מה המקור לזה?קבלת הוראות מרן היא בעיקר בכללים וגם בהלכות
אני יודע ההיפך שהקבלה היא על פסקיו, ועל הכללים ישנו נידון שלם אם קיבלנו הוראותיו.
מה המקור לזה?קבלת הוראות מרן היא בעיקר בכללים וגם בהלכות
שוב אתה מביא סברות מהכרס נגד האחרונים שאומרים שמרן התכוון גם לקולאמבואר דוקא לחומרא ולא לקולא כפי מקורות הגמרא שהביא מרן.
אתה סובר שלא יעזור, (כפי הבנתך בב"י) ומרן זצוק"ל סובר שכן יעזור וגם הוא ראה את ההקדמה של הב"י.לא יעזור מנהג כזה כפי שביטל מרן מנהגים בעשרות מקומות אפילו שהיו מנהגים קדמונים.
שוב אתה מביא סברות מהכרס נגד האחרונים שאומרים שמרן התכוון גם לקולא
כנראה שאין עניין להמשיך בדו שיח אדם שמעתיק ולא מבין מה הוא מעתיק ומזלזל באחר.שוב סברות הכרס כנגד דברי האחרונים...
עיין ברכי יוסף חו"מ סימן כה אות כט בתחילת דבריומה המקור לזה?
אני יודע ההיפך שהקבלה היא על פסקיו, ועל הכללים ישנו נידון שלם אם קיבלנו הוראותיו.
כן הבנתי שכבר אין לך מה לענות...כנראה שאין עניין להמשיך בדו שיח
אני מבין טוב מאוד מה שאני מעתיק שמנהג נגד מרן זה אף לקולא ואף מנהג באר"י כמו ש"העתקתי" לך. ואני סומך על האחרונים יותר מהדיוקים שלך בב"י.שמעתיק ולא מבין מה הוא מעתיק
"סברת הכרס" נאמרה הרבה באחרונים אחד על השני, וודאי זה מתאים לך שעושה דיוקים בב"י נגד האחרונים.ומזלזל באחר.
כן הבנתי שכבר אין לך מה לענות...
אני מבין טוב מאוד מה שאני מעתיק שמנהג נגד מרן זה אף לקולא ואף מנהג באר"י כמו ש"העתקתי" לך. ואני סומך על האחרונים יותר מהדיוקים שלך בב"י.
יש לי מה להשיב ומכיון שאינך מוכן לשמוע חבל על הזמן היקר שלי ושלך... שתרצה לדון כדרכה של תורה ובאמת לפתוח ספרים במקורם בשמחה."סברת הכרס" נאמרה הרבה באחרונים אחד על השני, וודאי זה מתאים לך שעושה דיוקים בב"י נגד האחרונים.
וודאי שאני מוכן לשמוע... אבל כל עוד שאתה חוזר על דברים שמרן זצוק"ל ראה אותם, ופוסק אחרת אין לי מה להמשיך אתך כי אני סומך על דרך הפסיקה של מרן זצוק"ל יותר ממך.יש לי מה להשיב ומכיון שאינך מוכן לשמוע חבל על הזמן היקר שלי ושלך... שתרצה לדון כדרכה של תורה ובאמת לפתוח ספרים במקורם בשמחה.
אז אם מרן ראה אין תורה? אתה רוצה ללמוד או שאתה רוצה לברבר...וודאי שאני מוכן לשמוע... אבל כל עוד שאתה חוזר על דברים שמרן זצוק"ל ראה אותם, ופוסק אחרת אין לי מה להמשיך אתך כי אני סומך על דרך הפסיקה של מרן זצוק"ל יותר ממך.
(ודבריו ברורים כשמש אחר שמהר"ם אלשקר ומהר"י נבון ושו"ת בתי כהונה ועוד אחרונים אמרו שכך היה המנהג אפי' בדורו של מרן, ורוב האחרונים אחריהם כתבו שכך המנהג בדורם ואפי' שו"ת מהרי"ף שיצא על המנהג כתב בסוף "וכל המערער על מנהג זה אני דן אותו כמחטיא את הרבים")
אא"כ תחדש לי משהו שמרן זצוק"ל לא ראה ולא ידע.
כן!אז אם מרן ראה אין תורה
אין טעם להמשיך כמו שחשבתי..
אם יש לך עוד טענות כמו שכתבתי אני ישמח לשמוע...אין טעם להמשיך כמו שחשבתי..
ברוך ה' שזיכנו לאור גדול של הגרע"י שהאיר את עיני ישראל..אם יש לך עוד טענות כמו שכתבתי אני ישמח לשמוע...
לסיכום - אנחנו ברוך ה' מודים להקב"ה כל יום על כך ששלח לנו את מרן זצוק"ל וקבלו ישראל עליהם את הוראותיו. (מעל 90% מהציבור הספרדי הולכים כוותיה!!!)
ובוודאי בגלל שמשנתו של מרן זצוק"ל זכה ונקיה, לכן ה' סייע בידו שקיבלו עליהם ישראל את הוראותיו. (ולא "הוראות כל מיני רבנים למניהם")
פה כתוב שמאתיים חכמים קבלו את כללו הגדול של מרן שפסק כתלת עמודי הוראה או כתרי מגו תלת. ותו לא מידי.
אמת.פה כתוב שמאתיים חכמים קבלו את כללו הגדול של מרן שפסק כתלת עמודי הוראה או כתרי מגו תלת. ותו לא מידי.
אין כאן זכר לשאר כללי מרן.
חזק וברוך!אמת.
אבל זה נלמד ממה נפשך אם קבלנו הוראות מרן בפסקיו היינו שקבלנו גם את הכללים דהרי ההלכה נגזרת מן הכללים.חזק וברוך!
אבל הוא לא הורה כך.נראה לי שהסברתי את דעתי הייטב.. שגם השוע היה מורה לברך הנותן לייעף כוח.
בכל המקומות שיש מחלוקת בין המקובלים לפשטנים מרן הכריע כהמקובלים למה שכאן לא היה מכריע?אבל הוא לא הורה כך.
אפילו מרן ביבי״א לא הביא את הטוענים ״אילו היה רואה היה חוזר בו״ אלא לסעיף בעלמא.