"לשחרר את החטופים עכשיו - פיקוח נפש"?!

יישר כוח על השיתוף
רק לפני שאני מפנה 59 דק' כדי לשמוע אני לא רוצה לפספס אותם לכאורה לשווא - הרב מדבר שם גם על עניין שאר דרישות חמאס- לעצור את המלחמה וכו', או על הדיון של שחרור מחבלים תמורת חטופים בלבד?(כי בזה אני לא מתקשה להבין את הסברא להתיר,זה כבר עניין אחר,אני פתחתי את האשכול כי לא זכיתי להבין את הסברא של לעשות הכל כולל עצירת מלחמה והפקרת תושבי הדרום ושיקום חמאס וכו וכו ובלבד לשחרר את החטופים(וכמובן בעסקה שמשחררת את כולם,לא כמו העסקה של היום שחמאס דורש הכל ובתמורה לתת רק חלק מהחטופים וחלק להשאיר אצלו...))

ובאמת זה מעורר אצלי נקודה חשובה - עם כל הלהט בדיון אולי זה קצת התפספס,אבל השאלה שלי על מרן היא רק על הצד שמדובר בלעשות הכל כולל כל מה שחמאס מבקשים,הלוואי ומישהו יגיד לי שטעיתי,ובאמת מרן שליטא לא מדבר על זה אלא רק על לשחרר חטוף תמורת מחבלים בלבד
 
נערך לאחרונה:
כנראה שתם האשכול אבל כדי לצאת נקי מה' ומישראל וכו' - לגבי כל מי שתקף אותי מה פתאום אני מעז לשאול/לחלוק/לנסות להבין את מרן,מצאתי בספר הנפלא "משנת יהודה" על אבות את כל מה שניסיתי לומר כאן:

והוי מתאבק בעפר רגליהם והוי שותה בצמא את דבריהם הגר"ח מוולוזין זצ"ל כתב בספר רוח חיים ואסור לו לתלמיד לקבל דברי רבו כשיש לו קושיות עליהם ולפעמים יהיה האמת עם התלמיד וכמו שעץ קטן מדליק את הגדול וזהו ששנינו יהי ביתך בית ועד לחכמים והוי מתאבק בעפר רגליהם מלשון ויאבק איש עמו שהוא ענין התאבקות מלחמה כי מלחמת מצוה היא וכן אנו נגד רבותינו הקדושים אשר בארץ ונשמתם בשמי מרומים המחברים המפורסמים וספריהם אתנו הנה על ידי הספרים אשר בביתינו ביתינו הוא בית ועד לחכמים והוזהרנו וגם ניתן לנו הרשות להאבק וללחום בדברי תורה ולא לישא פני איש רק לאהוב האמת
 
כנראה שתם האשכול אבל כדי לצאת נקי מה' ומישראל וכו' - לגבי כל מי שתקף אותי מה פתאום אני מעז לשאול/לחלוק/לנסות להבין את מרן,מצאתי בספר הנפלא "משנת יהודה" על אבות את כל מה שניסיתי לומר כאן:

והוי מתאבק בעפר רגליהם והוי שותה בצמא את דבריהם הגר"ח מוולוזין זצ"ל כתב בספר רוח חיים ואסור לו לתלמיד לקבל דברי רבו כשיש לו קושיות עליהם ולפעמים יהיה האמת עם התלמיד וכמו שעץ קטן מדליק את הגדול וזהו ששנינו יהי ביתך בית ועד לחכמים והוי מתאבק בעפר רגליהם מלשון ויאבק איש עמו שהוא ענין התאבקות מלחמה כי מלחמת מצוה היא וכן אנו נגד רבותינו הקדושים אשר בארץ ונשמתם בשמי מרומים המחברים המפורסמים וספריהם אתנו הנה על ידי הספרים אשר בביתינו ביתינו הוא בית ועד לחכמים והוזהרנו וגם ניתן לנו הרשות להאבק וללחום בדברי תורה ולא לישא פני איש רק לאהוב האמת
הובא גם בספרי מרן זיע"א!!!
בהספד על הגרצ"פ פראנק כמדומה, ועוד.
 
הובא גם בספרי מרן זיע"א!!!
בהספד על הגרצ"פ פראנק כמדומה, ועוד.
ייתכן שמשם זה זכור לי באמת, רק שראיתי את זה עכשיו בספר הנ"ל
ודווקא מתוך שזה מובא בדברי מרן,מאוד הופתעתי מהתגובות באשכול הנל שלכאורה ממש עוברות על ההוראה הזו
 
WhatsApp Image 2024-10-08 at 05.38.24.jpegעכשיו ראיתי שגם בילקוט יוסף ברכות החדש בעצמו כתוב בדיוק כמו שכתבתי לכל אורך האשכול,שאם זה רק לדיון בעלמא ולא להורות למעשה אין בזה שום איסור.. כל מי שיצא נגד צריך להודות על האמת,גם הרב עצמו כתב כן, ועוד בלשון "פשוט"!
 
אני לא מבין איך אפשר לדון בזה ככה, חו"ר הפורום, הרי הפרטים לא לפנינו, ומה התבונה בלומר כך מלמעלה כן או לא? מישהו מהכותבים יכול לפסוק?
הרי אפילו מרן עט"ר, לא נדרש ככל הנראה לפרטים כיוון שהרב אריה דרעי הי"ו לא יכול לשתף אותו בכל המידע לפי הכללים המשפטיים והצנזורה, ולכן ברור שרק כשכל המידע פרוש כשמלה אפשר לפסוק
מיהו, כיון שמפורסם שהרב דרעי בעד העסקה, אפשר להניח שהוא נסמך על פסיקת מרן, וכנראה יודע מתוך הדברים שזו דעת מרן, לא?
 
אני לא מבין איך אפשר לדון בזה ככה, חו"ר הפורום, הרי הפרטים לא לפנינו, ומה התבונה בלומר כך מלמעלה כן או לא? מישהו מהכותבים יכול לפסוק?
הרי אפילו מרן עט"ר, לא נדרש ככל הנראה לפרטים כיוון שהרב אריה דרעי הי"ו לא יכול לשתף אותו בכל המידע לפי הכללים המשפטיים והצנזורה, ולכן ברור שרק כשכל המידע פרוש כשמלה אפשר לפסוק
מיהו, כיון שמפורסם שהרב דרעי בעד העסקה, אפשר להניח שהוא נסמך על פסיקת מרן, וכנראה יודע מתוך הדברים שזו דעת מרן, לא?
אין לו לדיין אלא מה שעיניו רואות
ודאי שאם יש איזה פרט סודי שמשנה את התמונה אז אין שום דיון
אנחנו דנים על פי מה שגלוי וידוע לכולם(ולא נראה שיש איזשהוא פרט יוצא דופן,סוף סוף חמאס זה חמאס ..)
ועם כל הכבוד לרב דרעי,אני לא חי מפיו,לכן אין לי שאלות על דעתו,אבל מגדולי הדור כשהם אוחזים בדעה שונה לחלוטין ממה שנראה לי עליי לבדוק איפה פה הטעות
 
ומה תמצית דבריו,
מסקנתו בצורה החלטית שאין שום היתר בעולם לעשות עסקה כזאת
מרן זצ"ל או מרן שליט"א?
לא מסכים עם מרן שליט"א
אבל מסכים מאד עם מרן זצ"ל
ואם תשאל, הרי זה סתירה מיניה וביה?
הוא מסביר לפחות עשרה הבדלים בין תשובת היביע אומר במעשה אנטבה שהתיר לעסקה כיום שבה גם מרן זצ"ל יודה לאסור
האמת היא שיש לו טענות חזקות ביותר!
שצ"ע מה ישיב עליהם מרן שליט"א?
גם בסרטון שפורסם לאחרונה ע"י מורשת מרן שמרן שליט"א מתייחס לזה, ותקף אברך שחלק עליו וכו', הרב לא מתייחס לגופם של דברים, ורק מצטט את היביע אומר המפורסם... אבל זה גופא הנידון, אם שייך לדמות זאת למש"כ ביבי"א...?!!
רק להבהיר: שבודאי מרן שליט"א ברוחב דעתו ועומק בינתו מכריע בשאלות החמורות ביותר, ורק בתור תלמידים מנסים לזכות להבין דעתו הרחבה...

אגב,אני מכירו (את הרב בארי) כת"ח מופלג מאד, והוא ידידנו ואהובנו שנים רבות, דיין מובהק הרבה שנים (ראב"ד דרכי משפט וראש כולל וכו ומחבר ספרים רבים)
 
ואגב, אני יודע שיש בכל השרשור הארוך הזה הרבה מאד צדדים לכאן ולכאן
ולראשונה שפתחתי את השרשור הזה, ולא עברתי עליו כלל...
כך שהדברים שכתבתי, הם מתוך אי ידיעה על הנכתב לעיל...
 
ואגב, אני יודע שיש בכל השרשור הארוך הזה הרבה מאד צדדים לכאן ולכאן
ולראשונה שפתחתי את השרשור הזה, ולא עברתי עליו כלל...
כך שהדברים שכתבתי, הם מתוך אי ידיעה על הנכתב לעיל...
האמת היא שלצערי לא כ"כ
יש פה מעל 300 תגובות,אבל הטענות בעד הסכם שכולל כל מה שחמאס יעלה על רוחו לבקש,מועטות מאוד.. היה את סברת הבנין ציון אולי,וחוץ מזה אף אחד לא באמת הסביר בצורה מבוססת עם ראיות וכו'. רוב התגובות היו או הצטרפות לשאלה,או תגובות בסגנון "כך מרן הורה עלינו להיות רובוטים וגם שלא מבינים לא לשאול"

דרך אגב בנוסף לרב בארי שליט"א , הרב עמאר,הרב אבוטבול,והרב זילברשטיין(שכן חיווה דעתו בעד הסכם שליט בעבר) כולם אומרים שקשה מאוד להכריע במצב כזה,ואף אחד מהם לא אישר צעד ככ מרחיק לכת - לאשר כל תנאי שחמאס יבקש. יש רב נוסף שפסק כך ביחס לעסקת חטופים אחרי מתקפת השביעי באוקטובר?
 
נערך לאחרונה:
נכון (כך התבטא פעמים רבות)
הרב אבוטבול
?
אתה כנראה מתכוון הרב אהרן בוטבול
והרב זילברשטיין
נכון (התבטא שרק סנהדרין של 71 דיינים שהוא ב"ד גדול וכו' יכולים להכריע....)
יש רב נוסף שפסק כך ביחס לעסקת חטופים אחרי מתקפת השביעי באוקטובר?
כמדומה, גם הרב דוד יוסף סבור כן... והתבטא בזה פעם אחד לפחות
 
נכון (כך התבטא פעמים רבות)

?
אתה כנראה מתכוון הרב אהרן בוטבול

נכון (התבטא שרק סנהדרין של 71 דיינים שהוא ב"ד גדול וכו' יכולים להכריע....)

כמדומה, גם הרב דוד יוסף סבור כן... והתבטא בזה פעם אחד לפחות
צודק בהכל
רק לעניין הרב דוד,הוא אמר כן אמנם,אבל זה היה בפגישה עם משפחות החטופים פנים אל פנים,בפורום מצומצם.. אמנם עדיין הסברא הזו לא מובנת לי בעליל,אבל באיזשהוא מקום כשזה מול המשפחות וכו וכו אפשר עוד להבין איכשהוא את ההיגיון. אבל הוא לא יצא עם זה בנאום רשמי בבית הנשיא,בשיעור השבועי קבל עם ועדה, וכו' וכו'. יש הרבה הבדל
 
חזור
חלק עליון