"לשחרר את החטופים עכשיו - פיקוח נפש"?!

אני מקווה שאני טועה ואם כן מחילה, אבל לפום ריהטא יש פה דוגמא נפלאה כמה קל ליפול לדמגוגיה הפשוטה של השמאל..
הרי במפורש כתוב פה "הסכם אחראי באופן שלא יחזיר את איום החמאס מעזה"
מה בין זה לבין ההוראה "להסכים לכל מה שהחמאס יבקש"?

המכתב הזה הוא בדיוק שביל הזהב- להראות שיש שיטה שלא אומרים "ילכו החטופים כפרה ולא אכפת מהם ח"ו. ודאי,אם זו עסקה סבירה,נניח מחבל תמורת חטוף,או עסקה שלא כוללת נסיגה משטחים שעלו בדם חיילים יקרים ולא תאפשר שיקום הרצועה(בסגנון העסקה הדי טובה שהייתה קצת אחרי המלחמה וחזרו הרבה נשים וילדים) אנחנו נשמח לקבלה! החטופים חשובים! אבל כמו כל דבר- בהיגיון , לא באיבוד עשתונות
 
הרי הוא שטר ושוברו בצדו.
לפי התנאים המוזכרים בפנים אין שייך להגיע לעסקה.
וכנראה כוונתם לרוצץ את הנחש החמאסי הנאצי מעולל ועד יונק ללא רחמים.
הקדמתי אותי בשעה קלה..

זה פשוט מדהים לראות איך מרוב שהשמאל מסנדל את התקשורת ואת השיח, אפשר לראות בפירוש "הסכם אחראי" אבל עצם זה שמופיע המילה "הסכם" , המוח כבר לא מבחין כלל בין זה לבין "להסכים לכל עסקה בכל מחיר הכל כולל הכל" !!
 
מרן זצ"ל או מרן שליט"א?
לא מסכים עם מרן שליט"א
אבל מסכים מאד עם מרן זצ"ל
ואם תשאל, הרי זה סתירה מיניה וביה?
הוא מסביר לפחות עשרה הבדלים בין תשובת היביע אומר במעשה אנטבה שהתיר לעסקה כיום שבה גם מרן זצ"ל יודה לאסור
האמת היא שיש לו טענות חזקות ביותר!
שצ"ע מה ישיב עליהם מרן שליט"א?
גם בסרטון שפורסם לאחרונה ע"י מורשת מרן שמרן שליט"א מתייחס לזה, ותקף אברך שחלק עליו וכו', הרב לא מתייחס לגופם של דברים, ורק מצטט את היביע אומר המפורסם... אבל זה גופא הנידון, אם שייך לדמות זאת למש"כ ביבי"א...?!!
רק להבהיר: שבודאי מרן שליט"א ברוחב דעתו ועומק בינתו מכריע בשאלות החמורות ביותר, ורק בתור תלמידים מנסים לזכות להבין דעתו הרחבה...

אגב,אני מכירו (את הרב בארי) כת"ח מופלג מאד, והוא ידידנו ואהובנו שנים רבות, דיין מובהק הרבה שנים (ראב"ד דרכי משפט וראש כולל וכו ומחבר ספרים רבים)
מחילה מחילה מכת"ר.
כמה תשובות בדבר.
ראשית הנני לגלות שגם אני מכיר באופן אישי, את כמה"ר רבי שלמה בארי, רבות בשנים, ויש לנו ידידות עמוקה וגדולה עד למאוד.
אך עם זאת, חושבני שלגשת לנושא כה זעיר ורגיש. הרשות נתונה אך לגדו"י. (מה גם שלהם יש את התמונה מלאה, מה שאין להגרש"ב). האמנם מדובר בנושא הלכתי טהור, עם זאת נדרשת כאן אחריות גדולה מאוד לגשת לפסקים מעין נושאים אלו. ודו"ק.

והנה מה שכת"ר טען, שהוא מאוד מסכים עם מרן זיע"א. אין זה נכון.
ואצטט לך לשונו עמ' שפו ד"ה זאת ועוד: זאת ועוד, כל הפוסקים שדנו והתפלפלו באריכות בענין פדיון שבויים תמורת מחבלים, בעיקר מגמרא גיטין הנ"ל, שאין פודין את השבוי יותר מכדי דמיו, והעלו צדדים לכאן ולכאן, והסיקו שיש להתיר לבצע העסקה באופן שזה כדי דמיו או באופן של חשש סכנה ודאית לחטופים, וכמו שאכתוב לקמן. (א.ה. אחד מהם הלא הוא מרן עט"ר זיע"א). לעניות דעתי אפשר שאין כלל לדמות ולהסיק מסקנות מגמרא זו לנדון דידן, שהלא בגמרא שם דברו רק על ממון תמורת שבויים יהודים, וכלל לא דברו מעין עסקאות כאלו, של שחרור מחבלים ארורים.
ועי"ע בסמוך אות ה', שכתב זאת בסכינא חריפא יותר (ומפאת האריכות לא אעתיק כל דבריו, רק סיום הקטע): ולכן העולה לדינא, שאף בפדיון שבוי יהודי, מול מחבל אחד, אין זה נחשב לכדי דמיו, הואיל ושחרור רוצחים שחוזרים לפגע, הם הרבה יותר מכדי דמיו בכל אופן, ופשוט! עכ"ל (כולל הסימן קריאה).
עתה נחזה עין בעין, שהוא חולק להדיא על מרן זיע"א (גם על מבצע אנטבה, ובכלל זאת גם על העסקה דנן). ואחר בקשת הס"ר מאת הגרש"ב, אני תמה עליו מאוד, וכי עלה על דעתו, שמרן זיע"א לא ידע שהגמרא דיברה על ממון ולא נפש, מצחיק ומגוחך, ידע וידע ועם זאת דימה מכח סברתו וידיעתו הרחבה בים הפוסקים. אתמהה!!!
ועי"ע שם באות ו', שכתב להתמיה ע"ז מרמב"ם מפורש. וגם כאן אני עומד ותמה תמיהה רבתי על הגרש"ב, מה נראה לו, שמרן לא ידע רמב"ם זה??? שוב אתמהה!!!!

הן אמת שבעמוד שצו ד"ה לכן, כתב שאין אצלו שום ספק, שהאידנא גם מרן זיע"א היה מודה שאין לעשות העסקה בשופ אופנים. כיעו"ש בדבריו. אך זה יושב לו, בודאי, גם על מה שלדעתו, גם בזמן מבצע אנטבה אין היתר לשחרר מחבלים. דו"ק.

אגב, מה שכבודו כתב, שהגרש"ב הביא לפחות עשרה הבדלים בין תשובת היבי"א לנדו"ד. הנה המעיין יראה שלא הביא אלא חמשה חילוקים. והמעיין יותר יראה שהחילוקים שכתב, כלל לא מחוורים. ותן לחכם ויחכם עוד.

לסיכום: ודאי שהפסק שהעלה שם, הוא חולק על מרן זיע"א להדיא, וכנ"ל, אלא שטוען שבעסקה דנן, יש מקום יותר לאסור לפי דעתו.
 
מחילה מחילה מכת"ר.
כמה תשובות בדבר.
ראשית הנני לגלות שגם אני מכיר באופן אישי, את כמה"ר רבי שלמה בארי, רבות בשנים, ויש לנו ידידות עמוקה וגדולה עד למאוד.
אך עם זאת, חושבני שלגשת לנושא כה זעיר ורגיש. הרשות נתונה אך לגדו"י. (מה גם שלהם יש את התמונה מלאה, מה שאין להגרש"ב). האמנם מדובר בנושא הלכתי טהור, עם זאת נדרשת כאן אחריות גדולה מאוד לגשת לפסקים מעין נושאים אלו. ודו"ק
(אני לא מתכוון לתקוף אם אני נשמע תקיף,אני באמת שואל מסקרנות ורצון לדעת):
א. לא בטוח שלגדולי ישראל יש את התמונה המלאה,אינני יודע אם השב"כ וכו' מסרו מידע רגיש לרבנים(ואני לא בא להוריד בזה מגדולי הדור. פשוט המציאות היא שהממשלה חילונית ולא כל דובר עובר אליהם)
חוץ מזה,להגיד שיש איזשהוא דין תורני שרק לגדולי ישראל מותר לחוות דעת, זה חידוש עבורי. יש דוגמא ומקור לדברים?(ולא מתקופה שהיה בה סנהדרין,כי מובן לכולם שהדבר שונה)
דבר שלישי,מי יגדיר מי גדולי ישראל? לכל אחד יש את הגדול שלו
.

והנה מה שכת"ר טען, שהוא מאוד מסכים עם מרן זיע"א. אין זה נכון.
ואצטט לך לשונו עמ' שפו ד"ה זאת ועוד: זאת ועוד, כל הפוסקים שדנו והתפלפלו באריכות בענין פדיון שבויים תמורת מחבלים, בעיקר מגמרא גיטין הנ"ל, שאין פודין את השבוי יותר מכדי דמיו, והעלו צדדים לכאן ולכאן, והסיקו שיש להתיר לבצע העסקה באופן שזה כדי דמיו או באופן של חשש סכנה ודאית לחטופים, וכמו שאכתוב לקמן. (א.ה. אחד מהם הלא הוא מרן עט"ר זיע"א). לעניות דעתי אפשר שאין כלל לדמות ולהסיק מסקנות מגמרא זו לנדון דידן, שהלא בגמרא שם דברו רק על ממון תמורת שבויים יהודים, וכלל לא דברו מעין עסקאות כאלו, של שחרור מחבלים ארורים.
ועי"ע בסמוך אות ה', שכתב זאת בסכינא חריפא יותר (ומפאת האריכות לא אעתיק כל דבריו, רק סיום הקטע): ולכן העולה לדינא, שאף בפדיון שבוי יהודי, מול מחבל אחד, אין זה נחשב לכדי דמיו, הואיל ושחרור רוצחים שחוזרים לפגע, הם הרבה יותר מכדי דמיו בכל אופן, ופשוט! עכ"ל (כולל הסימן קריאה).
עתה נחזה עין בעין, שהוא חולק להדיא על מרן זיע"א (גם על מבצע אנטבה, ובכלל זאת גם על העסקה דנן). ואחר בקשת הס"ר מאת הגרש"ב, אני תמה עליו מאוד, וכי עלה על דעתו, שמרן זיע"א לא ידע שהגמרא דיברה על ממון ולא נפש, מצחיק ומגוחך, ידע וידע ועם זאת דימה מכח סברתו וידיעתו הרחבה בים הפוסקים. אתמהה!!!
גם בזה אני מתלבט מאוד- מרן הוא עטרת ראשנו,אבל האם לשיטתך אסור לחשוב אחרת ממנו? האם התורה לא מונחת בקרן זווית אלא רק למרן מותר להחליט מה דעת התורה?
האם מרן בעצמו לא חזר בו בהלכה בעניין מדיני,בהסכמי אוסלו?
ואני לא בא ח"ו להוריד ממרן ח"ו. הוא הגדול שבגדולים ואין צורך להאריך. אני באמת ובתמים רוצה לחדד את ההבנה שלי, אולי מה שאני אוחז הוא לא לפי שיטת תלמידי מרן באמת, ואסור לחשוב אחרת לעולם ממרן זצל/מרן שליטא,גם אם נראה שהמציאות הוכיחה

ועי"ע שם באות ו', שכתב להתמיה ע"ז מרמב"ם מפורש. וגם כאן אני עומד ותמה תמיהה רבתי על הגרש"ב, מה נראה לו, שמרן לא ידע רמב"ם זה??? שוב אתמהה!!!!

הן אמת שבעמוד שצו ד"ה לכן, כתב שאין אצלו שום ספק, שהאידנא גם מרן זיע"א היה מודה שאין לעשות העסקה בשופ אופנים. כיעו"ש בדבריו. אך זה יושב לו, בודאי, גם על מה שלדעתו, גם בזמן מבצע אנטבה אין היתר לשחרר מחבלים. דו"ק.

אגב, מה שכבודו כתב, שהגרש"ב הביא לפחות עשרה הבדלים בין תשובת היבי"א לנדו"ד. הנה המעיין יראה שלא הביא אלא חמשה חילוקים. והמעיין יותר יראה שהחילוקים שכתב, כלל לא מחוורים. ותן לחכם ויחכם עוד.
מחוור או לא, חמישה או מאה, מספיק החילוק שהאדם הכי פשוט בעולם יגיד - שם היה בניסיון,נסיינו מהלך כזה, כאן זה לאחר מעשה ורואים שהניסוי לא צלח כלל(עיין יחס מרן לאוסלו לעומת ההתנקות ותיווכח שזה אחד לאחד מילותיו שלו,מה גרם לו לחזור בו) למה צריך חילוקים נוספים?
 
(אני לא מתכוון לתקוף אם אני נשמע תקיף,אני באמת שואל מסקרנות ורצון לדעת):
ג"א, ובכן:
א. לא בטוח שלגדולי ישראל יש את התמונה המלאה,אינני יודע אם השב"כ וכו' מסרו מידע רגיש לרבנים(ואני לא בא להוריד בזה מגדולי הדור. פשוט המציאות היא שהממשלה חילונית ולא כל דובר עובר אליהם)
חוץ מזה,להגיד שיש איזשהוא דין תורני שרק לגדולי ישראל מותר לחוות דעת, זה חידוש עבורי. יש דוגמא ומקור לדברים?(ולא מתקופה שהיה בה סנהדרין,כי מובן לכולם שהדבר שונה)
דבר שלישי,מי יגדיר מי גדולי ישראל? לכל אחד יש את הגדול שלו
יורשה לי לא לענות ע"ז.
גם בזה אני מתלבט מאוד- מרן הוא עטרת ראשנו,אבל האם לשיטתך אסור לחשוב אחרת ממנו? האם התורה לא מונחת בקרן זווית אלא רק למרן מותר להחליט מה דעת התורה?
האם מרן בעצמו לא חזר בו בהלכה בעניין מדיני,בהסכמי אוסלו?
ואני לא בא ח"ו להוריד ממרן ח"ו. הוא הגדול שבגדולים ואין צורך להאריך. אני באמת ובתמים רוצה לחדד את ההבנה שלי, אולי מה שאני אוחז הוא לא לפי שיטת תלמידי מרן באמת, ואסור לחשוב אחרת לעולם ממרן זצל/מרן שליטא,גם אם נראה שהמציאות הוכיחה
דבריך מהבל ימעטו. יש בכל מה שכתבת כאן, חלק הקשור להודעתי. מוזר מאוד.
(אני לא מתכוון לתקוף אם אני נשמע תקיף): גא"מ
מחוור או לא, חמישה או מאה, מספיק החילוק שהאדם הכי פשוט בעולם יגיד - שם היה בניסיון,נסיינו מהלך כזה, כאן זה לאחר מעשה ורואים שהניסוי לא צלח כלל(עיין יחס מרן לאוסלו לעומת ההתנקות ותיווכח שזה אחד לאחד מילותיו שלו,מה גרם לו לחזור בו) למה צריך חילוקים נוספים?
לא כתבתי סוף דברי, אלא ליתר דיוק של המושג. כי כן דרך האנשים לכתוב בתוספת נופך להשמין את טענת המשיג, וע"ז כתבתי שלא דק. אבל ודאי שאם יש חילוק אחד חזק המחלק הוא חילוק.

שאלו למעלה אם הוא חולק על מרן זיע"א או מסכים עמו. וע"ז כתבתי שהוא ודאי חולק.
אם מותר לחלוק או לא. לא כתבתי מידי. תעיין שוב.
בהצלחה רבתי.
 
ג"א, ובכן:

יורשה לי לא לענות ע"ז.
למה לא? האם ממשלת ישראל משתפת בכל החומרים הבטחוניים הרגישים את גדולי ישראל?(לי נראה שלא,והלוואי שאני טועה). ואם יש לך מקור שיש דברים שבהם רק גדולי ישראל יכולים לחוות דעתם(לאחר הסנהדרין) אני באמת אשמח לקבל וללמוד משהו חדש. ואולי יש לך גם מקור מי ומה מגדיר מי ברמה שיכול לחוות דעתו בסוגיות כאלו,ומי לא
דבריך מהבל ימעטו. יש בכל מה שכתבת כאן, חלק הקשור להודעתי. מוזר מאוד.
למה מהבל ימעטו? ואיזה דברי?אני לא מדבר(וקובע), אני שואל - האם זו הדרך של תלמידי מרן,שאסור לאף אחד אחר לחוות דעה שונה בכל מצב? אין פה שום דיבור או אמירה(אם אתה קורא את זה בנוסח כועס אז לכאורה יש,ולכן ציינתי שאני לא מדבר בתקיפות אלא שואל בנימת שאלה גמורה רק כדי להבין)
לא כתבתי סוף דברי, אלא ליתר דיוק של המושג. כי כן דרך האנשים לכתוב בתוספת נופך להשמין את טענת המשיג, וע"ז כתבתי שלא דק. אבל ודאי שאם יש חילוק אחד חזק המחלק הוא חילוק.
אם כך 100%
שאלו למעלה אם הוא חולק על מרן זיע"א או מסכים עמו. וע"ז כתבתי שהוא ודאי חולק.
אם כך בזה מובן 100%

כמו כן, לא זכיתי להבין למה גא"מ(אם הכוונה שלכאורה בעניין למה צריך 10 חילוקים הייתי תקיף למרות שאמרתי שאני לא, אז מה שאמרתי שאני לא תקיף התכוונתי לרישא של דבריי בעניין השאלות מה דרך ההשקפה לשיטת תלמידי מרן על מי שיצא לו אחרת לאחר העיון. לא לעניין הסיפא והחילוקים, שם אני באמת שואל בתמיה רבתי. ,אשמח להסבר,אפשר גם בפרטי אם תרצה)
 
נערך לאחרונה:
למה לא? האם ממשלת ישראל משתפת בכל החומרים הבטחוניים הרגישים את גדולי ישראל?(לי נראה שלא,והלוואי שאני טועה). ואם יש לך מקור שיש דברים שבהם רק גדולי ישראל יכולים לחוות דעתם(לאחר הסנהדרין) אני באמת אשמח לקבל וללמוד משהו חדש. ואולי יש לך גם מקור מי ומה מגדיר מי ברמה שיכול לחוות דעתו בסוגיות כאלו,ומי לא

למה מהבל ימעטו? ואיזה דברי?אני לא מדבר(וקובע), אני שואל - האם זו הדרך של תלמידי מרן,שאסור לאף אחד אחר לחוות דעה שונה בכל מצב? אין פה שום דיבור או אמירה(אם אתה קורא את זה בנוסח כועס אז לכאורה יש,ולכן ציינתי שאני לא מדבר בתקיפות אלא שואל בנימת שאלה גמורה רק כדי להבין)

אם כך 100%

אם כך בזה מובן 100%

כמו כן, לא זכיתי להבין למה גא"מ(אם הכוונה שלכאורה בעניין למה צריך 10 חילוקים הייתי תקיף למרות שאמרתי שאני לא, אז מה שאמרתי שאני לא תקיף התכוונתי לרישא של דבריי בעניין השאלות מה דרך ההשקפה לשיטת תלמידי מרן על מי שיצא לו אחרת לאחר העיון. לא לעניין הסיפא והחילוקים, שם אני באמת שואל בתמיה רבתי. ,אשמח להסבר,אפשר גם בפרטי אם תרצה)
לא מבין מה אתה רוצה.
אם מפריע לך משהו, באמת תכתוב בפרטי.
לי לא מפריע כלום.
בהצלחה.

כל שניה כותב, אם כך אז 100 אחוז.
מה זה "אם" כך. הלא הוא כך.
 
לא מבין מה אתה רוצה.
אם מפריע לך משהו, באמת תכתוב בפרטי.
לי לא מפריע כלום.
בהצלחה.

כל שניה כותב, אם כך אז 100 אחוז.
מה זה "אם" כך. הלא הוא כך.

אני כאן כדי לדון ברוח טובה, נראה מסגנון הכתיבה שלך(קצת קשה להעריך כי זה לא בע"פ לכן מחילה אם חשדתי בכשרים) שאתה קצת בגישה שלילית , אז הכל טוב, שתהיה לך שנה טובה ומתוקה וכל הטוב!
 
אני כאן כדי לדון ברוח טובה, נראה מסגנון הכתיבה שלך(קצת קשה להעריך כי זה לא בע"פ לכן מחילה אם חשדתי בכשרים) שאתה קצת בגישה שלילית , אז הכל טוב, שתהיה לך שנה טובה ומתוקה וכל הטוב!
ממש לא, חלילה לי מעשות זאת.
וכבר הדגשתי (במכוון) :
(אני לא מתכוון לתקוף גם אם אני נשמע תקיף):
 
ממש לא, חלילה לי מעשות זאת.
וכבר הדגשתי (במכוון) :
בסדדר גמור, אני שמח
ובכל זאת,אם לאחר כל מה שכתבתי ושאלתי במפורש בשפה ברורה אתה "עדיין לא מבין מה אני רוצה" אז כנראה שיש פער בתקשורת כאן ולכן לא אמשיך את הדיון איתך אישית. שתהיה לך שנה מבורכת ר' ישראל היקר !
 
ואחר בקשת הס"ר מאת הגרש"ב, אני תמה עליו מאוד, וכי עלה על דעתו, שמרן זיע"א לא ידע שהגמרא דיברה על ממון ולא נפש, מצחיק ומגוחך, ידע וידע ועם זאת דימה מכח סברתו וידיעתו הרחבה בים הפוסקים. אתמהה!!!
אני מגיב אחרי שאני מיואש הרבה זמן מלהוציא איזו תועלת מהאשכול. אבל היום ניסיתי ואני מיד מתייאש שוב.
תגיד לי אתה באמת לא מבין או שאתה עושה את עצמך כזה?
יש 'נכס' מדיני שיש לנו שבויים ששיכים לצד שכנגד. זה 'נכס' כי זה כח והרתעה [על דרך אסדת כריש ששווה הרבה כסף].
כל זה בערבים סתם שממלאים את בתי הכלא [כ"י] וכיום אין בהם חשש אלא שהם טכנית שייכים לארגוני הטרור וזה קלף מיקוח טוב.
על זה מרן זיע"א דיבר.
כלומר, כשאני דן לשחרר עצורים מהכלא מתוך הנחה שהם לא יחזרו לטרור, זה נקרא שאני דן על שחרור של 'עבדים' 'נכסים' או - 'ממון', תקרא לזה איך שתרצה.
אבל כשאני מדבר על מי שיחזרו לטרור, זה לא! זה כל החילוק של מהרש"ב.
מקוה שהובנתי.
מרן זיע"א סמך על כך שכשהערבים ישוחררו הם יהיו 'נכסים' ולא יחזרו לשורות הלוחמים בנו שזה 'נפש'.
אחרי זה ראיתי את זה
לא מבין מה אתה רוצה.
אם מפריע לך משהו, באמת תכתוב בפרטי.
לי לא מפריע כלום.
בהצלחה.
אז באמת לא נראה שיהיה לי תועלת בדברים. אבל חבל לי למחוק אחרי שכתבתי הכל. חבל כי בהתחלה עשית רושם ענייני, ופתאום קפץ לך ה'כת' שאתה שרוי בה. צא מהסרט, אני מעריך את מרן פי אלף ממך, דוקא בגלל שאני קורא אותו בעין ביקורתית [כמו שאני קורא תוס' וריטב"א - לפני שתרצח אותי על הביטוי] ורואה את הגאונות בכל ספריו.
אני רק יוסיף קצת יותר מידידנו הרב amit26@, אצלינו בתורה, אין גם נושא שמיועד רק לסנהדרין [בלי קשר לויכוח שלי מקודם על מקרה שבי"ד טועים] גם אם ננקוט שההכרעה מסורה רק לבי"ד, ח"ו לטעון שאנחנו לא יכולים ללמוד את הדברים ואפילו לחוות בפני הבי"ד דעה.
מרגע לרגע אני מרגיש יותר שהאוירה כאן אצל חלק מהחברים היא ככת ממש, וזה דוקא מחשיד מאד.
נקוה שלאחרים זה יביא תועלת.
 
אני מגיב אחרי שאני מיואש הרבה זמן מלהוציא איזו תועלת מהאשכול. אבל היום ניסיתי ואני מיד מתייאש שוב.
תגיד לי אתה באמת לא מבין או שאתה עושה את עצמך כזה?
יש 'נכס' מדיני שיש לנו שבויים ששיכים לצד שכנגד. זה 'נכס' כי זה כח והרתעה [על דרך אסדת כריש ששווה הרבה כסף].
כל זה בערבים סתם שממלאים את בתי הכלא [כ"י] וכיום אין בהם חשש אלא שהם טכנית שייכים לארגוני הטרור וזה קלף מיקוח טוב.
על זה מרן זיע"א דיבר.
כלומר, כשאני דן לשחרר עצורים מהכלא מתוך הנחה שהם לא יחזרו לטרור, זה נקרא שאני דן על שחרור של 'עבדים' 'נכסים' או - 'ממון', תקרא לזה איך שתרצה.
אבל כשאני מדבר על מי שיחזרו לטרור, זה לא! זה כל החילוק של מהרש"ב.
מקוה שהובנתי.
מרן זיע"א סמך על כך שכשהערבים ישוחררו הם יהיו 'נכסים' ולא יחזרו לשורות הלוחמים בנו שזה 'נפש'.
אחרי זה ראיתי את זה

אז באמת לא נראה שיהיה לי תועלת בדברים. אבל חבל לי למחוק אחרי שכתבתי הכל. חבל כי בהתחלה עשית רושם ענייני, ופתאום קפץ לך ה'כת' שאתה שרוי בה. צא מהסרט, אני מעריך את מרן פי אלף ממך, דוקא בגלל שאני קורא אותו בעין ביקורתית [כמו שאני קורא תוס' וריטב"א - לפני שתרצח אותי על הביטוי] ורואה את הגאונות בכל ספריו.
אני רק יוסיף קצת יותר מידידנו הרב amit26@, אצלינו בתורה, אין גם נושא שמיועד רק לסנהדרין [בלי קשר לויכוח שלי מקודם על מקרה שבי"ד טועים] גם אם ננקוט שההכרעה מסורה רק לבי"ד, ח"ו לטעון שאנחנו לא יכולים ללמוד את הדברים ואפילו לחוות בפני הבי"ד דעה.
מרגע לרגע אני מרגיש יותר שהאוירה כאן אצל חלק מהחברים היא ככת ממש, וזה דוקא מחשיד מאד.
נקוה שלאחרים זה יביא תועלת.
אתה ממש ביטאת בצורה מדוייקת את כל ההרגשה הלא נעימה שהצטברה לי בבטן יותר ויותר לכל אורך האשכול.. יישר כוח עצום על הדברים , לא הייתה אפשרות לנסח זאת טוב יותר.
 
ואחר בקשת הס"ר מאת הגרש"ב, אני תמה עליו מאוד, וכי עלה על דעתו, שמרן זיע"א לא ידע שהגמרא דיברה על ממון ולא נפש, מצחיק ומגוחך, ידע וידע ועם זאת דימה מכח סברתו וידיעתו הרחבה בים הפוסקים. אתמהה!!!
ועי"ע שם באות ו', שכתב להתמיה ע"ז מרמב"ם מפורש. וגם כאן אני עומד ותמה תמיהה רבתי על הגרש"ב, מה נראה לו, שמרן לא ידע רמב"ם זה??? שוב אתמהה!!!!
מה אתה עונה על ב' טענות אלו?
 
אני מגיב אחרי שאני מיואש הרבה זמן מלהוציא איזו תועלת מהאשכול. אבל היום ניסיתי ואני מיד מתייאש שוב.
תגיד לי אתה באמת לא מבין או שאתה עושה את עצמך כזה?
יש 'נכס' מדיני שיש לנו שבויים ששיכים לצד שכנגד. זה 'נכס' כי זה כח והרתעה [על דרך אסדת כריש ששווה הרבה כסף].
כל זה בערבים סתם שממלאים את בתי הכלא [כ"י] וכיום אין בהם חשש אלא שהם טכנית שייכים לארגוני הטרור וזה קלף מיקוח טוב.
על זה מרן זיע"א דיבר.
כלומר, כשאני דן לשחרר עצורים מהכלא מתוך הנחה שהם לא יחזרו לטרור, זה נקרא שאני דן על שחרור של 'עבדים' 'נכסים' או - 'ממון', תקרא לזה איך שתרצה.
אבל כשאני מדבר על מי שיחזרו לטרור, זה לא! זה כל החילוק של מהרש"ב.
מקוה שהובנתי.
מרן זיע"א סמך על כך שכשהערבים ישוחררו הם יהיו 'נכסים' ולא יחזרו לשורות הלוחמים בנו שזה 'נפש'.
אחרי זה ראיתי את זה
התבלטתי אם לענות לך. אך לאחר מחשבה, אענה בקצרה (רק אבקש להגיב עניינית בלבד)
נשמע מבין שורותיך שלא קראת את התשובה של הגרש"ב, נכון?!
אז למה אתה עונה על דברים שלא ראית בפנים.
ובכן, אם אכן ראית, תגדל תמיהתי עליך, אחה"מ, כי שם בתשובתו הוא תמה על מרן על העסקה דאז, ומכח זה חלק עליו. תעיין שם טוב, ותווכח לראות כך. מה שכבודו טוען, יכול להיות טענה יפה ואולי גם לא, זה לא הענין. רק אני הגבתי על מה שאחד החברים כאן כתב שהגרש"ב מסכים ממש עם מרן זיע"א ורק חולק על מרן שליט"א, וע"ז בלבד כתבתי שאי"ז נכון כלל, כפי שיראה "כל רואה". נתון כפי שיעו"ש.
אחר הדברים האלה תקרא שוב את הודעתך, ותראה שכתבת לאדם הלא נכון. כי מבין דבריך ניכר שהבנת ממני דברים שלא כתבתי.

לגבי שאר טענותיך, מי "מעריך" (מדקדק בדבריו. כצ"ל !) את מרן יותר או פחות, יורשה לי לא להכנס לפינות אלו.
ובכן, לגבי הטענה הג', ודאי שיש רשות לכל אחד לענות חלקו בתורה בכל נושא שיהיה. אך יש להביע דעה ויש להביע דעה. (ע' ערך הסרטונים שהופצו, ושנאמרו בכמה מקומות).

ולסיום. דע לך שהגרש"ב הוא ת"ח אמיתי, וכפי שכתבתי אנו בידידות עמוקת שנים, ועודנה, ובקשר יומיומי. ואם זאת כתבתי מה שהפריע לי אחר שאני מכיר מקומי, ומכיר את מעלתו הרבה. וכמו שמותר לחלוק על מרן (או מצוה וכדו'..), כן הדבר ודאי גם כלפי הגרש"ב, ולא כמו אותו כותב שהתביישתי להגיב לו לעיל, שכתב לי אתה לא תקבע מי גדולי הדור. בעוד שמניח על המשקל את הגרש"ב מול מרן זיע"א.

מה אתה עונה על ב' טענות אלו?
מה שטענו בלפי מרן זיע"א כשחלק על מרנא הבא"ח זה "וכי הבא"ח לא ידע מדברי הפוסקים הללו" או "ברוחב בינתו ודאי היה לו לתרץ את שיטתו" וכמה חבל שהולכים בדרכי החולקים ומצערים את מרן זיע"א
ובכן אגיב לשניכם כאחד. מרן זיע"א אשר על גאונותו ודאי שאין לפקפק, כתב תשובה מקיפה על נושא זה. וכי יש להעלות על הדעת שהוא לא קרא את הגמ' שבא עסק בצורה נכונה, עד שבא ידידנו האהוב הגרש"ב וגילה את עיננו. תחשבו על זה ברצינות. (זה לא שמצא איזה פוסק שנעלם ממרן וכד', אלא גמרא שמרן עסק בה !!!)
ולגבי עצם הטענה, יעו' ביבי"א ותרוו המון נחת. ודו"ק.

לילה טוב
אתה ממש ביטאת בצורה מדוייקת את כל ההרגשה הלא נעימה שהצטברה לי בבטן יותר ויותר לכל אורך האשכול.. יישר כוח עצום על הדברים , לא הייתה אפשרות לנסח זאת טוב יותר.
ייש"כ.

ולסיום:
(אני לא מתכוון לתקוף גם אם אני נשמע תקיף,):
 
נערך לאחרונה:
חזור
חלק עליון