דבר ראשון מאיפה הוא יודע שהמזוזות של הדייר הקודם אינם פסולות?
ואם אתה משיג אתה מסיג על מרן, כי אני רק הסיכמתי את דבריו. ומה שכתב כת"ר "מהודרות כלשונך" התבלבל מר בין מה שאני הבאתי מיבי"א למה שהביאו לפני מהיחוה דעת. ועיין טוב בדבריי
וטענתכם כבר מובאת בהליכות עולם ח"ח עמ' רמא בשם התבואות שמש. וזה מה שמרן ענה לו
הצג קובץ מצורף 35113
ולגבי השאלה שאלת חכם של הרב חכמי כתוב ביבי"א שם ובהליכות עולם ח"ז מבואר שגם לוקח את הראשונה לבדיקה ולוקח אותה למקום אחר שדבר זה גם מועיל לגבי המזוזה השניה גם לענין הברכה. וז"ל
הצג קובץ מצורף 35114
מ"מ זה רק מן הראוי, ומעיקר הדין משמע שאפשר לברך אפילו מהודרות במהודרות. וגם כאן עדיף שיעשה שיהוי ארוך והתעסק בדברים אחרים בין מזוזה למזוזה וכדברי הבא"ח והכף החיים, כמבואר ביבי"א שם.