מרפסן איגרי
Well-known member
הב"י כתב כן על הזוהרחכמי הפשט לקבלה הלכה כחכמי הקבלה.
איפה מצאת שכ"כ על 'חכמי הקבלה'?
הב"י כתב כן על הזוהרחכמי הפשט לקבלה הלכה כחכמי הקבלה.
שו"ת בית יוסף סימן א דיני חליצה ויבוםהב"י כתב כן על הזוהר
איפה מצאת שכ"כ על 'חכמי הקבלה'?
רק במקום שאין הכרעה ברורה בפשטנים, מרן הכריע כהמקובלים אבל שיש הכרעה ברורה בפשטנים הכי נקטינן. (עיין ילקו"י שבת א-ג עמ' תשפו והלאה)בכל המקומות שיש מחלוקת בין המקובלים לפשטנים מרן הכריע כהמקובלים למה שכאן לא היה מכריע?
וכי חלקתי ע"ז?רק במקום שאין הכרעה ברורה בפשטנים, מרן הכריע כהמקובלים אבל שיש הכרעה ברורה בפשטנים הכי נקטינן. (עיין ילקו"י שבת א-ג עמ' תשפו והלאה)
אמרת לגבי "ברכת הנותן ליעף כח" שאם מרן היה רואה את דברי המקובלים היה חוזר בו...וכי חלקתי ע"ז?
קראת את התשובה ששלחתי?
בודאי, נחלקו בזה הראשונים, והאר"י יכריע...אמרת לגבי "ברכת הנותן ליעף כח" שאם מרן היה רואה את דברי המקובלים היה חוזר בו...
את האמת לא נכנסתי כ"כ לסוגייא של ברכת הנותן ליעף כח.בודאי, נחלקו בזה הראשונים, והאר"י יכריע...
זה דבר פשוט וכן בתשובה שהעלתי זה מבואר להדיא.את האמת לא נכנסתי כ"כ לסוגייא של ברכת הנותן ליעף כח.
אבל מהלשון שלך שכתבת "בכל מקום שיש מח' בין המקובלים לפשטנים מרן נקט כמקובלים" משמע בכל מקום, ולכן הערתי רק כנ"ל.
כמובן לא שחולק על הפשט.ובכן מכאן הראיה הפשוטה שקבלנו הוראות האר"י.
כאשר יש מחלוקת בין הראשונים חכמי הקבלה מכריעים.כמובן לא שחולק על הפשט.
אולי שזה מח' שקולה, אבל אם רוב הראשונים נוקטים כצד מסויים יש מקום שפוסקים כקבלה?כאשר יש מחלוקת בין הראשונים חכמי הקבלה מכריעים.
הרב יצחק יוסף שליט"א לא מסכים לזה באופן גורף אלא לפעמים..
הרב יצחק שליט"א חולק על המושג קבלת הוראות האריאולי שזה מח' שקולה, אבל אם רוב הראשונים נוקטים כצד מסויים יש מקום שפוסקים כקבלה?
קבלות האר"י זה משהו אחד, שיש כאלה שאומרים שבגלל שהאר"י קיבל דבריו מרוח הקודש אזלינן כוותיה בכל מצב אפי' נגד השו"ע!הרב יצחק שליט"א חולק על המושג קבלת הוראות הארי
זה גם נכוןקבלות האר"י זה משהו אחד, שיש כאלה שאומרים שבגלל שהאר"י קיבל דבריו מרוח הקודש אזלינן כוותיה בכל מצב אפי' נגד השו"ע!
וע"ז מרן הגרע"י חלק כמה וכמה פעמים כי "לא בשמים היא
הוא חולק על המושג הזה והוא מביא בעיקר פוסקי אשכנזאבל זה שנקטינן כחכמי הקבלה, פה זה לאו דווקא האר"י, אלא כל שיש מח' בפשטנים והקבלה הכריעה כצד מסויים נוקטים כמוהם, אבל שיש הכרעה בפשטנים לא נקטינן כקבלה, וכמו שכתב בילקו"י הנ"ל
מה נכון?זה גם נכון
חולק על מה בדיוק?הוא חולק על המושג הזה והוא מביא בעיקר פוסקי אשכנז
זה שזה חלק מהטענות של הרב יצחקמה נכון?
על כך שהולכים אחר המקובלים אלא צריך ללכת אחר הפשטניםחולק על מה בדיוק