכום מדוייק מאוד.. שה' ירחם עלינו ויושיע אותנו מכל המצב הקשה הזה אמן
 
שמעו נא רבותי דיינים מומחים
איני בא להכריע בין החברים באשכול זה ההרים הגבוהים (שלפעמים הם סכ"ה מחסה לשפנים...נעבך)
רק הארה אחת מהגרש"ז אוירבך שזכיתי להיות תלמיד תלמידיו, שיכולה להפיג קצת את המתח המיותר.
בזמן הכרעת גדול"י לשחרור מחבלים בזמן מבצע אנטבה, שאלו את הגרש"ז שאלות מדאיגות בסגנון המובאות לעיל (אני יודע שכאן מדובר בעסקה שונה וכו' וכו', אין צורך לקפוץ, קחו את עצם העניין) הגרש"ז ענה כך:
במסכת מכות מובא שרוצח בשוגג אינו יוצא מעיר המקלט אפילו כל ישראל זקוקים לו כיואב בן צרויה, ונשאלת השאלה הרי זה פיקוח נפש! הרי לא נמצא רמטכ"ל ברמה זו שיוכל לנהל את המלחמות כיואב, ולמה שפיקו"נ לא ידחה את איסור היציאה מעיר המקלט כמו את כל שאר התורה?
ענה הגרש"ז שהיות וזה רצון ה', ודאי לא יצא מזה דבר רע, אף שזה מפחיד ומסוכן, מ"מ רצון ה' שיואב יישאר בעיר המקלט ורמטכ"ל פחות מקצועי ינהיג את הצבא (העיקר לא כמו זה עכשיו), וע"י זה ינצחו במלחמה, ואדרבה- אם יואב יצא כנגד רצון ה', זה רק יזיק לביטחון עם ישראל. וה"ה כאן, אם הכרעת גדול"י היא העסקה הנוכחית והיא דעת תורה, זה הכי טוב לביטחון המדינה, ואדרבה אם לא נבצע את העסקה ע"פ דעת תורה שהיא רצון ה', זו תהיה הסכנה האמיתית. כי "לא בחיל ולא בכח כי אם ברוחי אמר ה' ". וסיים במ"ש "אשור שבט אפי", הם רק המקל, הקב"ה מחליט אם להכות או לא.
וממילא, אם לאחר מכן המחבלים המשוחררים חוזרים להזיק לעם ישראל, הסיבה האחרונה היא משום שהקשבנו לגדול"י וביצענו עסקה ע"פ דעת תורה שזה רצון ה', אדרבה, נלע"ד שסיבה אשרית יכולה להיות הפקפוק בהחלטת גדול"י (כמובן בעטיפה של "אני רק רוצה להבין" ,"תורה היא וללמוד אני צריך" וכדו' הכל לשם שמיים), ואוירת ה"כוחי ועוצם ידי" המחלחלת אט אט לתוך מחנה יראי ה' לצערינו.
(נ"ב. בעבר כוניתי "ישבב", אך העירוני להחליף את הכינוי מסיבות השנויות במחלוקת, נו נו...)
 
שמעו נא רבותי דיינים מומחים
איני בא להכריע בין החברים באשכול זה ההרים הגבוהים (שלפעמים הם סכ"ה מחסה לשפנים...נעבך)
רק הארה אחת מהגרש"ז אוירבך שזכיתי להיות תלמיד תלמידיו, שיכולה להפיג קצת את המתח המיותר.
בזמן הכרעת גדול"י לשחרור מחבלים בזמן מבצע אנטבה, שאלו את הגרש"ז שאלות מדאיגות בסגנון המובאות לעיל (אני יודע שכאן מדובר בעסקה שונה וכו' וכו', אין צורך לקפוץ, קחו את עצם העניין) הגרש"ז ענה כך:
במסכת מכות מובא שרוצח בשוגג אינו יוצא מעיר המקלט אפילו כל ישראל זקוקים לו כיואב בן צרויה, ונשאלת השאלה הרי זה פיקוח נפש! הרי לא נמצא רמטכ"ל ברמה זו שיוכל לנהל את המלחמות כיואב, ולמה שפיקו"נ לא ידחה את איסור היציאה מעיר המקלט כמו את כל שאר התורה?
ענה הגרש"ז שהיות וזה רצון ה', ודאי לא יצא מזה דבר רע, אף שזה מפחיד ומסוכן, מ"מ רצון ה' שיואב יישאר בעיר המקלט ורמטכ"ל פחות מקצועי ינהיג את הצבא (העיקר לא כמו זה עכשיו), וע"י זה ינצחו במלחמה, ואדרבה- אם יואב יצא כנגד רצון ה', זה רק יזיק לביטחון עם ישראל. וה"ה כאן, אם הכרעת גדול"י היא העסקה הנוכחית והיא דעת תורה, זה הכי טוב לביטחון המדינה, ואדרבה אם לא נבצע את העסקה ע"פ דעת תורה שהיא רצון ה', זו תהיה הסכנה האמיתית. כי "לא בחיל ולא בכח כי אם ברוחי אמר ה' ". וסיים במ"ש "אשור שבט אפי", הם רק המקל, הקב"ה מחליט אם להכות או לא.
וממילא, אם לאחר מכן המחבלים המשוחררים חוזרים להזיק לעם ישראל, הסיבה האחרונה היא משום שהקשבנו לגדול"י וביצענו עסקה ע"פ דעת תורה שזה רצון ה', אדרבה, נלע"ד שסיבה אשרית יכולה להיות הפקפוק בהחלטת גדול"י (כמובן בעטיפה של "אני רק רוצה להבין" ,"תורה היא וללמוד אני צריך" וכדו' הכל לשם שמיים), ואוירת ה"כוחי ועוצם ידי" המחלחלת אט אט לתוך מחנה יראי ה' לצערינו.
(נ"ב. בעבר כוניתי "ישבב", אך העירוני להחליף את הכינוי מסיבות השנויות במחלוקת, נו נו...)
בפשוטו דברי הגרש''ז מחודשים ומופלאים
ולול''ד היה אפש''ל שאם כעת יש מלחמה ויש חשש פיקו''נ הרי הוא יוצא משם ורק כשאין פיקו''נ רק אין שר צבא לישראל בזה אינו יוצא.
 
שמעו נא רבותי דיינים מומחים
איני בא להכריע בין החברים באשכול זה ההרים הגבוהים (שלפעמים הם סכ"ה מחסה לשפנים...נעבך)
רק הארה אחת מהגרש"ז אוירבך שזכיתי להיות תלמיד תלמידיו, שיכולה להפיג קצת את המתח המיותר.
בזמן הכרעת גדול"י לשחרור מחבלים בזמן מבצע אנטבה, שאלו את הגרש"ז שאלות מדאיגות בסגנון המובאות לעיל (אני יודע שכאן מדובר בעסקה שונה וכו' וכו', אין צורך לקפוץ, קחו את עצם העניין) הגרש"ז ענה כך:
במסכת מכות מובא שרוצח בשוגג אינו יוצא מעיר המקלט אפילו כל ישראל זקוקים לו כיואב בן צרויה, ונשאלת השאלה הרי זה פיקוח נפש! הרי לא נמצא רמטכ"ל ברמה זו שיוכל לנהל את המלחמות כיואב, ולמה שפיקו"נ לא ידחה את איסור היציאה מעיר המקלט כמו את כל שאר התורה?
ענה הגרש"ז שהיות וזה רצון ה', ודאי לא יצא מזה דבר רע, אף שזה מפחיד ומסוכן, מ"מ רצון ה' שיואב יישאר בעיר המקלט ורמטכ"ל פחות מקצועי ינהיג את הצבא (העיקר לא כמו זה עכשיו), וע"י זה ינצחו במלחמה, ואדרבה- אם יואב יצא כנגד רצון ה', זה רק יזיק לביטחון עם ישראל. וה"ה כאן, אם הכרעת גדול"י היא העסקה הנוכחית והיא דעת תורה, זה הכי טוב לביטחון המדינה, ואדרבה אם לא נבצע את העסקה ע"פ דעת תורה שהיא רצון ה', זו תהיה הסכנה האמיתית. כי "לא בחיל ולא בכח כי אם ברוחי אמר ה' ". וסיים במ"ש "אשור שבט אפי", הם רק המקל, הקב"ה מחליט אם להכות או לא.
וממילא, אם לאחר מכן המחבלים המשוחררים חוזרים להזיק לעם ישראל, הסיבה האחרונה היא משום שהקשבנו לגדול"י וביצענו עסקה ע"פ דעת תורה שזה רצון ה', אדרבה, נלע"ד שסיבה אשרית יכולה להיות הפקפוק בהחלטת גדול"י (כמובן בעטיפה של "אני רק רוצה להבין" ,"תורה היא וללמוד אני צריך" וכדו' הכל לשם שמיים), ואוירת ה"כוחי ועוצם ידי" המחלחלת אט אט לתוך מחנה יראי ה' לצערינו.
(נ"ב. בעבר כוניתי "ישבב", אך העירוני להחליף את הכינוי מסיבות השנויות במחלוקת, נו נו...)
הנידון כאן הוא האם זו דעת התורה, כי הרי יש רבנים שאומרים שאין כך דעת התורה.
 
שמעו נא רבותי דיינים מומחים
איני בא להכריע בין החברים באשכול זה ההרים הגבוהים (שלפעמים הם סכ"ה מחסה לשפנים...נעבך)
רק הארה אחת מהגרש"ז אוירבך שזכיתי להיות תלמיד תלמידיו, שיכולה להפיג קצת את המתח המיותר.
בזמן הכרעת גדול"י לשחרור מחבלים בזמן מבצע אנטבה, שאלו את הגרש"ז שאלות מדאיגות בסגנון המובאות לעיל (אני יודע שכאן מדובר בעסקה שונה וכו' וכו', אין צורך לקפוץ, קחו את עצם העניין) הגרש"ז ענה כך:
במסכת מכות מובא שרוצח בשוגג אינו יוצא מעיר המקלט אפילו כל ישראל זקוקים לו כיואב בן צרויה, ונשאלת השאלה הרי זה פיקוח נפש! הרי לא נמצא רמטכ"ל ברמה זו שיוכל לנהל את המלחמות כיואב, ולמה שפיקו"נ לא ידחה את איסור היציאה מעיר המקלט כמו את כל שאר התורה?
ענה הגרש"ז שהיות וזה רצון ה', ודאי לא יצא מזה דבר רע, אף שזה מפחיד ומסוכן, מ"מ רצון ה' שיואב יישאר בעיר המקלט ורמטכ"ל פחות מקצועי ינהיג את הצבא (העיקר לא כמו זה עכשיו), וע"י זה ינצחו במלחמה, ואדרבה- אם יואב יצא כנגד רצון ה', זה רק יזיק לביטחון עם ישראל. וה"ה כאן, אם הכרעת גדול"י היא העסקה הנוכחית והיא דעת תורה, זה הכי טוב לביטחון המדינה, ואדרבה אם לא נבצע את העסקה ע"פ דעת תורה שהיא רצון ה', זו תהיה הסכנה האמיתית. כי "לא בחיל ולא בכח כי אם ברוחי אמר ה' ". וסיים במ"ש "אשור שבט אפי", הם רק המקל, הקב"ה מחליט אם להכות או לא.
וממילא, אם לאחר מכן המחבלים המשוחררים חוזרים להזיק לעם ישראל, הסיבה האחרונה היא משום שהקשבנו לגדול"י וביצענו עסקה ע"פ דעת תורה שזה רצון ה', אדרבה, נלע"ד שסיבה אשרית יכולה להיות הפקפוק בהחלטת גדול"י (כמובן בעטיפה של "אני רק רוצה להבין" ,"תורה היא וללמוד אני צריך" וכדו' הכל לשם שמיים), ואוירת ה"כוחי ועוצם ידי" המחלחלת אט אט לתוך מחנה יראי ה' לצערינו.
(נ"ב. בעבר כוניתי "ישבב", אך העירוני להחליף את הכינוי מסיבות השנויות במחלוקת, נו נו...)
קודם כל, חבל ביותר שאתה דן לכף חובה,ותולה שאנחנו שואלים מתוך פקפוק או כוחי ועוצם ידי, ומבטל במחי יד את עיקר העיקרים לנו ה"מחסה לשפנים" - החובה לשאול ולהבין את דברי רבותינו,סברותיהם ומקורותיהם. אני יודע שאין לי בדל של תחושת התנשאות על גדולי הדור,ובדיוק כמו שאני לומד גמרא ולפום ריהטא היא לא נראית לי הגיונית,אז אני ניגש לרב ושואל אותו מה לא הבנתי - אז כך גם כאן. אוי ואבוי לרב שיגש אליו תלמיד ויבקש ממנו הסבר בגמרא,והרב יגיד לו "אתה שואל כי אתה מתנשא על האמוראים,איפה האמונת חכמים שלך??" במקום פשוט להראות לתלמיד איפה הוא שגה בהבנתו ואז יראה לו כיצד הגמרא מובנת להפליא.
יהדות זו לא נצרות או כת ,אצלנו זה מצווה וחובה לשאול ולהבין.
תן לי מקור אחד שממנו מוכח שאסור לשאול ולהבין סברא של החלטת רב מסויים,גדול ככל שיהיה.

כמו כן,לא שמעתי שהרב אוירבך זיע"א אמר כך, אבל בכל מקרה- כמו שאמרנו לעיל,האמת אהובה מהכל, ואי אפשר להתעלם ממנה כי זה לא נוח לנו להכיר בה - ההחלטה על עסקת שליט בה שוחרר סינוואר ימ"ש הזיקה לביטחון ישראל נזק אדיר כמו שלא היה מאז השואה. זו המציאות,מה יש להתווכח איתה?
לכן או שהוא לא אמר כך בדיוק, או שלא הבנו את כוונתו, או שבאמת כנראה שבעסקת שליט,כמו בזו הנוכחית, לא הייתה דעה אחידה בין גדולי התורה, וממילא דברי הרב לא תקפים שם(כמו שהרב יעקב יוסף זצל היה נגד מובהק, ועוד רבים וטובים) ואם רב אחד או שתיים או אפילו עשרה בעד דעה מסויימת, זה לא אומר שזו דעת התורה, כי יש גם גדולים אחרים שלא בעדה.
 
חזור
חלק עליון