• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

מחאה אדירה! זעזוע ושאט נפש מהדברים המחרידים אשר נכתבו נגד מרן רבינו עובדיה יוסף זיע"א מורשתו ותלמידיו בחוברת 'מן המאור' של ישיבת 'מאור התורה'

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
פלא שדבר כזה יצא ללא רשותו ופיקוחו של הגאון רבי אברהם סלים שליט"א
בכל אופן אדם שכתב דבר זה הוא בודאי עתיד ליתן את הדין בשמים על ביזיון התורה לגדול הדור
ועוד הגדיל בחוצפתו הגדולה וברשעותו העצומה לכתוב שאולי כוונתם לטובה, כלומר שיתכן וגם כל כוונתם שלא לשם שמים וכו'... עפרא לפומייהו!
אין לו מחילה עד שיתחרט ויפרסם מכתב התנצלות לרבים מעומק הלב באמת, ויבקש מחילת מרן רבינו עובדיה זי"ע ובנו מרן הראשון לציון שליט"א
 
פלא שדבר כזה יצא ללא רשותו ופיקוחו של הגאון רבי אברהם סלים שליט"א
הפלא היה אם זה היה יוצא באישורו ובפיקוחו.
מחילה אבל הוא לא אחראי על כל שטות שיכתוב מי שכתב בעלון ששייך לוועד הבוגרים שלו.
וכאן המקום להעיר על תיקון הכותרת, העלון הנ"ל לא יצא על ידי ישיבת מאור התורה, אלא על ידי וועד הבוגרים.
 
מחילה אבל הוא לא אחראי על כל שטות שיכתוב מי שכתב בעלון ששייך לוועד הבוגרים שלו.
על כל שטות אתה צודק
אבל לכתוב דבר כזה ולהתבטא בצורה כ"כ מגעילה (סליחה על המילה אבל אין לי ביטוי אחר למה שעשה) ולבזות בצורה כ"כ מחפירה, זה בודאי דבר שאמור היה לעבור את פיקוחו!
אבל ח"ו שלא יהיה פה אי הבנה, אין לי שום שאלה על הגאון הגדול הרב סלים שליט"א...
 
על כל שטות אתה צודק
אבל לכתוב דבר כזה ולהתבטא בצורה כ"כ מגעילה (סליחה על המילה אבל אין לי ביטוי אחר למה שעשה) ולבזות בצורה כ"כ מחפירה, זה בודאי דבר שאמור היה לעבור את פיקוחו!
אבל ח"ו שלא יהיה פה אי הבנה, אין לי שום שאלה על הגאון הגדול הרב סלים שליט"א...
בדיוק זה מה שאני מנסה להסביר לך,
ישנו גוף חיצוני שאינו שייך לישיבתו ונקרא "וועד הבוגרים", הגוף ההוא הוציא את העלון הזה, פשיטא שהרב סאלים לא ראה את דברי ההבל הכתובים בו, ולכן אין האחריות עליו, אלא על הכותב בלבד.
 
נגד מה הבעיה בעיקר,
מה שכתבו על כבוד מדומה?
או מה שכתבו על שתלטנות הלכתית על ראשי עם קודש?
כי שני הדברים הללו כלל לא קשורים למרן זיע"א אשר החזיר עטרה ליושנה במלא מובן המילה.

או שהכונה על דבר שנכתב במקום אחר?

אני חוזר על דברי שלפני שבוע
ילד מתי תגדל
 
בדיוק זה מה שאני מנסה להסביר לך,
ישנו גוף חיצוני שאינו שייך לישיבתו ונקרא "וועד הבוגרים", הגוף ההוא הוציא את העלון הזה, פשיטא שהרב סאלים לא ראה את דברי ההבל הכתובים בו, ולכן אין האחריות עליו, אלא על הכותב בלבד.
עיין סוכה נ"ו עמוד ב'. וד"ל
 
וכאן המקום להעיר על תיקון הכותרת, העלון הנ"ל לא יצא על ידי ישיבת מאור התורה, אלא על ידי וועד הבוגרים.
ישנו גוף חיצוני שאינו שייך לישיבתו ונקרא "וועד הבוגרים", הגוף ההוא הוציא את העלון הזה, פשיטא שהרב סאלים לא ראה את דברי ההבל הכתובים בו, ולכן אין האחריות עליו, אלא על הכותב בלבד.
פלא שדבר כזה יצא ללא רשותו ופיקוחו של הגאון רבי אברהם סלים שליט"א
בכל אופן אדם שכתב דבר זה הוא בודאי עתיד ליתן את הדין בשמים על ביזיון התורה לגדול הדור
ועוד הגדיל בחוצפתו הגדולה וברשעותו העצומה לכתוב שאולי כוונתם לטובה, כלומר שיתכן וגם כל כוונתם שלא לשם שמים וכו'... עפרא לפומייהו!
אין לו מחילה עד שיתחרט ויפרסם מכתב התנצלות לרבים מעומק הלב באמת, ויבקש מחילת מרן רבינו עובדיה זי"ע ובנו מרן הראשון לציון שליט"א
 
ושוב אני אומר זה כמו להגיד שהעלון השיעור השבועי כלל לא קשור למרן שליט"א
אין הנידון דומה לראיה כלל.
העלון הוא תמלול השיעור הנאמר ע"י הראש"ל שליט"א בלוויין כל מוצ"ש (ולפעמים עובר הגהתו, ככתוב בעלון). משא"כ העלון הנ"ל של וועד הבוגרים שבלי ספק לא יצאו הדברים מפי הגר"א סאלים שליט"א ולא שזפו עיניו, ולא יוצא על ידו, ולכן אין מקום להטיל עליו האשמה.
וביודעו ומכירו קא אמינא, לפני עשרות שנים הייתי שכנו ברח' אלפנדרי.
 
אני מקווה שלא אחטוף אבל אדעתא דהכי
א. בקשר למש''כ בוגרי מאור התורה
הלא ידוע שיש וויכוח גדול בין הרב לחכמי בבל בענין קבלת הוראות מרן האם זה להחזיר עטרה ליושנה או לא והדברים עתיקים
אלא שאם היו כותבים כך זה היה וויכוח לגיטימי
אבל הנוסח שתלטנות הלכתית הוא חוצפה ובייחוד שכתוב לאחר הכבוד המדומה
חכמים הזהרו בדבריכם .
ב.
במש''כ עם המו''ץ- הלא רוב האברכים לא אוכלים היתר מכירה ופפושדו ועוד כמה ענינים אע''פ שהרב היקל
זאת אומרת שיש אברכים שאע''פ שבדרך כלל הולכים אחר הרב אבל בדברים חמוריפ כחמץ וכיו''ב או הפס''ט לאחר השקיעה
הרבה מחמירים א''כ יש מקום גדול שאם שואל אברך שאלה להגיד לו את דעת הרב זצ''ל אבל שיש חולקים וכיו''ב ובעיקר בדינים דאורייתא כמו הפס''ט וכיו''ב.
 
במש''כ עם המו''ץ- הלא רוב האברכים לא אוכלים היתר מכירה ופפושדו ועוד כמה ענינים אע''פ שהרב היקל
זאת אומרת שיש אברכים שאע''פ שבדרך כלל הולכים אחר הרב אבל בדברים חמוריפ כחמץ וכיו''ב או הפס''ט לאחר השקיעה
הרבה מחמירים א''כ יש מקום גדול שאם שואל אברך שאלה להגיד לו את דעת הרב זצ''ל אבל שיש חולקים וכיו''ב ובעיקר בדינים דאורייתא כמו הפס''ט וכיו''ב.
קו ההלכה נושא בגאון את תמונת מרן זיע"א ומצהיר שהוא ע"פ דרכו.
מי שלא מתאים לו שלא יתקשר!
ובכלל יש לעיין בענין אותם אברכים צדיקים והקו המשונה שלהם, שבאמת גם בדברים חמורים פותחים את ספרי מרן והולכים לאורו הגדול, אבל בדברים שנגעה בהם יד הפוליטיק, אפילו בעניינים קלים, פתאום הם מפחדים.
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חזור
חלק עליון