• שימו לב: ניתן לשלוח (בקובץ וורד) יישובים ומערכות בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, לקובץ בית יוסף תשפ"ו. למייל: office@moreshet-maran.com עד לחג השבועות תשפ"ה. אין התחייבות לפרסם, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום. ניתן גם לשלוח מכתבים והערות על הגליונות הקודמים.

עניית אמן על ברכה שלדעתו אסור לברך

אפשר בבקשה לקבל מקורות ודוגמאות מספרי מרן שליט"א, בקשר לאיסור עניית אמן על ברכה שלדעתו אסור לברך?
ילקו"י חנוכה עמ' קט"ז. (ואולי כבר לפני כן מעמ' קי"א).
ילקו"י פורים עמ' תל"ח ואילך, וכן בעמ' תקל"ח.
ילקו"י פסח כרך ג' עמ' תתכ"ו.
ילקו"י ספיה"ע עמ' תשכ"ט.
 
יישר כח לכולם על המקורות.

וראיתי בילקו"י סימן נ"א הלכה ל"ד שאפשר לענות אמן על ברכת אשכנזיה על פסוקי דזמרא וברכות ק"ש, מטעם ספק ספיקא שמא הלכה כדעת הפוסקים שאין דין ברכה לבטלה בברכות השבח. וכ"כ בעין יצחק ח"ב עמ' תק"ג בהערה ד"ה 'וכיוצא בזה יש לדון', בקשר לברכת אשר יצר.

ואם כן, מדוע לא צירף ספק זה לספק ספיקא, כך שניתן יהיה לענות אמן אחר ברכות השבח: ברכה אחרונה על המגילה כשאין עשרה, שהחיינו על ברכת אשכנזי על המגילה ביום, ברכת אשכנזי על נרות ההידור בחנוכה (שעשה נסים ושהחיינו)?
 
נערך לאחרונה:
יישר כח לכולם על המקורות.

וראיתי בילקו"י סימן נ"א הלכה ל"ד שאפשר לענות אמן על ברכת אשכנזיה על פסוקי דזמרא וברכות ק"ש, מטעם ספק ספיקא שמא הלכה כדעת הפוסקים שאין דין ברכה לבטלה בברכות השבח. וכ"כ בעין יצחק ח"ב עמ' תק"ג בהערה ד"ה 'וכיוצא בזה יש לדון', בקשר לברכת אשר יצר.

ואם כן, מדוע לא צירף ספק זה לספק ספיקא, כך שניתן יהיה לענות אמן אחר ברכות השבח: ברכה אחרונה על המגילה כשאין עשרה, שהחיינו על ברכת אשכנזי על המגילה ביום, ברכת אשכנזי על נרות ההידור בחנוכה (שעשה נסים ושהחיינו)?
למישהו יש תשובה?
 
חזור
חלק עליון