• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

נכון להיום; אתה מחמיר לשמור שבת עד זמן רבינו תם? ומה עמדתך בנושא זה?

נכון להיום; אתה מחמיר לשמור שבת עד זמן רבינו תם? מהי עמדתך ומנהגך? (בחר באפשרות הנכונה!).

  • ספרדי, ומחמיר ר"ת.

    קולות: 78 75.0%
  • ספרדי, ולא מחמיר ר"ת, אך מעריך ומחשיב חומרא זו.

    קולות: 3 2.9%
  • ספרדי, ולא מחמיר ר"ת, ואף לא מעריך חומרא זו.

    קולות: 4 3.8%
  • ספרדי, ולא מחמיר ר"ת, ואולם, לא מעריך ולא שולל חומרא זו. אלא ניטרלי.

    קולות: 0 0.0%
  • ספרדי, ולא מחמיר ר"ת. ואינני רואה כל ערך בחומרה זו. ולדעתי, אף נכון וראוי לעודד אנשים להימנע ממנה.

    קולות: 5 4.8%
  • אשכנזי, ומחמיר ר"ת.

    קולות: 6 5.8%
  • אשכנזי, ולא מחמיר ר"ת, אך מעריך ומחשיב חומרא זו.

    קולות: 5 4.8%
  • אשכנזי, ולא מחמיר ר"ת, ואף לא מעריך חומרא זו.

    קולות: 2 1.9%
  • אשכנזי, ולא מחמיר ר"ת, ואולם, לא מעריך ולא שולל חומרא זו. אלא ניטרלי.

    קולות: 0 0.0%
  • אשכנזי, ולא מחמיר ר"ת. ואינני רואה כל ערך בחומרה זו. ולדעתי, אף נכון וראוי לעודד אנשים להימנע ממנה.

    קולות: 1 1.0%

  • סה"כ בוחרים
    104
בכל המקומות שיש מחלוקת בין המקובלים לפשטנים מרן הכריע כהמקובלים למה שכאן לא היה מכריע?
רק במקום שאין הכרעה ברורה בפשטנים, מרן הכריע כהמקובלים אבל שיש הכרעה ברורה בפשטנים הכי נקטינן. (עיין ילקו"י שבת א-ג עמ' תשפו והלאה)
 
את האמת לא נכנסתי כ"כ לסוגייא של ברכת הנותן ליעף כח.

אבל מהלשון שלך שכתבת "בכל מקום שיש מח' בין המקובלים לפשטנים מרן נקט כמקובלים" משמע בכל מקום, ולכן הערתי רק כנ"ל.
זה דבר פשוט וכן בתשובה שהעלתי זה מבואר להדיא.
ובכן מכאן הראיה הפשוטה שקבלנו הוראות האר"י.
 
הרב יצחק שליט"א חולק על המושג קבלת הוראות הארי
קבלות האר"י זה משהו אחד, שיש כאלה שאומרים שבגלל שהאר"י קיבל דבריו מרוח הקודש אזלינן כוותיה בכל מצב אפי' נגד השו"ע!
וע"ז מרן הגרע"י חלק כמה וכמה פעמים כי "לא בשמים היא"

אבל זה שנקטינן כחכמי הקבלה, פה זה לאו דווקא האר"י, אלא כל שיש מח' בפשטנים והקבלה הכריעה כצד מסויים נוקטים כמוהם, אבל שיש הכרעה בפשטנים לא נקטינן כקבלה, וכמו שכתב בילקו"י הנ"ל.
 
קבלות האר"י זה משהו אחד, שיש כאלה שאומרים שבגלל שהאר"י קיבל דבריו מרוח הקודש אזלינן כוותיה בכל מצב אפי' נגד השו"ע!
וע"ז מרן הגרע"י חלק כמה וכמה פעמים כי "לא בשמים היא
זה גם נכון
אבל זה שנקטינן כחכמי הקבלה, פה זה לאו דווקא האר"י, אלא כל שיש מח' בפשטנים והקבלה הכריעה כצד מסויים נוקטים כמוהם, אבל שיש הכרעה בפשטנים לא נקטינן כקבלה, וכמו שכתב בילקו"י הנ"ל
הוא חולק על המושג הזה והוא מביא בעיקר פוסקי אשכנז
 
חזור
חלק עליון