• חדש מאיגוד האברכים והקהילות: חוברת בחומרת איסור הגיוס לצבא ובשבח לימוד התורה בישיבות הקדושות, ממרן רשכבה"ג רבינו עובדיה יוסף זיע"א ומנהיג הדור מרן רבינו יצחק יוסף שליט"א. לקריאה והפצה לחצו כאן

"לשחרר את החטופים עכשיו - פיקוח נפש"?!

התבלטתי אם לענות לך. אך לאחר מחשבה, אענה בקצרה (רק אבקש להגיב עניינית בלבד)
נשמע מבין שורותיך שלא קראת את התשובה של הגרש"ב, נכון?!
אז למה אתה עונה על דברים שלא ראית בפנים.
ובכן, אם אכן ראית, תגדל תמיהתי עליך, אחה"מ, כי שם בתשובתו הוא תמה על מרן על העסקה דאז, ומכח זה חלק עליו. תעיין שם טוב, ותווכח לראות כך. מה שכבודו טוען, יכול להיות טענה יפה ואולי גם לא, זה לא הענין. רק אני הגבתי על מה שאחד החברים כאן כתב שהגרש"ב מסכים ממש עם מרן זיע"א ורק חולק על מרן שליט"א, וע"ז בלבד כתבתי שאי"ז נכון כלל, כפי שיראה "כל רואה". נתון כפי שיעו"ש.
אחר הדברים האלה תקרא שוב את הודעתך, ותראה שכתבת לאדם הלא נכון. כי מבין דבריך ניכר שהבנת ממני דברים שלא כתבתי.

לגבי שאר טענותיך, מי "מעריך" (מדקדק בדבריו. כצ"ל !) את מרן יותר או פחות, יורשה לי לא להכנס לפינות אלו.
ובכן, לגבי הטענה הג', ודאי שיש רשות לכל אחד לענות חלקו בתורה בכל נושא שיהיה. אך יש להביע דעה ויש להביע דעה. (ע' ערך הסרטונים שהופצו, ושנאמרו בכמה מקומות).

ולסיום. דע לך שהגרש"ב הוא ת"ח אמיתי, וכפי שכתבתי אנו בידידות עמוקת שנים, ועודנה, ובקשר יומיומי. ואם זאת כתבתי מה שהפריע לי אחר שאני מכיר מקומי, ומכיר את מעלתו הרבה. וכמו שמותר לחלוק על מרן (או מצוה וכדו'..), כן הדבר ודאי גם כלפי הגרש"ב, ולא כמו אותו כותב שהתביישתי להגיב לו לעיל, שכתב לי אתה לא תקבע מי גדולי הדור. בעוד שמניח על המשקל את הגרש"ב מול מרן זיע"א.



ובכן אגיב לשניכם כאחד. מרן זיע"א אשר על גאונותו ודאי שאין לפקפק, כתב תשובה מקיפה על נושא זה. וכי יש להעלות על הדעת שהוא לא קרא את הגמ' שבא עסק בצורה נכונה, עד שבא ידידנו האהוב הגרש"ב וגילה את עיננו. תחשבו על זה ברצינות. (זה לא שמצא איזה פוסק שנעלם ממרן וכד', אלא גמרא שמרן עסק בה !!!)
ולגבי עצם הטענה, יעו' ביבי"א ותרוו המון נחת. ודו"ק.

לילה טוב

ייש"כ.

ולסיום:
יש לי הרבה מה לענות,לא הבנת אותי כלל וכלל..
אבל זה שיח חירשים, חבל על הזמן של שנינו
 
נערך לאחרונה:
התבלטתי אם לענות לך. אך לאחר מחשבה, אענה בקצרה (רק אבקש להגיב עניינית בלבד)

ובכן אגיב לשניכם כאחד. מרן זיע"א אשר על גאונותו ודאי שאין לפקפק, כתב תשובה מקיפה על נושא זה. וכי יש להעלות על הדעת שהוא לא קרא את הגמ' שבא עסק בצורה נכונה, עד שבא ידידנו האהוב הגרש"ב וגילה את עיננו. תחשבו על זה ברצינות. (זה לא שמצא איזה פוסק שנעלם ממרן וכד', אלא גמרא שמרן עסק בה !!!)
ולגבי עצם הטענה, יעו' ביבי"א ותרוו המון נחת. ודו"ק.
תשובה מאוד עניינית.
כלומר אין כבר מה לעשות בכוללים, וא"א לחלוק על אף אחד כי וכי לא ידע?
כשמרן מקשה על הבא"ח ושאר פוסקים מגמרות וסוגיות וראשונים מפורשים, אז בעצם זה בכלל לא טענה, כי וכי הם לא ידעו את הסוגיות האלו?!

אתה רציני בגישה הזו?
אין לדיין אלא מה שעיניו רואות.

אם יש לך תשובה איך מרן דימה ממון לנפשות, תשיב. אם לאו קבל האמת ממי שאמרה. (אל תשכח שלא נפסקה הלכה כר"מ בגלל שלא עמדו על סוף דעתו. וזה בדיוק ההיפך ממה שאתה טוען).
 
תשובה מאוד עניינית.
כלומר אין כבר מה לעשות בכוללים, וא"א לחלוק על אף אחד כי וכי לא ידע?
כשמרן מקשה על הבא"ח ושאר פוסקים מגמרות וסוגיות וראשונים מפורשים, אז בעצם זה בכלל לא טענה, כי וכי הם לא ידעו את הסוגיות האלו?!

אתה רציני בגישה הזו?
אין לדיין אלא מה שעיניו רואות.

אם יש לך תשובה איך מרן דימה ממון לנפשות, תשיב. אם לאו קבל האמת ממי שאמרה. (אל תשכח שלא נפסקה הלכה כר"מ בגלל שלא עמדו על סוף דעתו. וזה בדיוק ההיפך ממה שאתה טוען).
גאון.
וכי אם איזה טענה בא הגרש"ב, פשט בסוגיא בסיסי, הוא לא הביא איזה מהלך או הסבר של כמה אחרונים וביסס שכ"ה האמת וכו' וכיו"ב.
אלא בא למרן זיע"א ואומר לו, תקשיב הגמרא שהבאת, זה לא ראיה, כי הגמרא לא דברה על מחבלים אלא על ממון. ואל לשכוח שלא עשה כן בדרך הערה או הארה (שגם אין לה מקום בכה"ג, וכאמור), אלא מכח טענה זו חרץ את דינו. כפי שיעויין בספרו.

ועתה אברכך בברכת גמר חתימה טובה, תז"ל רנ"ו.
לולא שהייתי מכירך לא הייתי מגיב לדברים פשוטים אלו. אבל דוקא בגלל שאני מכיר אותך, כתלמיד חכם מלא וגדוש, בחרתי להאיר עיניך בדברים פשוטים אלו.
 
רק תשים לב שזה נושא כל ה20 עמודים באשכול הזה, האם יש תשובה שמובנת לנו. או שאנחנו צריכים לעצום את העיניים. (אף אחד לא דיבר על הכרעה למעשה, כי א' זה לא מסור בידינו, ב' אף אחד כאן לא עומד במקום גדולי הדור. השאלה היא האם נחנו צריכים ללמוד את זה כמו כל סוגיא, שכשיש פוסק או מפרש שדבריו אינם ברורים אנחנו אומרים שדבריו אינם ברורים. או שמרן זיע"א ובנו שליט"א שאני, שאסור אפי' לומר זאת).
 
רק תשים לב שזה נושא כל ה20 עמודים באשכול הזה, האם יש תשובה שמובנת לנו. או שאנחנו צריכים לעצום את העיניים. (אף אחד לא דיבר על הכרעה למעשה, כי א' זה לא מסור בידינו, ב' אף אחד כאן לא עומד במקום גדולי הדור. השאלה היא האם נחנו צריכים ללמוד את זה כמו כל סוגיא, שכשיש פוסק או מפרש שדבריו אינם ברורים אנחנו אומרים שדבריו אינם ברורים. או שמרן זיע"א ובנו שליט"א שאני, שאסור אפי' לומר זאת).
שפ"י, כפשוטו.
עתה תקרא את תגובתי על כבוד ר' יחיאל, ותראה שזכיתי ממש (או כבודו כיוון ממש), כמעט מילה במילה למש"כ. וגם בין תבין כמה הכותבים הוציאו עלי דברים מהקשרם, ועשו מיני מטעמים שונים.
ואפרט:
(אף אחד לא דיבר על הכרעה למעשה, כי א' זה לא מסור בידינו,
אכן, כמו שכתבתי לעיל. אלא שמשום מה כת"ר עשה לייק לאחד הכותבים נגדי בזה. ועתה חוזר בו. מודים דרבנן היינו שבחייהו.
ב' אף אחד כאן לא עומד במקום גדולי הדור.
יפה. כמ"ש לעיל ברורות, שניתן להביע דעה בכל נושא תורני, אבל יש להביע ויש להביע. כבודו יעיין בספרו של הנ"ל ויבין כלפי לייא. ויצפה בסרטונים הרבים שמסר בכמה וכמה מקומות בכהוראה למעשה מובהקת. ובאופן כללי כדאי לכם לעיין בתשובה שם. מבטיח לכם שאתם תוסיפו עוד הרבה נופך לטענותי.
רק תשים לב שזה נושא כל ה20 עמודים באשכול הזה, האם יש תשובה שמובנת לנו. או שאנחנו צריכים לעצום את העיניים. (אף אחד לא דיבר על הכרעה למעשה, כי א' זה לא מסור בידינו, ב' אף אחד כאן לא עומד במקום גדולי הדור. השאלה היא האם נחנו צריכים ללמוד את זה כמו כל סוגיא, שכשיש פוסק או מפרש שדבריו אינם ברורים אנחנו אומרים שדבריו אינם ברורים. או שמרן זיע"א ובנו שליט"א שאני, שאסור אפי' לומר זאת).
ודאי שאסור לומר זאת. וכפי שהובהר לעיל כו"כ פעמים (לאפוקי מאותם בוקי סריקי, סליחה על הביטוי) שתלו בנו דברים שאינם נכונים.

אולם התמיהה הגדולה נשארת, האם באמת מרן לא הבין פשט בסיסי, ביאורי מילים (כפי שהוצג שם בספר). לולא שאני מכיר את הגרש"ב וכאמור, והנני מכיר את מעלתו הרבה בידיעת והבנת הפוסקים, וכו' וכו'. הייתי מגיב קצת יותר חריף, ולא כי אני איזה מ"ד, מי אני ומה חיי, יתוש קצוץ כנפיים. אלא אך ורק מחמת חובת המחאה. ורק מפני שאני מכירו אני תולה שהיה זה בחינת של פליטת הקולמוס. אף שחוזר על טענה זו בשיעוריו הרבים, כפי ששמעתי חלק מהם, שקשה לו על מרן זיע"א איך הביא ראיה מהגמ' הרי שם מדובר על ממון בלבד. ומ"מ מצוה ללמד זכות, דשמא מרוב החלטיות הדברים שיצאו לו שם בסוגיא לאסור העסקה, לא דק בלישניה.

בברכה ידידך מנוער..
 
אם יש לך תשובה איך מרן דימה ממון לנפשות, תשיב. אם לאו קבל האמת ממי שאמרה. (אל תשכח שלא נפסקה הלכה כר"מ בגלל שלא עמדו על סוף דעתו. וזה בדיוק ההיפך ממה שאתה טוען).
רציתי לרשום את זה אבל כבר לא היו לי כוחות. לא ידעתי מאיפה להתחיל לדבר על הגישה הזו,שאם מרן הבין גמרא או רמבם בצורה X , אז אין יותר אפשרויות אחרות להבין.

צעג"מ איך גדולי דורינו פוסקים להלכה שלא כמו גדולי האחרונים מלפני מאות שנים,הרי אם הם הבינו דין מסויים כך איך ייתכן להבין אחרת...
 
רק תשים לב שזה נושא כל ה20 עמודים באשכול הזה, האם יש תשובה שמובנת לנו. או שאנחנו צריכים לעצום את העיניים. (אף אחד לא דיבר על הכרעה למעשה, כי א' זה לא מסור בידינו, ב' אף אחד כאן לא עומד במקום גדולי הדור. השאלה היא האם נחנו צריכים ללמוד את זה כמו כל סוגיא, שכשיש פוסק או מפרש שדבריו אינם ברורים אנחנו אומרים שדבריו אינם ברורים. או שמרן זיע"א ובנו שליט"א שאני, שאסור אפי' לומר זאת).
אין לי מילה מיותרת להוסיף!
טוב , אולי כן - אני עדיין מחכה לתשובה אחת שתסביר את הצד שבעד,ואחרי 20 עמודים היא עדיין לא הגיעה..
 
נערך לאחרונה:
גאון.
וכי אם איזה טענה בא הגרש"ב, פשט בסוגיא בסיסי, הוא לא הביא איזה מהלך או הסבר של כמה אחרונים וביסס שכ"ה האמת וכו' וכיו"ב.
אלא בא למרן זיע"א ואומר לו, תקשיב הגמרא שהבאת, זה לא ראיה, כי הגמרא לא דברה על מחבלים אלא על ממון. ואל לשכוח שלא עשה כן בדרך הערה או הארה (שגם אין לה מקום בכה"ג, וכאמור), אלא מכח טענה זו חרץ את דינו. כפי שיעויין בספרו.
קודם כל זה לא רק הוא סובר כך,שמעתי מעוד רבנים

אבל גם אם נניח שכך,ורק הוא אומר כך. אז אסור כאילו?
אם כך, איך תסביר מה שאיתא בהוריות שיודע שסנהדרין טועה ובכל זאת מקשיב להם,צריך להביא קורבן בעצמו?
ומדובר בסנהדרין,לא חכם אחד בודד גדול כלל שיהיה!!
אני קטן שבקטנים ומה דעתי שווה בכלל,אבל לא יודע,אני לא חושב שהקב"ה היה שמח אם מישהו בדור אחיה השילוני ידע על התרגיל שירבעם עושה ועוד רגע רוב עם ישראל עובד עבודה זרה, אבל אמר לא מה פתאום אני לא יכול לומר שיש פה טעות.. איך אני אבין מה שאחיה וכל הגדולים הבינו?!
 
רציתי לרשום את זה אבל כבר לא היו לי כוחות. לא ידעתי מאיפה להתחיל לדבר על הגישה הזו,שאם מרן הבין גמרא או רמבם בצורה X , אז אין יותר אפשרויות אחרות להבין.
אם אין כח לכבודו, כפי שנכתב כו"כ פעמים. מענין מאיפה שואב הכח בחזרה. בעז"ה שתמיד יהיה לך כח, לכתוב דברים ראויים.
אף אחד לא אמר שאי אפשר להבין אחרת ממרן זיע"א, גם אתה יודע שאף אחד לא אמר זאת (אולם אתה בוחר לחפור בתוך חפרפורת שלא נגמרת, אולי מחמת שבאמת כבר אין לך כח...).
אבל לבוא ולומר שמרן לא שם לב שבסוגיא מדובר על ממון בלבד ולא על מחבלים, כי קצת גובל ב...
ואגב, קצפי שיצא על הנ"ל, הוא לא בהבנת הסוגיא וכו'. אלא בגישה שלו, שכיבכול מרן לא שם לבו למה ששם לב ידידנו הנ"ל.
ואם לדין יש תשובה. אבל למה לכותבה אם אני צריך לכתוב ולבסס שלב לפני. לי אין טעם לדון בלימוד אם אף אדם שאין לו דרך נכונה בלימוד. והדברים עתיקים. ודי בזה
 
יפה. כמ"ש לעיל ברורות, שניתן להביע דעה בכל נושא תורני, אבל יש להביע ויש להביע. כבודו יעיין בספרו של הנ"ל ויבין כלפי לייא. ויצפה בסרטונים הרבים שמסר בכמה וכמה מקומות בכהוראה למעשה מובהקת. ובאופן כללי כדאי לכם לעיין בתשובה שם. מבטיח לכם שאתם תוסיפו עוד הרבה נופך לטענותי.
גם אם זה אכן כך, (ואני כרגע לא נכנס לשאלה האם זה ראוי או לא) בוא נתמקד בגופם של דברים - ציינתי בתחילת האשכול ולכל אורכו,שאני דן באשכול זה רק בטענות של בעד ונגד. אז הובאו דבריו של הגרש"ב לעניין הטענות שנגד, אין מטרת אשכול זה לדון אם ראוי או לא ראוי לחלוק וכו'.. אלא ליישב הדעה שבעד
ודאי שאסור לומר זאת. וכפי שהובהר לעיל כו"כ פעמים (לאפוקי מאותם בוקי סריקי, סליחה על הביטוי) שתלו בנו דברים שאינם נכונים.

אולם התמיהה הגדולה נשארת, האם באמת מרן לא הבין פשט בסיסי, ביאורי מילים (כפי שהוצג שם בספר). לולא שאני מכיר את הגרש"ב וכאמור, והנני מכיר את מעלתו הרבה בידיעת והבנת הפוסקים, וכו' וכו'. הייתי מגיב קצת יותר חריף, ולא כי אני איזה מ"ד, מי אני ומה חיי, יתוש קצוץ כנפיים. אלא אך ורק מחמת חובת המחאה. ורק מפני שאני מכירו אני תולה שהיה זה בחינת של פליטת הקולמוס. אף שחוזר על טענה זו בשיעוריו הרבים, כפי ששמעתי חלק מהם, שקשה לו על מרן זיע"א איך הביא ראיה מהגמ' הרי שם מדובר על ממון בלבד. ומ"מ מצוה ללמד זכות, דשמא מרוב החלטיות הדברים שיצאו לו שם בסוגיא לאסור העסקה, לא דק בלישניה.
לא זכיתי להבין כיצד הדברים המודגשים מסתדרים.

ולעצם השאלה האם מרן לא הבין פשט בסיסי:
(קודם כל , אולי אולי אפשר לומר אלו ואלו דברי אלוקים חיים, וזה שהצד השני צודק לא בהכרח שמרן לא הבין נכון.אבל אולי יש דעה שיותר מסתדרת)
לשיטתך, מרן עשה טעות גדולה בזה שחזר בו מהפסק של אוסלו,והיה מאוד נגד ההתנתקות. וכי מרן לא ידע את המציאות? לא ידע מה שחצי בעם ישראל ידעו?
ובכלל,לפי שיטה זו גם על כל ההלכות בהם מרן חזר בו בחייו כלל לא מובן איך,האם ייתכן שמרן לא הבין נכון את הסוגייה בראשונה?!?!
אלא ודאי צריך לומר בפשטות, זה שמרן הוא גדול הדורות לא אומר שהוא לא יכול לטעות ולחזור בו. מי כמו מרן לימד אותנו בענווה העצומה שלו,לא כמו אותם רבנים שמעולם לא חזרו בהם לא משנה כמה המציאות הוכיחה את הטעות. וגם מרן שליטא דיבר על זה לשבח באחד השיעורים השבועיים כמה צריך לראות את הנקודה הטובה הזו במרן זצל. אבל לפי שיטתך אין דבר כזה, אין מציאות שמרן לא יבין 100% מושלם כל דין ודין

ולכן השיטה הזה "אברך לא יכול לחלוק על מרן"(וגם,יש כבודה של תורה בשני הצדדים,מדובר באב"ד , בכל זאת,לא איזה בחור צעיר שהרגע נכנס לכולל) מאוד לא מסתדר עם הדרך שמרן עצמו זצל מחנך אותנו ללכת בה
 
ולעצם השאלה האם מרן לא הבין פשט בסיסי:
(קודם כל , אולי אולי אפשר לומר אלו ואלו דברי אלוקים חיים, וזה שהצד השני צודק לא בהכרח שמרן לא הבין נכון.אבל אולי יש דעה שיותר מסתדרת)
לשיטתך, מרן עשה טעות גדולה בזה שחזר בו מהפסק של אוסלו,והיה מאוד נגד ההתנתקות. וכי מרן לא ידע את המציאות? לא ידע מה שחצי בעם ישראל ידעו?
ובכלל,לפי שיטה זו גם על כל ההלכות בהם מרן חזר בו בחייו כלל לא מובן איך,האם ייתכן שמרן לא הבין נכון את הסוגייה בראשונה?!?!
אלא ודאי צריך לומר בפשטות, זה שמרן הוא גדול הדורות לא אומר שהוא לא יכול לטעות ולחזור בו. מי כמו מרן לימד אותנו בענווה העצומה שלו,לא כמו אותם רבנים שמעולם לא חזרו בהם לא משנה כמה המציאות הוכיחה את הטעות. וגם מרן שליטא דיבר על זה לשבח באחד השיעורים השבועיים כמה צריך לראות את הנקודה הטובה הזו במרן זצל. אבל לפי שיטתך אין דבר כזה, אין מציאות שמרן לא יבין 100% מושלם כל דין ודין
אשתף אותך מרחשי לבי, קצת. לאורך כל ההתכתבות שלי איתך, קצת כעסתי, למה יש לפשט דברים פשוטים.
אולם אחרי קטע זה, שצוטט. הנני לומר לך שאני פשוט אוהב אותך, ואולי קצת מרחם.
ואם אתה באמת רוצה, להרויח פנינים יקרים בענין זה ובענינים אחרים בכלל, שלח לי הודעה בפרטי, ואבאר לך.
זה לא כ"כ צודק ונכון, שאנו מתכתבים לעיני כל על שטויות - סליחה על המילה.
 
אם אין כח לכבודו, כפי שנכתב כו"כ פעמים. מענין מאיפה שואב הכח בחזרה.
זה פשוט,שאני רואה שאני לא הראשון ולא השני שחושב כך,אז זה נותן כוח ותקווה. "טובים השניים" וכו'..


ואני שוב מדגיש(למרות שיש לי הרגשה שכבודו היקר לא מאמין לי וחבל. אני באמת לא מדבר משום כעס וכו',אך ורק רצון לעמוד על האמת )

אף אחד לא אמר שאי אפשר להבין אחרת ממרן זיע"א, גם אתה יודע שאף אחד לא אמר זאת (אולם אתה בוחר לחפור בתוך חפרפורת שלא נגמרת, אולי מחמת שבאמת כבר אין לך כח...).
ממש לא. אני מבין ממך שוב ושוב שאכן אי אפשר להבין אחרת ממרן. והנה עוד ראייה:

אבל לבוא ולומר שמרן לא שם לב שבסוגיא מדובר על ממון בלבד ולא על מחבלים, כי קצת גובל ב...
זה לא מה שנקרא להבין אחרת בסוגיא ממרן?
מרן הבין שמדובר בכל דבר, הגרש"ב מבין רק ממון
אני לא מבין מה כ"כ חמור בלומר זאת. באמת אפשר להבין כך ואפשר להבין כך, הוא לא אמר שמרן הבין איזו הבנה הזויה שאפילו מעליב לחשוב כך על מרן. ואה"נ הרבה פוסקים חשובים הבינו כמו מרן.
רק שהוא הבין אחרת. מה הבעיה בכך?(למעט לומר שאי אפשר להבין אחרת ממרן וכל האומר מרן טועה אינו אלא טועה)


ואגב, קצפי שיצא על הנ"ל, הוא לא בהבנת הסוגיא וכו'. אלא בגישה שלו, שכיבכול מרן לא שם לבו למה ששם לב ידידנו הנ"ל.
כמו שכתבתי,אני לא מכיר אישית את המחבר ולא בקיא כלל בגישה שלו כלפי מרן. וכמו שכתבתי,זה גם לא רלוונטי לפוסט. אני תלמיד של מרן והדבר היחיד שמעניין אותי בכל הדיון הארוך הזה,הוא החיוב לעמוד על דעת מורי ורבי ולהבין פסיקה שאני לא זוכה להבינה כלל וכלל.
 
אשתף אותך מרחשי לבי, קצת. לאורך כל ההתכתבות שלי איתך, קצת כעסתי, למה יש לפשט דברים פשוטים.
אולם אחרי קטע זה, שצוטט. הנני לומר לך שאני פשוט אוהב אותך, ואולי קצת מרחם.
קודם כל מעריך אותך.
דבר שני,באמת אין מה לכעוס עליי חחח. אני סה"כ רוצה לעשות רצון השי"ת ולהבין לפק"ד את התורה שלו,זה הכל. אני האחרון שיפעל ממניע אישי שפל נגד מרן וכו', הוא הפוסק שלי ומבחינתי גאוות כל בני ספרד
דבר שלישי,אשמח לשמוע למה אתה מרחם?(אפשר גם בפרטי)

עריכה - פספסתי את השורה הלפני אחרונה,זכיתי לכוון לדעת גדולים :) שולח לך הודעה
 
נערך לאחרונה:
אין לי מילה מיותרת להוסיף!
טוב , אולי כן - אני עדיין מחכה לתשובה אחת שתסביר את הצד שבעד,ואחרי 20 עמודים היא עדיין לא הגיעה..
ובחזרה לדיון עצמו, למי שיכנס לאשכול - אנחנו עדיין מחכים לתשובה כיצד לדעת מרן שליטא אחרי טבח שמחת תורה יש לעשות כל מה שארגון הטרור חמאס יבקש,ובלבד שיחזיר את החטופים

ובגלל שעברו 20 עמודים ולא קיבלתי אף תשובה,אנסה אולי בעצמי(הגם שהיא דחוקה לי ביותר,אבל לפחות נעלה הצעה) אולי לדעת מרן אה"נ זה באמת צעד גרוע ביותר(וכמו שאמר בפירוש בעצמו בבית הנשיא שהכל הגיע אלינו כתוצאה משחרור מאות מחבלים בעסקת שליט) רק שלדעתו אין מה לעשות, זו הוראת התורה במקרה כזה, ובשביל ודאי הצלת נפש אחת(ובמקרה שלנו כ 50) התורה מורה לנו לסכן מיליוני יהודים אחרים . ואולי זה קצת דומה לרעיון של עיר שצרו עליה גויים וביקשו יהודי 1, ימותו עשרות האלפים שבעיר כולם ולא יפקירו יהודי 1
 
אם אין כח לכבודו, כפי שנכתב כו"כ פעמים. מענין מאיפה שואב הכח בחזרה. בעז"ה שתמיד יהיה לך כח, לכתוב דברים ראויים.
אף אחד לא אמר שאי אפשר להבין אחרת ממרן זיע"א, גם אתה יודע שאף אחד לא אמר זאת (אולם אתה בוחר לחפור בתוך חפרפורת שלא נגמרת, אולי מחמת שבאמת כבר אין לך כח...).
אבל לבוא ולומר שמרן לא שם לב שבסוגיא מדובר על ממון בלבד ולא על מחבלים, כי קצת גובל ב...
ואגב, קצפי שיצא על הנ"ל, הוא לא בהבנת הסוגיא וכו'. אלא בגישה שלו, שכיבכול מרן לא שם לבו למה ששם לב ידידנו הנ"ל.
ואם לדין יש תשובה. אבל למה לכותבה אם אני צריך לכתוב ולבסס שלב לפני. לי אין טעם לדון בלימוד אם אף אדם שאין לו דרך נכונה בלימוד. והדברים עתיקים. ודי בזה
אולי כבר תסביר משהו
במקום לקשקש ''וכי מרן לא ראה''
 
אולי כבר תסביר משהו
במקום לקשקש ''וכי מרן לא ראה''
אני מאוד מצטרף לבקשה עצמה אבל בוא נשתדל לשמור על ניסוח מכבד אח יקר :) הרב @ישראל לא מקשקש ח"ו, אולי הוא שם דגש גדול על הנקודה הזו כדי להבהיר אותה
עכשיו נבקש ממנו שיתייחס לטענות עצמן(במידה ואכן הוא מסכים עם דעת מרן שליטא מסברא,ולא רק כתלמיד שמקבל דעת רבו(וכמובן אין בזה שום פסול))
 
חזור
חלק עליון