נכון כך כתב לי ברכה נאמנה והבאתי דבריו בשאל את הרב וכמו שכתבתי באשכול אחר עדות הרב שמואל יאיר שהרשלצ יכתוב בילקוי המוציאבקובץ בית יוסף תשפ"ג עמ' קפב מכתב ממרן שליט"א בעניין ברכת הטורטיה ומסקנתו לברך מזונות, לפי מה שכתב נראה שהבין שהטורטיה נעשית ע"י טיגון, ולכן ברכתו מזונות.
אך למעשה אין הדבר כך, אלא השואל כתב בשאלתו שמטגנים את הטורטיה במילוי בשר וכד'.
בקובץ בית יוסף תשפ"ג עמ' קפב מכתב ממרן שליט"א בעניין ברכת הטורטיה ומסקנתו לברך מזונות, לפי מה שכתב נראה שהבין שהטורטיה נעשית ע"י טיגון, ולכן ברכתו מזונות.
אך למעשה אין הדבר כך, אלא השואל כתב בשאלתו שמטגנים את הטורטיה במילוי בשר וכד'.
גם הרב שמואל יאיר אמר לי שדעתו המוציאדיברתו עמו בזה כמה פעמים, ולא הכריע אך דעתו נוטה לברך על זה המוציא.
עד שלא יצא הילקוט יוסף, זה לא מוכרע.
מצפים, כבר ראינוהו בקובץ יחו"ד, אך לא הועלתה לכאן.יש עימי בס"ד תשובה באורך וברוחב בעניין הטורטייה
והמסקנא העולה למעשה בס"ד לכתחילה וודאי לאכול תוך סעודה ולא להיכנס לספק
ומ"מ אם אוכלה בפני עצמה ברכתה מזונות ועל המחיה (כמובן מדובר בדקה מאד, ואפילו אם אינה מתוקה וכדומה)
ואין חילוק בין מטוגן לאפוי או נאכל כמות שהוא.
ואי"ה לאחר שיוכנו הדברים לדפוס אעלם כאן בל"נ.
כמדומני שכך סבר הרב משה לוי.ומ"מ אם אוכלה בפני עצמה ברכתה מזונות ועל המחיה (כמובן מדובר בדקה מאד, ואפילו אם אינה מתוקה וכדומה)
אכן התשובה הודפסה שם, אמנם כעת התווספו כמה חידושים, וכן ליישב השגות כמה חכמים שליט"א בזה, ואי"ה בקרוב יעלה לכאן הנדפס מחדש.מצפים, כבר ראינוהו בקובץ יחו"ד, אך לא הועלתה לכאן.
אולי תשלח למרן הראש"ל שליט"א שיספיק לעבור עליה לפני שהספר יודפס ואולי ישנה פסיקתו.ומ"מ אם אוכלה בפני עצמה ברכתה מזונות ועל המחיה (כמובן מדובר בדקה מאד, ואפילו אם אינה מתוקה וכדומה)
ואין חילוק בין מטוגן לאפוי או נאכל כמות שהוא.
ואי"ה לאחר שיוכנו הדברים לדפוס אעלם כאן בל"נ.
איפה מרן כתב אחרת?אולי תשלח למרן הראש"ל שליט"א שיספיק לעבור עליה לפני שהספר יודפס ואולי ישנה פסיקתו.
ראה בקובץ בית יוסף גיליון מט סי' רכ"ה. (ודעתו שעצם זה שהטורטיה דקה לא הופך אותה שתמיד ברכתה מזונות, אלא שתלוי כמו לחם רגיל, אם יש בו מתיקות או לא).איפה מרן כתב אחרת?
זה לא סותר. זה לא שהרב כתב פסק והרב טולידאנו חולק, אלא כך היא דעתו של הרב, והרב טולידאנו בא לכתוב תשובה לכך ויתכן שמחמת זה הרב יכתוב אחרת.לא נראה לי כי הרב טולדנו הוא תלמידו חביבו של מרן שליט"א...
הרב טולידאנו עורך את התשובה שוב לבקשת מרן הראש"ל שליט"א, שבענוותו ביקש ממנו ומעוד כמה מתלמידיו להביא לפניו את אשר העלו בזה.אולי תשלח למרן הראש"ל שליט"א שיספיק לעבור עליה לפני שהספר יודפס ואולי ישנה פסיקתו.
מי זה "מרן שליט"א"? הרב רצאבי?דעת הגר"י רצאבי מתוך עלון כתרי תורה-גליון קצג- תצוה התשפד, תשובה מתלמידו הרה"ג רבי נתנאל עומייסי:
הצג קובץ מצורף 17876
אכן.מי זה "מרן שליט"א"? הרב רצאבי?