נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.
לכן כתבתי את המשנה אחרונה.בילקו"י קיצור א'.
מובא כך:
כל הקודם בפסוק בשבעת המינים עצמם, קודם לחבירו לברכה. ותמרים קודמים לענבים, כי התמרים ''שני'' לארץ אחרון שבמקרא, והגפן ''שלישי'' לארץ הראשון. ויש אומרים שהיין קודם לתמרים, הואיל והיין דבר חשוב הוא עד שקובע ברכה לעצמו בברכת ''בורא פרי הגפן'', וגם הוא סועד ומשמח. ויש חולקים ואומרים שאין קדימה ליין על התמרים. ולדינא, יש להקדים התמרים ליין, וכדעת הבית יוסף.
משמע בדוקא שיקדים את התמרים. ולא איזה מהם שירצה.
יש ילקו"י טו בשבט בפי די אף?לכן כתבתי את המשנה אחרונה.
בהתחלה כך כתב בילקו"י ברכות, ואח"כ בחזו"ע הרב כתב אחרת ולאחמ"כ העתיק את זה גם בילקו"י ט"ו בשבט.
כן, מצורף. (הובא כאן)יש ילקו"י טו בשבט בפי די אף?
מעניין...בילקו"י קיצור א'.
מובא כך:
כל הקודם בפסוק בשבעת המינים עצמם, קודם לחבירו לברכה. ותמרים קודמים לענבים, כי התמרים ''שני'' לארץ אחרון שבמקרא, והגפן ''שלישי'' לארץ הראשון. ויש אומרים שהיין קודם לתמרים, הואיל והיין דבר חשוב הוא עד שקובע ברכה לעצמו בברכת ''בורא פרי הגפן'', וגם הוא סועד ומשמח. ויש חולקים ואומרים שאין קדימה ליין על התמרים. ולדינא, יש להקדים התמרים ליין, וכדעת הבית יוסף.
משמע בדוקא שיקדים את התמרים. ולא איזה מהם שירצה.