• חדש מאיגוד האברכים והקהילות: חוברת בחומרת איסור הגיוס לצבא ובשבח לימוד התורה בישיבות הקדושות, ממרן רשכבה"ג רבינו עובדיה יוסף זיע"א ומנהיג הדור מרן רבינו יצחק יוסף שליט"א. לקריאה והפצה לחצו כאן

"לשחרר את החטופים עכשיו - פיקוח נפש"?!

תשלח מכתב למרן ותקבל תשובה מפורטת
חשבתי על זה
יש לי כמה סיבות שלא
1. האמת מפחד. זה גדול הדור,בכל זאת..
2. אני טיפוס כזה שמקשה ושואל ועונה ועוד ועוד(ע"ע כל האשכול הזה) ולמרן שליטא בפרט,ולרבנים בכלל,אין זמן לכאבי ראש כאלה..זה הסיבה שאני מנסה להעלות את זה כאן,המהות של פורום כזה זה פלפולים וקושיות ועוד דעות וכו'.אבל לשלוח 20 מיילים חוזרים לראשון לציון עם קושיות ושאלות,מרגיש לי לא שייך
 
עוד יש לשאול,לפי מה שראיתי,מרן שליטא מסתמך על התוספות שאומרים שבמקרה של פיקוח נפש,פודים את השבויים יותר מכדי דמיהן
אבל אני לא זוכה להבין כלל,מה הדמיון? שם מדובר בכמה כסף חיים של יהודי שווים,אף אחד לא דיבר על לשחרר רוצחים שכל מטרתם בחיים תהיה לפגוע ביהודים רח"ל. וגם אם תגיד שתקנו שלא פודים ממתיקון העולם,משמע כדי שלא יהיה מוטיבציה לחטוף יהודים,ופה התוספות אומרים שאם מדובר בכסף אז מותר, אז יש לחלק חילוק עצום:
א. פה זה לא לתת כסף,זה לתת רוצחים בידיים(כמו לתת להם פצצות בתמורה,שלזה יש פוסק שיסכים?!)
ב. מדובר פה על מדינה שיורדת על הברכיים,לא עיירה יהודית מול קבוצה כזו או אחרת של גויים שרוצים לעשות כסף מלפגוע ביהודים
ג. שם החשש הוא מחטיפות נוספות של יהודים כדי לקבל עוד כסף.אצלנו החשש הוא מטבח המוני של 1500 אנשים לפחות(ובנוסף על זה,חטיפות נוספות)


אז לענ"ד האמת היא שפה אנחנו דנים כמה חיים של יהודים בעתיד שווים,על פני חיים של יהודי עכשיו(וכמובן הרתעה מדינית וכו)(כמו שניסה @ואזכה לחדש)
ולכאורה זה עניין אחר לחלוטין מהתוספות שמרן מצטט. (וזה שמרן אמר פיקוח נפש עכשווי לעומת עתידי,הוא התכוון ספק עתידי,וזו גם שאלה עצומה בפני עצמה למה ספק,אם הוא עצמו הודה שכל הטבח הנורא בגלל עסקת שליט. וכמו כן,מרן לא ציטט את השו"ת בניין ציון בעניין דחיית סכנה עתידית ודאית משום שסכנה עתידית אין שמה סכנה..)
 
נערך לאחרונה:
שימו לב לדברי מרן שאמר את "כל" החטופים, אחד הדברים המרכזיים זה שחאמס רוצה לשחרר חלק, ופורום הגבורה ותקווה שמזוהה עם הימין טוען בצדק אם עושים עסקה, זה כולם יחד, כי ברור ופשוט שמיד אחרי השלב הראשון העסקה תקרוס
ולכן מרן מדקדק במיליו, שצריך לשחרר את כולם, הרי אם תשחרר רק נשים וזקנים, רוב הסיכוי שהשאר ימותו שם, אז אתה משחרר חלק וכביכול הורג חלק ר"ל
 
שימו לב לדברי מרן שאמר את "כל" החטופים, אחד הדברים המרכזיים זה שחאמס רוצה לשחרר חלק, ופורום הגבורה ותקווה שמזוהה עם הימין טוען בצדק אם עושים עסקה, זה כולם יחד, כי ברור ופשוט שמיד אחרי השלב הראשון העסקה תקרוס
ולכן מרן מדקדק במיליו, שצריך לשחרר את כולם, הרי אם תשחרר רק נשים וזקנים, רוב הסיכוי שהשאר ימותו שם, אז אתה משחרר חלק וכביכול הורג חלק ר"ל
יפה,זה בהחלט נקודה חשובה שלא כולם שמים לב אליה ובשמאל מוכנים גם לעסקה שתשאיר חלק מהחטופים שם (כנראה לנצח) רח"ל..

אבל עדיין זה לא עונה לנו על השאלות שהוצגו באשכול.גם את כל החטופים להחזיר,בתמורה לעסקה מופקרת שתפגע בשונאיהם של ישראל בכמויות בעתיד,השאלה במקומה עומדת
 
דיוק נוסף, מרן דיבר על שחרור מחבלים, לא אמר לאן, לא אמר האם לוותר על פילדלפי וכד'
ולכן יתכן שאם ישחררו אלפי מחבלים לסוריה או לצפון קוריאה וכד' זה בסדר, אבל לשחרר למזרח ירושלים יהודה ושומרון ועזה, זה כבר שונה
 
דיוק נוסף, מרן דיבר על שחרור מחבלים, לא אמר לאן, לא אמר האם לוותר על פילדלפי וכד'
ולכן יתכן שאם ישחררו אלפי מחבלים לסוריה או לצפון קוריאה וכד' זה בסדר, אבל לשחרר למזרח ירושלים יהודה ושומרון ועזה, זה כבר שונה
מחילה מכבודו היקר!
הלוואי ואתה צודק.באמת.
אבל לצערי זה מעין אוקימתות ותו לא,תראה פה באשכול,מרן אמר בלווייה של אחד החטופים שצריך לשחרר גם אלפי מחבלים ולעשות הכל בשביל להחזיר חטופים
לבוא ולהעמיד בדבריו שזה רק בתנאי שזה לסוריה וכו'..(אגב גם סוריה זה בגבול הצפון שלנו,מאי שנא טבח בדרום או טבח בצפון) זה פשוט לא נראה בעליל כך בפשטות מדבריו. והלוואי שאני טועה..
 
הרבנים שליט"א אני חושב שמיציתי את הדיון והשו"ת בנין ציון יישב את השאלה שנשאלה בראשית האשכול, היו שלום,
א. אשריך "ואזכה לחדש" על הסבלנות ממש ר' פרידא.
ב. amit26 הצדיק, יש ששואלים כדי לקבל תשובה ויש ששואלים כדי לשאול, כבר הרב בוטבול כתב שיש כאן 2 צדדים ואין כאן הכרע גמור וברור, החזו"א כתב שעיקר בלימוד זה להבין את הצד השני, אז נסה להבין.
ג. קצת לא מכובד לומר על הפסק של מרן שליט"א "לחזור על הטעות", תהיה בטוח שהוא יודע יותר טוב ממך גם את המקורות ההלכתיים וגם את המדיניים, והוא גם "קצת" יותר תלמיד חכם ממך, קצת ענווה לא תזיק.
ד. ולגופו, יש הכרעות הלכתיות שאין בהם גדר מוכרע ויבש, אלא מקרים שצריכים החלטה והכרעה על ידי לבם הטהור של גדול"י (כמו נושא הפריון של הגר"מ פינשטיין ,כרטיס אדי, ועוד רבים), כמו כן פה, יש סכנה עתידית ויש סכנה עתידית, דעת תורה של גדול"י (בלבד!) קובעת איזה סיכון הקב"ה מצווה אותנו לקחת ונכנס בגדר של ר' יעקב אטלינגר זצ"ל (שלא מצאנו עליו כ"כ חולקים בעניין זה, אז למה לכנות אותו יחידאה?) ואיזה סיכון כבר לא. למשל בעניינינו פצצת אטום מסתמא לא, אך שחרור אלפי מחבלים כן. ואפילו שידוע שהם יחזרו לטרור וכו' ,עדיין , כי לא הנחש ממית אלא החטא ממית. נקודה. ואם עדיין לא מובן, בעז"ה שיהיה לנו לב של גדול"י נבין. (אתה כמובן יכול לומר שאתה יותר מתחבר לספק של הרב בוטבול שליט"א).
ולהמחשה: אם לא היינו עושים את עסקת שליט, היו מתים בשמח"ת 1600 לא 1500, כלומר עוד 100 נוספים בעבור שלא עשינו את מצוות התורה ולא שחררנו מחבלים בעבור שליט כשהתורה צוותה על כך.
ה. לומר שמרן זיע"א לא ידע על הסיכון שיש בשחרור אלף מחבלים בעסקת שליט, שכל המרצחים יחזרו לטרור וכו' ובודאי בדרך הטבע יהרגו אנשים, זה פחות מצחיק מבדיחת קרש, וקצת מוריד בערכו של מרן זיע"א. (אלא מאי? לא שחרור המחבלים אשם, אלא חטאינו אשמים).
אשריך.
 
א. אשריך "ואזכה לחדש" על הסבלנות ממש ר' פרידא.
ב. amit26 הצדיק, יש ששואלים כדי לקבל תשובה ויש ששואלים כדי לשאול, כבר הרב בוטבול כתב שיש כאן 2 צדדים ואין כאן הכרע גמור וברור, החזו"א כתב שעיקר בלימוד זה להבין את הצד השני, אז נסה להבין.
ג. קצת לא מכובד לומר על הפסק של מרן שליט"א "לחזור על הטעות", תהיה בטוח שהוא יודע יותר טוב ממך גם את המקורות ההלכתיים וגם את המדיניים, והוא גם "קצת" יותר תלמיד חכם ממך, קצת ענווה לא תזיק.
ד. ולגופו, יש הכרעות הלכתיות שאין בהם גדר מוכרע ויבש, אלא מקרים שצריכים החלטה והכרעה על ידי לבם הטהור של גדול"י (כמו נושא הפריון של הגר"מ פינשטיין ,כרטיס אדי, ועוד רבים), כמו כן פה, יש סכנה עתידית ויש סכנה עתידית, דעת תורה של גדול"י (בלבד!) קובעת איזה סיכון הקב"ה מצווה אותנו לקחת ונכנס בגדר של ר' יעקב אטלינגר זצ"ל (שלא מצאנו עליו כ"כ חולקים בעניין זה, אז למה לכנות אותו יחידאה?) ואיזה סיכון כבר לא. למשל בעניינינו פצצת אטום מסתמא לא, אך שחרור אלפי מחבלים כן. ואפילו שידוע שהם יחזרו לטרור וכו' ,עדיין , כי לא הנחש ממית אלא החטא ממית. נקודה. ואם עדיין לא מובן, בעז"ה שיהיה לנו לב של גדול"י נבין. (אתה כמובן יכול לומר שאתה יותר מתחבר לספק של הרב בוטבול שליט"א).
ולהמחשה: אם לא היינו עושים את עסקת שליט, היו מתים בשמח"ת 1600 לא 1500, כלומר עוד 100 נוספים בעבור שלא עשינו את מצוות התורה ולא שחררנו מחבלים בעבור שליט כשהתורה צוותה על כך.
ה. לומר שמרן זיע"א לא ידע על הסיכון שיש בשחרור אלף מחבלים בעסקת שליט, שכל המרצחים יחזרו לטרור וכו' ובודאי בדרך הטבע יהרגו אנשים, זה פחות מצחיק מבדיחת קרש, וקצת מוריד בערכו של מרן זיע"א. (אלא מאי? לא שחרור המחבלים אשם, אלא חטאינו אשמים).
אשריך.
ב. האמן לי שאני שואל כדי לקבל תשובה.אין לי מה לשאול בשביל לשאול,אני לא טיפוס כזה.. ומצד שני אם אני מחפש את האמת אז "והוי מתאבק בעפר רגליהם" תורה אמת כתיב בה ואם אני לא מבין אז אני ממשיך להקשות. לענ"ד זו דרכה של תורה, אמנם נהיה הרגל בדורינו בויכוח כשמתמודדים עם קושי פשוט לעשות "דה לגיטמציה" לצד השני,ולומר שהוא פשוט רוצה לשאול בשביל לשאול,אך אני מעיד על עצמי בכנות שאני שואל כדי לקבל תשובה.ומה שנאי ממשיך להקשות,כי לטעמי לא קיבלתי תשובה(נכונה,לענ"ד)
ג. מי אמר שהוא לא תלמיד חכם יותר ממני?תראה שבראשית האשכול רשמתי שאם הייתי רה"מ,הייתי חותם על הסכם שהוא היה מורה גם שאני חושב שזה טעות. ומה הקשר לענווה? דרכה של תורה היא שצריך להבין את הסברות ולשאול כשאתה לא מבין,אין לזה שום קשר לענווה. וזה שהוא יודע טוב ממני את המקורות - ברור! בגלל זה אני שואל מה המקורות שלו..(וכשהם לא נראים לי תואמים,עליי לומר שאחר אלף המחילות אני לא זוכה להבין איך הם מתאימים לסוגיה שלנו. דרכה של תורה היא לזרוק את השכל ולקבל את כל דברי הרב באופן מוחלט?(שוב,באופן העיוני,אני לא מדבר למעשה ואז ודאי לזרוק את השכל)
וזה שאמרתי "לחזור על הטעות" זו הגדרה שאמרתי אליבא דמרן,הוא עצמו אמר שחרור סינוואר הוביל לשביעי באוקטובר...
ד. כבודו סותר את עצמו,אמרתם שאטום לא,אבל מחבלים כן,ואז אמרתם לא הנחש ממית אלא החטא ממית.אטום זה לא נחש? אטום זה החטא?באמת..
ואה"נ אם כבודו סובר שאטום לא ומחבלים כן,מה הסברא לחלק?זה מוביל לאסון,זה מוביל לאסון
ה. לעניין שליט,לפי סברתך שהיו מתים 1600,הרי מרן בעצמו אמר שחרור סינאוואר המית אסון.הוא לא אמר שבכל מקרה הטבח של שביעי באוקטובר היה קורה.
ובאמת.. אי אפשר להתעלם מהמציאות, זו סוגיא פשוטה בעינייני אמונה וביטחון. ודאי שנגזר על אותם 1500 למות,בלי קשר לעסקה או לא.אבל התורה ציוותה כשאנו רואים שדבר מסויים מסוכן,לא לעשות אותו.אי אפשר להגיד על מישהו שנהרג בתאונת דרכים כי הוא נסע על 300 קמש שאין בעייה לסוע 300 קמש, "הוא ממילא נגזר עליו למות" ברור לכבודו שהדברים פשוטים שלא אומרים כך..
ה. מרן עצמו הוא דוגמא נפלאה לכך. בשחרור שליט הוא לקח סיכון,וגם בעצמו אמר לביבי במפורש שהתנאי שלו להסכם הוא שברגע שמחבל חוזר לטרור לחסלו(ובצהל לא הצליחו לעשות זאת) ושיחקקו חוק נגד מחבלים.
אבל הדוגמא הכי נפלאה ממרן,זה שהוא עצמו בתחילה פסק שיש להחזיר שטחים,ואח"כ בהתנתקות היה מגדולי המתנגדים לה. ולכאורה מדוע? הוא פסק שטחים בעד שלום! אלא שמרן היה מציאותי. הוא ראה שניסינו לעשות מהלך שאולי מותר הלכתית,אבל המציאות מוכיחה כאלף עדים שהוא לא טוב,ולכן למד מהטעות והתנגד קשות לחזור עליה שוב
לכן ברור לי ופשוט שאם מרן היה חי בימינו כיום ,אחרי שהוא ראה מה שהיה עם עסקת שליט הוא לא היה מתיר בשום אופן לחזור על זה שוב
 
רק להבין תקן אותי אם אני טועה בהבנת דבריך, הסוגיה של כן עיסקא לא עיסקא [באופן כללי] היא לא סוגיה שצריך לדון בה בתחומי ההלכה והגדר היבש, וישנם דברים שעניינם מסור לשיקול הדעת של גדולי הדור שליט"א אחרי שמילאו כריסם בעמל ויזע בש"ס ופוסקים, ועל ידי כך דעתם דעת תורה. אין מה לדון בזה בשאלות הלכתיות טהורות [אין פודים את השבויים יותר מכדי דמיהן וכדו'] מאחר וזו לא שאלה הלכתית.
בלי להיכנס לדון על עצם ההגדרה המוזרה, אתה לא חושב שעצם העובדה שמרן מלכא זיע"א כתב תשובה הלכתית לדון בעיסקת שליט מוכיח לא כדבריך? לדבריך היתה נדרשת תשובה לקונית יבשה בלי להיכנס לפרטים, ודאי לא לכתוב תשובה מפורטת כל כך!
 
רק להבין תקן אותי אם אני טועה בהבנת דבריך, הסוגיה של כן עיסקא לא עיסקא [באופן כללי] היא לא סוגיה שצריך לדון בה בתחומי ההלכה והגדר היבש, וישנם דברים שעניינם מסור לשיקול הדעת של גדולי הדור שליט"א אחרי שמילאו כריסם בעמל ויזע בש"ס ופוסקים, ועל ידי כך דעתם דעת תורה. אין מה לדון בזה בשאלות הלכתיות טהורות [אין פודים את השבויים יותר מכדי דמיהן וכדו'] מאחר וזו לא שאלה הלכתית.
בלי להיכנס לדון על עצם ההגדרה המוזרה, אתה לא חושב שעצם העובדה שמרן מלכא זיע"א כתב תשובה הלכתית לדון בעיסקת שליט מוכיח לא כדבריך? לדבריך היתה נדרשת תשובה לקונית יבשה בלי להיכנס לפרטים, ודאי לא לכתוב תשובה מפורטת כל כך!
אני לא חושב שיש מה לחלק בין דעת תורה לבין תשובה הלכתית,בשורה התחתונה יש פה פסק שאני לא מצליח להבין את הטעמים שלו
אם אתה רוצה לומר "כך לבו של מרן הורה לו" ובזה לסיים את הויכוח,אין בעיה , זה באמת טיעון שאי אפשר להתווכח איתו
אבל אני חושב שדרכה של תורה היא דיון ער עם הצגת מקורות וביסוסים. בין בעניין הלכתי גרידא ובין בעניין שיותר נוטה לסברת הלב

כמו כן חוזר על דבריי לגבי מרן:
מרן עצמו הוא דוגמא נפלאה לכך. בשחרור שליט הוא לקח סיכון,וגם בעצמו אמר לביבי במפורש שהתנאי שלו להסכם הוא שברגע שמחבל חוזר לטרור לחסלו(ובצהל לא הצליחו לעשות זאת) ושיחקקו חוק נגד מחבלים.
אבל הדוגמא הכי נפלאה ממרן,זה שהוא עצמו בתחילה פסק שיש להחזיר שטחים,ואח"כ בהתנתקות היה מגדולי המתנגדים לה. ולכאורה מדוע? הוא פסק שטחים בעד שלום! אלא שמרן היה מציאותי. הוא ראה שניסינו לעשות מהלך שאולי מותר הלכתית,אבל המציאות מוכיחה כאלף עדים שהוא לא טוב,ולכן למד מהטעות והתנגד קשות לחזור עליה שוב
לכן ברור לי ופשוט שאם מרן היה חי בימינו כיום ,אחרי שהוא ראה מה שהיה עם עסקת שליט הוא לא היה מתיר בשום אופן לחזור על זה שוב

לפי שיטתך, לא ייתכן בכלל שמרן היה נגד ההתנתקות,הרי שנים קודם כשניסו לעשות שטחים תמורת שלום הוא פסק בעד.אז למה אחר כך הוא התנגד להתנתקות?
בעל כורחך שהוא ראה במציאות,אם משהו לא עובד,אז לא חוזרים עליו שוב. יש לך הסבר אחר?
 
אני לא חושב שיש מה לחלק בין דעת תורה לבין תשובה הלכתית,בשורה התחתונה יש פה פסק שאני לא מצליח להבין את הטעמים שלו
אם אתה רוצה לומר "כך לבו של מרן הורה לו" ובזה לסיים את הויכוח,אין בעיה , זה באמת טיעון שאי אפשר להתווכח איתו
אבל אני חושב שדרכה של תורה היא דיון ער עם הצגת מקורות וביסוסים. בין בעניין הלכתי גרידא ובין בעניין שיותר נוטה לסברת הלב

כמו כן חוזר על דבריי לגבי מרן:
מרן עצמו הוא דוגמא נפלאה לכך. בשחרור שליט הוא לקח סיכון,וגם בעצמו אמר לביבי במפורש שהתנאי שלו להסכם הוא שברגע שמחבל חוזר לטרור לחסלו(ובצהל לא הצליחו לעשות זאת) ושיחקקו חוק נגד מחבלים.
אבל הדוגמא הכי נפלאה ממרן,זה שהוא עצמו בתחילה פסק שיש להחזיר שטחים,ואח"כ בהתנתקות היה מגדולי המתנגדים לה. ולכאורה מדוע? הוא פסק שטחים בעד שלום! אלא שמרן היה מציאותי. הוא ראה שניסינו לעשות מהלך שאולי מותר הלכתית,אבל המציאות מוכיחה כאלף עדים שהוא לא טוב,ולכן למד מהטעות והתנגד קשות לחזור עליה שוב
לכן ברור לי ופשוט שאם מרן היה חי בימינו כיום ,אחרי שהוא ראה מה שהיה עם עסקת שליט הוא לא היה מתיר בשום אופן לחזור על זה שוב
אתה צודק, אני אתך באותה דעה
כתבתי להגיב על @ישבב רק שההודעה שלך נכנסה שניה לפני כך שזה נראה שכיוונתי עליך.
 
אתה צודק, אני אתך באותה דעה
כתבתי להגיב על @ישבב רק שההודעה שלך נכנסה שניה לפני כך שזה נראה שכיוונתי עליך.
אז מחילה כמובן
אפילו הצבע של שהמשתמש של שניכם היה דומה(ירוק) אז חשבתי שמדובר באותו משתמש 😅

אני לא רוצה ליפול למלכודת שאני עצמי התרעתי ממנה לכן אניאציע את הדברים רק כשאלה ולא כקביעה - @ישבב האם התשובה שלך נובעת מדעה עצמאית,חשבת לרגע על הסוגיא לעומק,או שאם מרן פסק כך אתה(כיהודי טוב ומתוק ואני לגמרי מבין את המקום ממנו זה נובע) רק מנסה ליישב שאלות עליו בכל דרך אפשרית(שכוללת בעיקר את הכיוון של "אתה לא גדול הדור,לא תבין אותו") ולא כדרכה של תורה,בלי קשר מי גדול הדור או לא,אלא לדבר על הצדדים למה כן ולמה לא עם ראיות ונימוקים כדרכה של תורה
וכמובן אני מדבר וחוזר שוב ,כשהדיון הוא להלכה שאינה למעשה. לא קראתי בשום צורה להמרות פי מרן.
 
נערך לאחרונה:
אגב, הרב יצחק יוסף אמר מפורש את מה שהבאתי לעיל בשום השו"ת בנין ציון, שלא מתיחסים לסכנה עתידית [וכ"ש אם יש סכנה עכשווית,],
וז"ל ז"ל: "שנזכה לראות כבר את החטופים, שיגמרו את העסקאות האלה כבר. כואב הלב שצריך לשחרר מחבלים עם דם על הידיים, ראינו מה יצא מיחיא סינוואר, אבל זה פיקוח נפש עכשווי, אם לא תשחרר אותם – יהרגו את החטופים, יש פיקוח נפש עתידי שאחרי זה יצטרפו ויהרגו אותנו, אבל זה לא עכשווי. החטופים זה פיקוח נפש עכשווי. כך הייתה דעתו ההלכתית של מרן האבא, שמותר לשחרר את כל המחבלים הארורים האלו בגלל פיקוח נפש, אחר כך אם יעשו משהו קטן שיהרגו אותם מיד, אנחנו צריכים להתפלל עליהם שיחזרו בשלום ובבריאות איתנה". עכ"ל.
צ"ב שבשיעור האחרון אמר ששמע הקלטות של מחבלים שאומרים למחבל שהרג "למה הרגת אותו, אתה לא יודע שחי שוה יותר ממת"?
מילה אחת יש לי לומר על זה: בושה. תתבייש לך. יהודי עוזב את המשפחה שלו ומסכן את חייו בשביל שאתה תוכל לכתוב פה שטויות בלי שתצרך להצטופף עכשיו במקלט וללחוש פרקי תהילים ברעד, והוא מדבר דברים נכוחים ונכונים עד מאוד, ואתה קורה לזה שטויות. בושה.
אפי' לא טרחתי לקרוא את הדברים של "ההוא" כי מנין לי שבאמת חייל מעזה כתב אותם?
 
צ"ב שבשיעור האחרון אמר ששמע הקלטות של מחבלים שאומרים למחבל שהרג "למה הרגת אותו, אתה לא יודע שחי שוה יותר ממת"?
שאלה יפה
אולי אפשר לומר שהכוונה "סכנת פיקוח נפש עכשווית,לעומת סכנת פיקוח נפש עתידית"

אפי' לא טרחתי לקרוא את הדברים של "ההוא" כי מנין לי שבאמת חייל מעזה כתב אותם?
א. מניין שלא?
ב. גם אם לא,אל תסתכל בקנקן אלא במה שיש בו - העיקר זה התוכן והאמת של התוכן,לא מי כתב.. "קבל האמת ממי שאמרה"
 
עוד הוכחה שמרן זצל ממש לא סבר כך: כידוע מרן היה מאוד נגד ההתנתקות. ומדוע? הרי זה רק פיקוח נפש עתידי,שמא חמאס ירו לאשקלון ואשדוד(מי האמין לאן הם יגיעו) לעומת הבטחה עכשווית לשלום - למה להיות נגד??
לא דומה, שם לא היתה סכנה עכשוית, כי לא היו חטופים.
 
לא דומה, שם לא היתה סכנה עכשוית, כי לא היו חטופים.
ברור שהיה סכנה עכשוית. אם אתה אומר כך ייתכן שאתה לא זוכר מה היה שם,כמעט כל יום היה פיגוע(זה מה שגרם לממשלה ללכת על ההחלטה ההזויה הזו..) וחיילים שנהרגים .
אדרבא,זה ק"ו,שחטופים יש להם אינטרס להשאיר בחיים,שם היה מדובר בהרוגים כפשוטו,ומרן התנגד נחרצות.
 
חזור
חלק עליון